et umuligt valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2009

Zeta

Puha sikke en oplevelse og tur, men godt at høre at det trods alt bare er tandlægen der kan løse dit problem, og det ikke er dit nervesystem. Jeg ønsker dig alt godt herfra og håber det går godt hos tandlægen. Kender en der også fik en akut opstået tandbyld og det skulle være ubeskrivelig smertefuldt.

Det må så også være en lille reminder til alle gravide om at de skal gå oftere til tandlæge under graviditet som anbefalingerne foreskriver. Det er vist noget med at imumforsvaret på tandsættet er mindre under gravidtet = let blødende tandkøb m.m. som kan give problemer senere hen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Becks

Caroline86 skriver:

Åhh ha... har bare været en rigtig skidt weekend, og det bliver værre og værre...
Fredag ved 11-12-tiden begyndte jeg at få voldsom hovedpine og det blev værre og værre i løbet af dagen..kunne ikke falde i søvn, og selvom jeg lå i sengen det meste af eftermiddagen blev det bare værre... Daniel fandt mig krøllet sammen, grædende på badeværelsesgulvet kl.01.30 og så kørte han mig til Århus Sygehus på neurologisk afdeling.. her blev jeg indlagt og fik panodil mod smerten (som jo bare SLET ikke virkede på en så voldsom smerte)...
Jeg blev efter rigtig dårlig behandling udskrevet i går aftes gog havde det fint med det.. indtil i dag hvor min sygdom (som har været væk i 1½ år) pludselig meldte sin ankomst igen... jeg har siden jeg var 15 været ramt at gentagne Zooster (skoldkobber) angreb INDE i nerverne som har givet mig adskillige lammelser... Idag hænger ansigtet og ingen tvivl om at jeg er ved at få en ny lammelse...
Jeg har 2 muligheder..
1. jeg kan fortsætte sådan her, hvilken giver mig smerter og ubehag eller
2. jeg kan komme til behandling på hospitalet (14 dage), som kan hjælpe mig, måske, men som med garanti slår baby ihjel...
Jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre, for jeg synes ikke jeg kan sige farvel til det barn! selvom jeg ikke er længere henne, føler jeg bare så meget allerede, at det kan jeg ikke...
Er bare så frustreret!
Knus Caroline, 5+5

Aah soede...
Har slet ikke set du var gravid, her sidder jeg bare paa den anden side af jorden, og anede ikke du var gravid... Tillykke soede...

Det goer mig ondt din sygdom er brudt frem igen, nu har jeg ikke laest hele traaden, saa ved ikke hvad du har svaret de andre, men jeg kunne ogsaa forestille mig, at det er graviditeten der maaske har skudt din sygdom igang igen

Haaber alt gaar som detg skal soede, jeg oensker dig alt held og lykke, mange knus og kram fra mig

Taenker paa dig...

Anmeld

2. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Beck skriver:

Aah soede...
Har slet ikke set du var gravid, her sidder jeg bare paa den anden side af jorden, og anede ikke du var gravid... Tillykke soede...

Det goer mig ondt din sygdom er brudt frem igen, nu har jeg ikke laest hele traaden, saa ved ikke hvad du har svaret de andre, men jeg kunne ogsaa forestille mig, at det er graviditeten der maaske har skudt din sygdom igang igen

Haaber alt gaar som detg skal soede, jeg oensker dig alt held og lykke, mange knus og kram fra mig

Taenker paa dig...

hej Putte!
Ja, det er noget værre noget, det hele... Men heldigvis fandt vi ud af, at det "bare" er en mega byld i en visdomstand nede i kæben... De vil ikke operere mig, så længe jeg er gravid pga. infektionsrisikoen, men de siger jeg skal regne med at få den fjernet senere hen... Så jeg er på smertestillende og antibiotika.. -som det så viste sig at jeg ikke kunne tåle, så smerter, "morgen"kvalme, antibiotika-allergi, og varme.. ikke en god blanding
Men nu har jeg fået noget nyt antibiotika, som jeg indtil videre godt kan tåle...
Og så skal jeg stå med en kanyle helt nede ved tandkødet 3 gange om dagen for at skylle med klorhexidin...er pænt bange for at stikke mig med den
men en lille update fra en noget udmattet Caroline...

