Menneskeret at få børn! ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det er et brandfarligt emne det her men nu prøver jeg at skrive alligevel

Nej det er ikke en menneskeret at få børn...

Har også selv set mennesker jeg ikke syntes burde få børn...

Mine holdninger ville ende med at rasere denne ellers fine tråd så jeg stopper indlægget her

Kort sagt NEJ det er ikke en menneskeret at få børn, og der er mennesker der ikke burde få det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Maja88

Uuh et svært emne.. men nej er det nok ikke..

Synes man skulle kunne gribe ind når 2 fx downs brugere gerne vil lave børn osv.. der burde man kunne tvangs sterilisere..

Anmeld

4. april 2013

MorDk

gædde/gitte skriver:

jeg syntes det ER en menneskeret.... netop fordi det nu engang er meningen med alt liv = at formere sig og sikre artens overlevelse.

Om så alle er egnet... tja det kan så diskuteres

Ja ok dér formulerede du det så super godt! Men jeg ved stadig ikke om jeg vil sige at det ER en menneskeret.

Anmeld

4. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MorDk skriver:

Vil du mene at mennesker med Downs, og psykisk og STÆRKT fysisk handicappede m.fl skal have børn? Vil De kunne varetage opgaven? Ville det ikke ende i anbringelse eller tvangsfjernelse?

Dybt alkoholiserede mennesker og mennesker med ENORMT stofmisbrug...osv? Men jeg ved det kom lidt ud på et sidespor nu... for jeg har lidt svært ved at forklarer det som jeg tænker... åhhh er i dén grad "formulerings-blank" Bær' over med mig...

Men nej... det er i min verden ikke en menneskeret.

vil blot sige jeg tror vi er enige...

tror det du prøver at formulere er netop det samme som jeg tænker på...

handicappede ender med at tære på samfundet uden at have mulighed for at give igen... mennesker med medfødte handicaps har større risiko for at give de gener videre og det er altså ikke godt for artens og samfundets overlevelse...

Anmeld

4. april 2013

MorDk

Wampires skriver:

vil blot sige jeg tror vi er enige...

tror det du prøver at formulere er netop det samme som jeg tænker på...

handicappede ender med at tære på samfundet uden at have mulighed for at give igen... mennesker med medfødte handicaps har større risiko for at give de gener videre og det er altså ikke godt for artens og samfundets overlevelse...

Jeg er enig...

Anmeld

4. april 2013

nielsen80

Albertsen92 skriver:

Jeg synes ikke det er en menneskeret.
Synes ikke samfundet skal bruge penge på folk over 40, der pludselig kommer i tanker om, at de egentlig gerne ville have haft børn, men liiige skulle nyde livet først, have 5000000 på kontoen, stor villa og 2 dyre biler inden.
Og de kan selvfølgelig ikke selv, fordi de er blevet for gamle, så må samfundet punge ud til behandlinger osv.

Altså ikke fordi man ikke kan leve godt og have gode uddannelser som ung, min kæreste er fx bankrådgiver i Nordea, vi har en ny audi og bor dyrt.

Men altså, det var bare lige min mening, håber ikke folk bliver alt for stødte.

Bliver ikke stødt, men er nødt til at fortælle dig, at du ikke er velinformeret på området. Samfundet betaler ikke regningen for folk over 40- når du som kvinde er over 40, er det 100% for egen regning. Til gengæld betaler samfundet ofte valget om at få børn tidligt, i kraft af ekstra SU, fripladser m.m. Hvilket jeg synes er i orden, men hader den der " man kan jo sagtens, bare se på mig" for vi er ikke alle ens, og vi træffer alle forskellige valg.

til TS ved ikke om det er en menneskeret, men et meget naturligt ønske, som der pga sygdom desværre ikke er muligt naturligt for mange par.

Anmeld

4. april 2013

Kløver

Om man kan sige det er en menneskeret det ved jeg ikke, men synes alle har lov at få de børn de ønsker ( dog med undtagelse ) men synes ikke man kan gå ind og bestemme hvis børnene trivedes, hvor mange børn folk ønsker, hvis de selv kan varetage opgaven forsvarligt med økonomi, kærlighed/tryghed osv. Dvs at man ikke får 10 børn og ikke har råd til mad og tøj til børnene.
Feks har kommunen, min sagsbehandler brokket sig over jeg fik børn, og mente ikke jeg kunne varetage dem fordi jeg ikke kan klare et fuldtidsarbejde pga fysisk sygdom. Hun har aldrig mødt mine børn, set mine evner som mor, der ligger intet ved kommunen, og fik kun ros og positivt ved sp, og der synes jeg ikke man som sagsbehandler har bemyndigelse til at blande mit valg om børn ind i min sag om arbejdsevne, for har intet med hinanden at gøre

Så synes man selv skal have lov at få de børn man ønsker, så længe man kan forsvare det, og give børnene de behov de har brug for ( og er godt klar over det varierer meget hvilke behov folk synes er nødvendige) er dog få som ikke egner sig til at få børn

Anmeld

4. april 2013

morethanperfect

MorDk skriver:

Vil du mene at mennesker med Downs, og psykisk og STÆRKT fysisk handicappede m.fl skal have børn? Vil De kunne varetage opgaven? Ville det ikke ende i anbringelse eller tvangsfjernelse?

Dybt alkoholiserede mennesker og mennesker med ENORMT stofmisbrug...osv? Men jeg ved det kom lidt ud på et sidespor nu... for jeg har lidt svært ved at forklarer det som jeg tænker... åhhh er i dén grad "formulerings-blank" Bær' over med mig...

Men nej... det er i min verden ikke en menneskeret.

Nej okay . Ikke for dem der ikke kan varetage et barn .. Men for dem der kan , syns jeg det er en menneskeret ..

Jeg syns ikke folk med down syndrom skal have børn .. Det er jo arveligt ... Og ja ..

Og nej , selvf. heller ikke stofmisbrugere og alkoholiserede mennesker .. Men igen , dem der KAN varetage et barn syns jeg skulle ha lov til at få børn .. 

Jeg tror godt jeg forstår hvad du tænker

Anmeld

4. april 2013

Frk.S

Jeg synes overhovedet ikke det er en menneskeret.

Når det så er sagt, så føler jeg virkelig med dem der må kæmpe i mange år for at få deres ønskebarn. Det må være frygtelig hårdt, og det er godt de kan få hjælp. 

Dog findes der i mine øjne mennesker, der ikke burde få børn eller have fået børn. Desværre hænger det bare ikke sammen med dem der rent faktisk ikke KAN få børn naturligt. 

Anmeld

4. april 2013

FrkZier

baby012 skriver:

Er nysgerrig på hvad andre mener om netop dette.. 

er det en menneskeret at få børn? Hvorfor? Hvorfor ikke? 

Er selv lidt splittet i min holdning til dette, for jeg med to børn, ville slet ikke kunne forestille mig et helt liv uden at få børn, og ville ikke undvære dem for noget i hele verdenen.. Men samtidig ser jeg også bare tit folk som ikke kan blive gravide, hvor jeg må indrømme at jeg tænker, "det måske også godt nok" (selvfølgelig ikke alle barløse par) .. 

Så er lidt splittet .. 

(VED DETTE ER ET FØLSONT EMNE, så hold venligst en ordenlig tone)

Nej jeg synes ikke det er en menneskeret, det er noget langt de fleste fortjener at opleve - men faktum er at det altså (desværre) ikke er alle mennesker i verden der kan varetage et barn.

jeg har stor medfølelse for barnløse der ikke kan få børn og ville ønske jeg kunne knipse med fingrene dog deres største ønske går i opfyldelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.