hvad kom først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Miin'Baby'Mus

Mette N skriver:

Nu har jeg hørt flere af mine veninder snakke om at de vil have børn snart, men ingen snakker om bryllup og jeg har altid tænk man blev gift fordi man elsker hinanden så højt at man har et ønske om at få børn. Så nu er jeg nysgerrig, hvad valgte I skulle ske først? og hvorfor?

Idag er ægteskab jo ikke til fordi at det er skammeligt at få børn udenfor ægteskabet - det var det jo i gamle dage  Og derfor blev man som regel gift inden børnene kom.

Men her har vi fået barn først. Jeg har sagt til min kæreste at jeg ikke vil giftes før han har været på knæ og det tager åbenbart sin tid  Tror at han tror at han så bliver voksen alt for hurtigt (selv om han er 27), det er måske for stort for ham, men det kommer vel en dag 

Ud over det så vil jeg heller ikke giftes hvis jeg ikke kan betale for det. Brylluppet skal gøres ordentligt og som noget vi er glade for bagefter  

Min prioriteringsliste er barn, hus og så bryllup - men det må vi jo se på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Laulund87

Tja det er lidt svært at svare på da vi blev gift 3 dage før jeg fødte, så begge dele på én gang

Anmeld

29. april 2013

mn

Loa skriver:

Først bryllup i 2008 og så barn i 2010..

Vi er nok lidt gammeldags på det område

tak for dit svar. Var det så noget I var enige om, at det skulle være i den rækkefølge?

Anmeld

29. april 2013

mn

Laulund87 skriver:

Tja det er lidt svært at svare på da vi blev gift 3 dage før jeg fødte, så begge dele på én gang

Hehe ja okay det sad jeg godt og tænkte på at den valgmulighed manglede da jeg havde lavet den, men havde mest i tankerne om selve brylluppet fandt sted før eller efter man blev gravid

Anmeld

29. april 2013

Maja88

Mette N skriver:

Nu har jeg hørt flere af mine veninder snakke om at de vil have børn snart, men ingen snakker om bryllup og jeg har altid tænk man blev gift fordi man elsker hinanden så højt at man har et ønske om at få børn. Så nu er jeg nysgerrig, hvad valgte I skulle ske først? og hvorfor?

Vi var på rådhuset da jeg var i 6 måned

Anmeld

29. april 2013

mn

Det lyder som om I andre er ret enige om at grunden til man bliver gift er for at sikre hus/børn rent juridisk, men så er det jeg tænker, er der slet ingen af jer der tænkte på at i så i princippet ikke har sagt ja til at leve sammen resten af livet, så i princippet kan manden skride dagen efter du har født uden større problemer? der er jo nogle ting som skal ordnes inden man skal skilles, som lige netop gør de nok ville overveje tingene en ekstra gang inden de smider det hele på gulvet. For man hører jo tit om mænd der smutter nærmest lige efter fordi ansvaret er for stort og de føler de mister der ungdom.

Anmeld

29. april 2013

Lise

Først to børn, og så et bryllup 

Anmeld

29. april 2013

Karla

Mette N skriver:

Vi blev viet på rådhuset for snart 2 år siden. 2 måneder senere besluttede vi os for at prøve at blive gravide.
Nu er jeg gravid med termin i december. Vi besluttede så for et halvt år siden at holde bryllupsfest og blive velsignet i kirken på vores 3 års bryllupsdag, så det skal vi til næste sommer.

Har aldrig tænkt over at det skulle komme i en bestemt rækkefølge. Vi var klar til at blive gift, og havde lyst til det, så det blev vi. Og så et par måneder efter var vi klar til børn, og så begyndte vi på det projekt. Hvis ikke vi vat blevet gift, tror jeg alligevel vi var startet på projekt baby samtidig

Anmeld

29. april 2013

Lise

Mette N skriver:

Det lyder som om I andre er ret enige om at grunden til man bliver gift er for at sikre hus/børn rent juridisk, men så er det jeg tænker, er der slet ingen af jer der tænkte på at i så i princippet ikke har sagt ja til at leve sammen resten af livet, så i princippet kan manden skride dagen efter du har født uden større problemer? der er jo nogle ting som skal ordnes inden man skal skilles, som lige netop gør de nok ville overveje tingene en ekstra gang inden de smider det hele på gulvet. For man hører jo tit om mænd der smutter nærmest lige efter fordi ansvaret er for stort og de føler de mister der ungdom.

Så du mener man skal gifte sig ingen man får børn, for at de ikke skrider dagen efter fødslen? 

Altså, at jeg først blev gift efter vi havde fået børn og hus, har jo intet at gøre med hvad jeg føler for manden. Jeg fik børn med ham og vi købte hus sammen mv., fordi vi elsker hinanden. Og juridisk er det bedre hvis vi er gift. Så det er vi. At vi blev gift ændrede ikke mine følelser for ham, eller hans for mig. 

Anmeld

29. april 2013

MomInTheMaking

Mette N skriver:

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener? 

Uanset hvordan og hvorledes.. om man er gift af praktiske årsager, eller fordi man synes bryllup høre sig til eller slet ikke er gift, ville manden (og kvinden) da kunne skride fra det hele.

dog uden giftermål måske med lidt mindre økonomiske trængsler. 

Jeg går også stærkt ud fra at man ønsker at være sammen for altid når man vælger at sætte et barn til verden, men uanset hvilken situation man står i om man har sagt "ja" i kirken eller ej er det jo aldrig sikkert at man bliver sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.