Menneskeret at få børn! ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.641 visninger
57 svar
137 synes godt om
4. april 2013

baby012

Er nysgerrig på hvad andre mener om netop dette.. 

er det en menneskeret at få børn? Hvorfor? Hvorfor ikke? 

Er selv lidt splittet i min holdning til dette, for jeg med to børn, ville slet ikke kunne forestille mig et helt liv uden at få børn, og ville ikke undvære dem for noget i hele verdenen.. Men samtidig ser jeg også bare tit folk som ikke kan blive gravide, hvor jeg må indrømme at jeg tænker, "det måske også godt nok" (selvfølgelig ikke alle barløse par) .. 

Så er lidt splittet .. 

(VED DETTE ER ET FØLSONT EMNE, så hold venligst en ordenlig tone)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
baby012 skriver:

Er selv lidt splittet i min holdning til dette, for jeg med to børn, ville slet ikke kunne forestille mig et helt liv uden at få børn, og ville ikke undvære dem for noget i hele verdenen.. Men samtidig ser jeg også bare tit folk som ikke kan blive gravide, hvor jeg må indrømme at jeg tænker, "det måske også godt nok" (selvfølgelig ikke alle barløse par) .. 

Så er lidt splittet .. 

ved ikke om jeg synes det er en "ret" man har. Det er vel bare noget de fleste kan. Og er enig i der er nogle der ikke burde have børn (men ikke møntet bestemt på barnløse) men i det hele taget. Jeg er bare glad for at jeg har børn, synes også livet bliver beriget med sådan et par livsgnister 

Anmeld

4. april 2013

morethanperfect

baby012 skriver:

Så er lidt splittet .. 

Jo det syns jeg det er ..

Syns simpelthen det er så forfærdeligt for dem der ikke kan få børn .. ! Kan aldrig forestille mig hvor hårdt det må være , når det er ens største ønske .. ! 

Nogle gange blir jeg sku irriteret på mig selv , hvis jeg blir træt af Oscars opførsel eller lign.. Så tænker jeg på dem der ikke kan få børn og at jeg bare skulle nyde alt ved mine børn .. Men opdragelse skal de jo alligevel ha .. Men altså , forstå mig ret ..

Ja , jeg syns det er en menneskeret .. OG jeg syns det er langt ude der skal betales for at blive gravide

Anmeld

4. april 2013

MorDk

Jeg vil ikke sige det er en menneskeret. For der findes MANGE mennesker som ikke bør være i besiddelse af børn. Der findes mennesker som ikke magter opgaven som forældre m.m

Jeg ved hvordan det er ikke at kunne få børn. Har været i beh. systemet med ex-manden. Fik Øko-bebser med min nuværende kæreste og kunne slet ikke forestille mig et liv uden børn.

Men sys ikke det er en "menneskeret"

Anmeld

4. april 2013

bøllen

baby012 skriver:

Så er lidt splittet .. 

Ved ikke om jeg vil kalde det en menneskeret . Men men det er jo noget mange ønsker , og jeg har prøvet begge lejrer.

ved hvordan det føles når ønskebarnet lader vente på sig, har stået og virkelig ønsket at få et barn. Og til sidst lykkes det.

jeg føler med alle dem der kæmper den kamp. 

jeg har 3 skønne børn idag som jeg ikke ville være foruden. Så for alle dem der kæmper - ja

men for dem der spytter unger ud ( undskyld ) uden at tage vare på dem så - nej

Anmeld

4. april 2013

lycly

Jeg er også en smule splittet. Ved ikke om jeg synes det er direkte en ret, men synes jo heller ikke at det skal forbydes, fx som i Kina hvor de max må få et barn.

Men jeg må indrømme at jeg oftest tænker om folk der HAR børn at de ikke burde have fået dem. Ikke så meget folk der endnu ikke har børn, men mere dem der bare overhovedet ikke kan tage sig af deres børns behov.

Synes måske bare at i stedet for at snakke ret/forbud så burde samfundet bare være bedre til at gribe ind i de situationer hvor folk ikke har "ret" til at ha børn - eksempelvis misbrugere, pædofile osv

Anmeld

4. april 2013

Albertsen92

Jeg synes ikke det er en menneskeret.
Synes ikke samfundet skal bruge penge på folk over 40, der pludselig kommer i tanker om, at de egentlig gerne ville have haft børn, men liiige skulle nyde livet først, have 5000000 på kontoen, stor villa og 2 dyre biler inden.
Og de kan selvfølgelig ikke selv, fordi de er blevet for gamle, så må samfundet punge ud til behandlinger osv.

Altså ikke fordi man ikke kan leve godt og have gode uddannelser som ung, min kæreste er fx bankrådgiver i Nordea, vi har en ny audi og bor dyrt.

Men altså, det var bare lige min mening, håber ikke folk bliver alt for stødte.

Anmeld

4. april 2013

gædde/gitte

baby012 skriver:

Så er lidt splittet .. 

jeg syntes det ER en menneskeret.... netop fordi det nu engang er meningen med alt liv = at formere sig og sikre artens overlevelse.

Om så alle er egnet... tja det kan så diskuteres

Anmeld

4. april 2013

Lunae

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det en menneskeret, men jeg har fuld forståelse for at man gerne vil have børn. Jeg kunne ikke forestille mig et liv uden børn, men jeg synes faktisk der ligger en helt anden debat i det også. Nemlig spørgsmålet om hvorfor tallet for barnløse er stigende - er der ikke noget galt i vores samfund og miljø siden barnløshed er sådan et stort problem. Skulle man måske ikke kigge på hvad vi fylder vores kroppe med og hvad årsagen er til barnløsheden!

Jeg antager at alle de mennesker som går igang med utallige behandlinger osv, virkelig må ønske sig et barn og derfor også er egnede! Derfor skal de da have muligheden! Men det er klart at man altid kan finde mennesker, hvor man tænker at det måske var det bedste, at de ikke fik børn!

Anmeld

4. april 2013

MorDk

morethanperfect skriver:

Jo det syns jeg det er ..

Syns simpelthen det er så forfærdeligt for dem der ikke kan få børn .. ! Kan aldrig forestille mig hvor hårdt det må være , når det er ens største ønske .. ! 

Nogle gange blir jeg sku irriteret på mig selv , hvis jeg blir træt af Oscars opførsel eller lign.. Så tænker jeg på dem der ikke kan få børn og at jeg bare skulle nyde alt ved mine børn .. Men opdragelse skal de jo alligevel ha .. Men altså , forstå mig ret ..

Ja , jeg syns det er en menneskeret .. OG jeg syns det er langt ude der skal betales for at blive gravide

Vil du mene at mennesker med Downs, og psykisk og STÆRKT fysisk handicappede m.fl skal have børn? Vil De kunne varetage opgaven? Ville det ikke ende i anbringelse eller tvangsfjernelse?

Dybt alkoholiserede mennesker og mennesker med ENORMT stofmisbrug...osv? Men jeg ved det kom lidt ud på et sidespor nu... for jeg har lidt svært ved at forklarer det som jeg tænker... åhhh er i dén grad "formulerings-blank" Bær' over med mig...

Men nej... det er i min verden ikke en menneskeret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.