et umuligt valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2009

Riksen

Søde Caroline... hvor jeg føler med dig!

Jeg kan godt forstå at du ikke vil afbryde graviditeten! Det ville jeg heller ikke kunne, men det er jo lettere sagt end gjort, da jeg ikke kan sætte mig ind i hvordan din sygdom er.
Er der ikke en eller anden form for alternativ behandling af smerterne/lammelserne, der kan hjælpe lidt? Der må da være noget!

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2009

Samus1983

Hej caroline..

Hvor er jeg  ked af det at hører, at du skal igennem alt det her.. Men der er nok ingen af os der komme med de fortryllende ord om hva det er det bedste at gøre eller ej, så det hele bliver godt igen. Jeg tror kun det er dit hjerte, som der kan fortælle dig, hva der føles er det rigtige at gøre, selvom begge valg er både psykisk og fysik hårdt. Men som nogle af de andre siger.. synes jeg, at  du skal snakke med lægen om det er graviditen der har blusset det op.

Brug os så meget som du kan herinde, så du at komme ud med dine frusteration og tanker. For det er nok en meget hård tid du desværre går i møde.

Håber inderligt det bedste for dig, daniel og din spire..

Knus mira

Anmeld

28. juni 2009

Lærke90

Hej Caroline

Også tusind tanker herfra
Deler de andres mening med hensyn til hvorfor det måske kan være kommet igen - Men det gør det jo ikke ligefrem nemmere.
Og må give Eva ret i at det jo netop kan være at det sker igen, hvis du fravælger barnet, bliver rask også gravid igen.

Men det lyder virkelig slemt, så håber du finder en løsning som du kan leve med uanset hvad det er.
Men at fravælge det her ønskebarn er godt nok en svær beslutning, og du har min fuldeforståelse - Ved ikke selv hvad jeg skulle gøre i din situation.
Men at du allerede har knyttet dig så meget til barnet, er da helt klart normalt, sådan havde jeg det også da jeg lige blev gravid.
Uhh.. det er bare så svært når nu det endelig lykkes også der kommer hindringer.

Du får et stort kram med herfra

Anmeld

28. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fandme nej!!!
Jeg giver sgu ikke op uden kamp! Har ligget den sidste time med den ene hånd på maven og den anden på hjertet, og der er ingen tvivl!! den sygdom kan komme an, og jeg skal sgu nok vise hvem der bestemmer!!!!!
Jeg skal til kropsterapeut i dag, og taler med min svigermor, som er psykoterapeut senere, og så bestiller jeg tid hos læge, fys og tandlæge i morgen! Så kan den bare komme an, for jeg skal NOK vise den hvem der bestemmer! Det kommer til at gøre ondt, er jo helvedes ild inde i nerverne, men jeg har bekæmpet den før, og gør det igen!
Men jeg får brug for Jer!!! Det bliver hårdt, men jeg VIL....
Tak for al Jeres støtte...

Knus en meget viljestærk Caroline, som har besluttet at kæmpe for både barn og helbred - på sin HELT egen måde!

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

Fandme nej!!!
Jeg giver sgu ikke op uden kamp! Har ligget den sidste time med den ene hånd på maven og den anden på hjertet, og der er ingen tvivl!! den sygdom kan komme an, og jeg skal sgu nok vise hvem der bestemmer!!!!!
Jeg skal til kropsterapeut i dag, og taler med min svigermor, som er psykoterapeut senere, og så bestiller jeg tid hos læge, fys og tandlæge i morgen! Så kan den bare komme an, for jeg skal NOK vise den hvem der bestemmer! Det kommer til at gøre ondt, er jo helvedes ild inde i nerverne, men jeg har bekæmpet den før, og gør det igen!

Knus en meget viljestærk Caroline, som har besluttet at kæmpe for både barn og helbred - på sin HELT egen måde!

Sådan skal det lyde søde .
Du skal nok gennemføre din graviditet.. Når smerterne er allerværst, så fokuser på hvilket dejligt barn du får i dine arme om 8 måneder.

Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe dig igennem det her.

Mon ikke også smerten ved at sige farvel til sit ønskebarn gør mere ondt end de smerter du oplever nu? Dine nuværende smerter forsvinder, dit tab gør aldrig.

Anmeld

28. juni 2009

Mathilde

Caroline86 skriver:

Fandme nej!!!

Puh jeg har lige set dit indlæg...
Hvor er du sej godt du tager kampen op og kæmper for dig selv og det lille liv der vokser inde i din mave.
Jeg kender ikke til sygdommen, men det lyder yders smertefuldt... Jeg tager virkelig hatten af for dig! Selvfølgelig KAN du.

Knus fra Mathilde

Anmeld

28. juni 2009

Moderator

Mælkebøttebarn skriver:

Sådan skal det lyde søde .
Du skal nok gennemføre din graviditet.. Når smerterne er allerværst, så fokuser på hvilket dejligt barn du får i dine arme om 8 måneder.

Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe dig igennem det her.

Mon ikke også smerten ved at sige farvel til sit ønskebarn gør mere ondt end de smerter du oplever nu? Dine nuværende smerter forsvinder, dit tab gør aldrig.

tror slet ikke man kan sammenligne de fysiske og de psykiske smerter, men fordelen ved de fysiske er at de er til at tage og føle på, og de forsvinder med tiden (som du selv siger)... psykiske sår læger langsomt, hvis overhovedet, og det barn er meningen for daniel og mig... Jeg håber jeg får en masse ud af min kropsterapi i dag, men jeg føler mig stærk og uovervindelig lige nu!!
Det betyder rigtig meget at du er der søde!

Anmeld

28. juni 2009

Moderator

Mathilde skriver:

Puh jeg har lige set dit indlæg...
Hvor er du sej godt du tager kampen op og kæmper for dig selv og det lille liv der vokser inde i din mave.
Jeg kender ikke til sygdommen, men det lyder yders smertefuldt... Jeg tager virkelig hatten af for dig! Selvfølgelig KAN du.

Knus fra Mathilde

tak!
Det er også en meget sjælden sygdom - vi er kun 2 registrerede tilfælde i DK...
og meget smertefuldt... Men som jeg lige skrev til Maiken, fysiske smerter kan jeg forholde mig til, og bekæmpe... de psykiske er en hel anden historie..
Heldigvis er Daniel bare fantastisk og siger at hvis jeg bliver træt kæmper han for os alle 3, for vi giver ikke op!
knus

Anmeld

28. juni 2009

Lærke90

Sådan Caroline, hvor er du sej.
Vi krydser fingre for dig

Anmeld

28. juni 2009

Nemesis

Hej Caroline

Nervesmerter er et helvede uden lige - og kan hverken forstås eller forklares til andre der ikke har prøvet det selv. DEt er virkelig forfærdeligt.

Det kan godt være du ikke kan komme i behandling for sygdommen, men du kan få medicin der tager/reducerer smerterne indtil 3 trimester i graviditeten.

En smertestillende coctail kan måske gøre de næste 6 mdr til at holde ud?!

Jeg ved at lysten til at spise piller som bolcher ikke er stor, men valget er vel egentlig som valget mellem pest eller kolera!

Jeg fik selv en diclon, voltaren retard, pinex-comb (disse anbefales dog ikke umiddelbart under grav.)

Men snak med din læge om hvad du kan gøre, hvad du kan få (han kender din sygehistorie) og så håber jeg bestemt i finder en løsning.

Held og lykke
:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.