Om man kan sige det er en menneskeret det ved jeg ikke, men synes alle har lov at få de børn de ønsker ( dog med undtagelse ) men synes ikke man kan gå ind og bestemme hvis børnene trivedes, hvor mange børn folk ønsker, hvis de selv kan varetage opgaven forsvarligt med økonomi, kærlighed/tryghed osv. Dvs at man ikke får 10 børn og ikke har råd til mad og tøj til børnene.
Feks har kommunen, min sagsbehandler brokket sig over jeg fik børn, og mente ikke jeg kunne varetage dem fordi jeg ikke kan klare et fuldtidsarbejde pga fysisk sygdom. Hun har aldrig mødt mine børn, set mine evner som mor, der ligger intet ved kommunen, og fik kun ros og positivt ved sp, og der synes jeg ikke man som sagsbehandler har bemyndigelse til at blande mit valg om børn ind i min sag om arbejdsevne, for har intet med hinanden at gøre
Så synes man selv skal have lov at få de børn man ønsker, så længe man kan forsvare det, og give børnene de behov de har brug for ( og er godt klar over det varierer meget hvilke behov folk synes er nødvendige) er dog få som ikke egner sig til at få børn
Anmeld