Menneskeret at få børn! ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Frk.S

Nej okay . Ikke for dem der ikke kan varetage et barn .. Men for dem der kan , syns jeg det er en menneskeret ..

Jeg syns ikke folk med down syndrom skal have børn .. Det er jo arveligt ... Og ja ..

Og nej , selvf. heller ikke stofmisbrugere og alkoholiserede mennesker .. Men igen , dem der KAN varetage et barn syns jeg skulle ha lov til at få børn .. 

Jeg tror godt jeg forstår hvad du tænker

Umiddelbart tror jeg de fleste vil give dig ret i, at alle der kan varetage et barn, skal have lov.

Men når du selv kommer med eksempler på undtagelser, kan du ikke kalde det en menneskeret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

jydeinden

kan du varetage et barn, og har du lysten til at få børn synes jeg det er cool, men er de to ting ikke til stede ja så finder jeg det knap så cool. kender selv en som ikke har fået børn, og dér må jeg indrømme at jeg ofte tænker at det var nok meget godt, for de passer ikke ind i hendes liv, og jeg tvivler STÆRKT på at hun nogensinde har haft en reel lyst til at få sine egne børn.

Anmeld

4. april 2013

morethanperfect

Frk.S skriver:

Umiddelbart tror jeg de fleste vil give dig ret i, at alle der kan varetage et barn, skal have lov.

Men når du selv kommer med eksempler på undtagelser, kan du ikke kalde det en menneskeret!

Okay .. Jeg havde bare ikke lige forstået det på den måde ..

Altså jeg forstod TS spørgsmål på en anden måde!

Anmeld

4. april 2013

MorDk

morethanperfect skriver:

Nej okay . Ikke for dem der ikke kan varetage et barn .. Men for dem der kan , syns jeg det er en menneskeret ..

Jeg syns ikke folk med down syndrom skal have børn .. Det er jo arveligt ... Og ja ..

Og nej , selvf. heller ikke stofmisbrugere og alkoholiserede mennesker .. Men igen , dem der KAN varetage et barn syns jeg skulle ha lov til at få børn .. 

Jeg tror godt jeg forstår hvad du tænker

Anmeld

4. april 2013

gædde/gitte

Til dem der tænker økonomisk i den her sammenhængende:

Så har barnløse jo ikke selv valgt at fraskrive sig evnen til børn....

40 årige betaler selv og kan blive afvist af klinikken.

Folk med div misbrug. og ikke mentalt egnede afvises også af klinikkerne.

Om det er fair at staten skal betale til de øko børn, som folk laver, men ikke kan tage vare på................... tja.................. det er jo ikke ungernes skyld...................... og feks. Down "må" ha lov til at lave børn..... tja...............de fik da lov til at leve.

Er det fair at staten betaler for livsforlængende behandling til dem der enten er selvforskyldte syge eller dem der alligevel skal dø om lidt???

Jeg syntes det er en menneskeret at kunne få børn, mad, husly og hjælp ....... I grove træk

Anmeld

4. april 2013

Dorthe1986

Nej det er ikke en menneskeret, for det ville betyde at alle uanset problemer, skulle have ret til at sætte børn i verden. Her tænker jeg pædofile, psykisk syge (alvorligt psykisk syge), stærkt fysisk handicappede og så videre. For det ville jo så kunne blive en rettighed, der kunne ende med at ødelægge det for andre, nemlig de børn der bliver sat i verden.

Synes mere det er noget man skal gøre sig fortjent til, hvis man kan formulere det sådan.

Der er for mange børn, med forældre der slet ikke er egnet og det er altså forfærdeligt...

Anmeld

4. april 2013

nielsen80

gædde/gitte skriver:

Til dem der tænker økonomisk i den her sammenhængende:

Så har barnløse jo ikke selv valgt at fraskrive sig evnen til børn....

40 årige betaler selv og kan blive afvist af klinikken.

Folk med div misbrug. og ikke mentalt egnede afvises også af klinikkerne.

Om det er fair at staten skal betale til de øko børn, som folk laver, men ikke kan tage vare på................... tja.................. det er jo ikke ungernes skyld...................... og feks. Down "må" ha lov til at lave børn..... tja...............de fik da lov til at leve.

Er det fair at staten betaler for livsforlængende behandling til dem der enten er selvforskyldte syge eller dem der alligevel skal dø om lidt???

Jeg syntes det er en menneskeret at kunne få børn, mad, husly og hjælp ....... I grove træk

Tror vi er meget enige på området.....og så måske alligevel ikke helt.

Ved nemlig stadig ikke, om jeg vil kalde det at få børn en menneskeret, men til gengæld synes jeg det bør være en menneskeret at få gratis behandling for ens sygdomme, og da ufrivillig barnløshed jo er en sygdom(veldefineret af WHO), ja så bør behandling af denne være en menneskeret.

Anmeld

4. april 2013

khaleesi

Jeg synes alle der er mentalt klar og virkelig ønsker at få børn, og kan give børnene en stabil og god opvækst har ret til det.

Men ved ikke om det er en menneskeret, ville aldrig synes det var i orden hvis en narkomisbruger ville have et lille barn, det er jo fuldstændig uansvarligt. 

Anmeld

4. april 2013

Carina:-)

nielsen80 skriver:

Bliver ikke stødt, men er nødt til at fortælle dig, at du ikke er velinformeret på området. Samfundet betaler ikke regningen for folk over 40- når du som kvinde er over 40, er det 100% for egen regning. Til gengæld betaler samfundet ofte valget om at få børn tidligt, i kraft af ekstra SU, fripladser m.m. Hvilket jeg synes er i orden, men hader den der " man kan jo sagtens, bare se på mig" for vi er ikke alle ens, og vi træffer alle forskellige valg.

til TS ved ikke om det er en menneskeret, men et meget naturligt ønske, som der pga sygdom desværre ikke er muligt naturligt for mange par.

Anmeld

4. april 2013

Frk. Himmelblå

Wampires skriver:

vil blot sige jeg tror vi er enige...

tror det du prøver at formulere er netop det samme som jeg tænker på...

handicappede ender med at tære på samfundet uden at have mulighed for at give igen... mennesker med medfødte handicaps har større risiko for at give de gener videre og det er altså ikke godt for artens og samfundets overlevelse...

Det er et handicap at have ringe fertilitet. Så er det sgu pænt risikabelt for "arten", hvis vi bliver ved med at avle på alle de umiddelbart infertile. Eller hvad..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.