baby012 skriver:
Er nysgerrig på hvad andre mener om netop dette..
er det en menneskeret at få børn? Hvorfor? Hvorfor ikke?
Er selv lidt splittet i min holdning til dette, for jeg med to børn, ville slet ikke kunne forestille mig et helt liv uden at få børn, og ville ikke undvære dem for noget i hele verdenen.. Men samtidig ser jeg også bare tit folk som ikke kan blive gravide, hvor jeg må indrømme at jeg tænker, "det måske også godt nok" (selvfølgelig ikke alle barløse par) ..
Så er lidt splittet ..
(VED DETTE ER ET FØLSONT EMNE, så hold venligst en ordenlig tone)
Hej
Nej jeg mener ikke det er en menneskeret. Men man kan jo ikke forbyde det, selvom man nogen gange kunne ønske sig det. (her tænker jeg altså på meget frygtelige forfærdelige tilfælde hvor børn er blevet misrygtet, og så kan forældrene stadig bare få et nyt barn)
I forhold til barnløshedsbehandling, så er jeg meget splittet.
Men nogen gange kan jeg altså ikke lade være med at tænke, der var måske en årsag til I ikke kunne blive gravide på naturlig vis.
Måske var generne fra de to mennesker bare ikke de gener der skulle kombineres, og derfor ville det ikke gå af naturens vej.
måske var kvindes krop bare ikke bygget til at være gravid. Eller mandens sæd ikke stærk nok.
Er det gener vi for alt i verden vil give videre til vores børn?
eller måske endnu mere kynisk sagt, er det gener vi vil avle på?
Vi havde jo ikke gjort det hvis det var får, grise, hunde, heste, køer, katte ect.
Det må være forfærdelig læsning for nogen der kæmper for at blive gravide, og det er virkelig ikke fordi jeg ikke under alle at få børn!
Jeg er ikke imod barnløshedsbehandling eller at folk får den hjælp der er nødvendig.
Jeg er virkelig ked af at det ikke er lige nemt for alle.
Men dette er mine helt ærlige tanker omkring det.