Anmeld

3. juli 2009

siw84

søde caroline.. har virkelig ondt af i skal i gennem alt det her... men synes du er super sej og kæmper og vil helt klart være her for dig hele vejen, og håber så bare at det hele bliver bedre så du også kan nyde din skønne graviditet uden smerter og bekymringer.

mange knus og kram
siw 5+6

Anmeld

3. juli 2009

Moderator

Ind med Caroline - ud med tandbylder!!! Hep-hep!

Det er virkelig godt at høre at det ikke kommer til at koste så dyrt som du først frygtede! Jeg sender dig en masse smertestillende tanker herfra!!

Anmeld

3. juli 2009

Moderator

puuuha... kold tyrker!
Tog den sidste smertestillende i går aftes og tænkte: "nej, nu må det være slut..kan ikke byde den stakkels lille bebser al den medicin".. indtil videre kan jeg holde det ud, men har ondt, og jeg er træt! heldigvis MEGET meget bedre efter jeg fik den nye antibiotika i onsdags! den har virkelig gjort sin pligt...
Ved ikke om jeg kan klare natten uden smertestillende, men det må tiden vise..ellers må jeg jo tage til natten og så være glad for jeg ikke tager noget resten af dagen!

Anmeld

3. juli 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

puuuha... kold tyrker!
Tog den sidste smertestillende i går aftes og tænkte: "nej, nu må det være slut..kan ikke byde den stakkels lille bebser al den medicin".. indtil videre kan jeg holde det ud, men har ondt, og jeg er træt! heldigvis MEGET meget bedre efter jeg fik den nye antibiotika i onsdags! den har virkelig gjort sin pligt...
Ved ikke om jeg kan klare natten uden smertestillende, men det må tiden vise..ellers må jeg jo tage til natten og så være glad for jeg ikke tager noget resten af dagen!

Hvor er det sejt gjort

Anmeld

3. juli 2009

Moderator

Mælkebøttebarn skriver:

Hvor er det sejt gjort

tak søde... kan godt mærke at varmen og den mangelende søvn gør smerten værre, så jeg glæder mig faktisk lidt til nogle dage med lidt lavere temp.

Anmeld

3. juli 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

tak søde... kan godt mærke at varmen og den mangelende søvn gør smerten værre, så jeg glæder mig faktisk lidt til nogle dage med lidt lavere temp.

Hehe, ja det ser jeg også frem til da
Sommer er lækkert, meen et par kolde dage indimellem er også rart.. Blomsterne udenfor skal jo også have vand

Anmeld

6. juli 2009

Becks

Caroline86 skriver:

hej Putte!
Ja, det er noget værre noget, det hele... Men heldigvis fandt vi ud af, at det "bare" er en mega byld i en visdomstand nede i kæben... De vil ikke operere mig, så længe jeg er gravid pga. infektionsrisikoen, men de siger jeg skal regne med at få den fjernet senere hen... Så jeg er på smertestillende og antibiotika.. -som det så viste sig at jeg ikke kunne tåle, så smerter, "morgen"kvalme, antibiotika-allergi, og varme.. ikke en god blanding
Men nu har jeg fået noget nyt antibiotika, som jeg indtil videre godt kan tåle...
Og så skal jeg stå med en kanyle helt nede ved tandkødet 3 gange om dagen for at skylle med klorhexidin...er pænt bange for at stikke mig med den
men en lille update fra en noget udmattet Caroline...

Aah det var godt og hoerer soede... Er saa glad paa jeres vegne, at du er blevet gravid, skoent

Ud med den dumme byld, haaber det blivr bedre snart...

Knus Beck

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.