Menneskeret at få børn! ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

ano14316

nielsen80 skriver:

Altså indrømmer blankt, at bedækning af køer og heste ikke er mit speciale, så tror bare jeg vil give dig ret der

Men igen det du skriver om mislykket graviditeter, for tidligt fødte m.m, har ingen hold i virkeligheden. Der føres altså statistik med de her ting, og det eneste der er forhøjet risiko for ved fertilitetsbehandling er GUL. Dette er pga selve befrugtningsmetoden. Derudover er der en tendens til, at børn af fertilitetsbehandling er lidt mindre ved fødsel, men korriger man for det faktum, at gennemsnitsalderen for kvinder der føder ved fertilitetsbehandling er højere, ja så er det igen det samme som ved øko fødende.

Igen ved godt du ikke skriver noget for at være ond, og kan sagtens følge dine tanker, da man jo ofte bla herinde høre om mislykket graviditeter i behandlingsgruppen, men at det forekommer hyppigere ved fertilitetsbehandlinger er simpelthen ikke rigtigt.

Det kan sagtens være du har ret, det håber jeg da virkelig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

ano14316

esioul skriver:

Arrg sætningen "måske parret bare ikke skal have børn" skærer i mine ører!! Synes vitterligt også (nogle) der får børn ikke burde. Tror bestemt ikke der er en "mening" med man er barnløs, blot at man ikke kan selv. 

Jeg håber virkelig ikke at du læser noget af det jeg har skrevet som det. da der ikke er noget citat, ved jeg ikke lige hvem din kommentar er til.

Anmeld

4. april 2013

esioul

ano14316 skriver:

Jeg håber virkelig ikke at du læser noget af det jeg har skrevet som det. da der ikke er noget citat, ved jeg ikke lige hvem din kommentar er til.

Det er ikke dig 

Anmeld

5. april 2013

gædde/gitte

Rose<3 skriver:

Nej, det er ikke nogen menneskeret.

Når jeg hører om par der har prøvet at få børn i mange år tager jeg tit mig selv i at tænke, at det nok er naturens måde at fortælle at det bare ikke er meningen at de skal have børn sammen. I nogle tilfælde tror jeg der er en mening med det.  

uha..... det var en farlig udmelding

fordi man fysisk fejler noget kan man jo godt være et godt menneske....

Anmeld

5. april 2013

modesty

ano14316 skriver:

Ja det er ikke helt skævt... 

Altså jeg har ikke læst nogen undersøgelser om hvor mange % af økograviditeter vs ikke øko der går til grunde i forløbet (altså efter de 1. 8-12 uger) eller om der er større chance for at føde for tidligt eller lign. 

Jeg synes bare at jeg høre om flere problematiske graviditeter i forbindese med fercilitetesbehandling i forhold til øko graviditeter. 

Og udfra det har jeg engang imellem tænkt, jamen måske er der en grund til at lige netop den person el. det par ikke kan blive gravide. Det har intet med dem at gøre som personer!

Men jeg kan altså ikke understrege nok, at jeg IKKE mener at der er nogen af den grund der ikke "fortjener" at få børn, selvom e behøver hjælp. Jeg mener under ingen omstændigheder at forældreevne og fercilitet hænger sammen!
Der er kun godt at vi kan hjælpe barnløse par! Det må være så frygteligt, at gå måned efter måned, år efter år og teste negativ..! Dét fortjener INGEN!!!

OK. Jamen jeg kan så fortælle dig at du tager fejl, men det er der vist allerede en anden der har kommenteret.

Anmeld

5. april 2013

Miss Kat

Dette her er godt nok en brandfarlig diskussion, som jeg synes er mere eller mindre håbløs, for det er umuligt at komme frem til et endegyldigt facit, men den er nem at blive uvenner over.

I mine øjne er det en umulig gråzone, som man ikke kan sige hverken ja eller nej til.

For i tilfælde af, man vælger at se det som at nogle mennesker ikke bør få børn af diverse årsager, hvor sætter man så grænsen? Hvem skal gøre sig til herre over at afgøre, hvem der er egnede forældre og hvem der ikke er? Man kan f.eks. ikke skære alle psykisk syge over én kam og vurdere at de ikke er i stand til at blive gode forældre, som kan give deres børn gode, moralske værdier. Der findes da masser af forskruede forældre, uden psykiske diagnoser, som ikke kan finde ud af at opdrage deres børn til at blive gode mennesker.
Hvis det handler om barnets fremtidige bedste, bør man så også tage eksempelvis ekstremt overvægtige forældre i betragtning? Deres gener kan jo i så fald også på sigt volde masser af fysiske problemer for et barn? 

Det klinger helt ærligt lidt for meget af Hitler-regimets 'Lebensraum' i mine ører. Jeg synes  ikke, man kan sætte tingene så sort/hvidt op.

Anmeld

5. april 2013

baby012

Miss Kat skriver:

Dette her er godt nok en brandfarlig diskussion, som jeg synes er mere eller mindre håbløs, for det er umuligt at komme frem til et endegyldigt facit, men den er nem at blive uvenner over.

I mine øjne er det en umulig gråzone, som man ikke kan sige hverken ja eller nej til.

For i tilfælde af, man vælger at se det som at nogle mennesker ikke bør få børn af diverse årsager, hvor sætter man så grænsen? Hvem skal gøre sig til herre over at afgøre, hvem der er egnede forældre og hvem der ikke er? Man kan f.eks. ikke skære alle psykisk syge over én kam og vurdere at de ikke er i stand til at blive gode forældre, som kan give deres børn gode, moralske værdier. Der findes da masser af forskruede forældre, uden psykiske diagnoser, som ikke kan finde ud af at opdrage deres børn til at blive gode mennesker.
Hvis det handler om barnets fremtidige bedste, bør man så også tage eksempelvis ekstremt overvægtige forældre i betragtning? Deres gener kan jo i så fald også på sigt volde masser af fysiske problemer for et barn? 

Det klinger helt ærligt lidt for meget af Hitler-regimets 'Lebensraum' i mine ører. Jeg synes  ikke, man kan sætte tingene så sort/hvidt op.

Det er også det jeg tænker , at man ikke bare kan svare ja eller nej på dette spørgsmål  

min filosfi lærer stillede os spørgsmålet, og dr helt blank på hvordan jeg får svaret på dette spørgsmål ... 

Og hvad vil det egentlig sige' ordet menneskeret kan jo tolkes på MANGE måder  

Anmeld

5. april 2013

monzemussen

Jeg ville ikke sige at det er en menneskeret at få børn. Der er jo også dem der fravælger børn. Det er da et følsomt emne, men kan også godt se at der måske er nogle der ikke burde have børn, men så igen der er så meget man kan lære.

Den er egentlig svær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.