Klippe tånegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2013

AnneBJ

MortilElias2010 skriver:

Måske er din søn bare virkelig sensitiv/følsom omkring sine tæer men følelsen skræmmer ham måske...? Ved ikke hvad der kan afhjælpe. Jeg syntes jeg kan erindre jeg havde noget lignende med mine tæer (der er ikke noget idag) da jeg var lille. Det kildede så ekstremt at jeg nærmest græd når de skulle ordnes for kunne virkelig ikke have det når mor klippede negle på mig. Over ikke hvor længe det fortsatte.. 

Når Elias har været i bad ligger han på puslebordet og så ordner jeg fingre og tæer der, han har ikke noget imod det. Så det har han ikke fra mig 

Sådan havde jeg det faktisk også som barn.. Jeg kunne ikke fordrage når mine tånegle skulle klippes, og var ikke ret gammel før jeg fik lov at gøre det selv, for så var det nemmere at holde ud.. 

Han har ikke noget imod at få sine tæer nusset/aet/trykket på når han har strømper på.. Jeg forsøger at tage godt "fat" i foden, uden at klemme selvfølgelig, så det ikke er blide kildende bevægelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

AnneBJ

Isabella_mor skriver:

her har vi ingen problemer... 

jeg har bare altid gjort det uden at tvinge ham, og han syntes det er sjovt at se, og han ser også når jeg klipper mine osv...

Jeg bliver nødt til at tvinge ham, for det skal jo gøres... Og han har aldrig brudt sig om det. 
Dejlgit det ikke er noget problem for Jer! 

Anmeld

3. april 2013

AnneBJ

Nessie skriver:

Her har vi samme problem.

Fingerneglene er ikke noget problem, han stikker endda selv fingrene frem. Men når vi når til tæerne bliver han helt hysterisk og græder og skriger og siger at det gør ondt.

Vi har prøvet at vise ham at vi andre også frå klippet negle, og at det ikke gør ondt på os, vi har prøvet med bstikkelse, men det hjælper ikke rigtig noget.

Han plejede at sidde hos mig, så jeg kunne have et fast greb om ben og fødder, men hans ben er blevet for længe, jeg kan ikke længere nå

Det der virker bedst i øjeblikket er at sidde hos far, mens han har en sut og ser fjernsyn, så går det nogenlunde fredeligt til.

Ikke rigtig nogle gode råd her fra, men så kan du da se at vi er andre med samme problem

Trods alt dejligt ikke at være den eneste onde mor der klipper negle! Vi må prøve at indvolvere far næste gang, så kan det måske også overstås hurtigere, fordi én kan klippe og én kan holde. 

Anmeld

3. april 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Nu kommer den knap så pædagogiske (selvom jeg er pædagog...) - hva' med at lokke med lidt slik ?? Karla kan overtales til det meste for en enkelt smarties...

//Mette

Anmeld

3. april 2013

K&S

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Anton har altid siddet på puslebordet med benene mod mig - jeg har så fortalt ham, at det gør ondt i fødderne, når man har sko på, hvis man ikke får klippet negle - og den har han godtaget de fleste gange

Og ellers har jeg taget et par negle pr. dag

Anmeld

3. april 2013

forår

min datter er 3 år og har altid hadet at få klippet negle! især på træerne. Og det er fordi de gror nedad, mod tærerne, så de skal også løftes lidt, før man kan klippe dem. Hun siger at det gør ondt, når jeg klipper dem, men har nu forstået at det skal ske en gang imellem.

Hun får en pakke rosiner, hver gang vi skal ha klippet negle, og det går rigtig fint.

I starten klippede jeg hendes tånegle i etapper. For de skal jo ikke klippes så ofte som dem på fingrene. Så hver gang vi klippede fingrenegle, klippede jeg måske 3-4 tånegle.

Og lovede hende at gøre det så forsigtigt som muligt og hurtigt

Håber at det lykkes for jer

Anmeld

3. april 2013

MortilElias2010

AnneBJ skriver:

Sådan havde jeg det faktisk også som barn.. Jeg kunne ikke fordrage når mine tånegle skulle klippes, og var ikke ret gammel før jeg fik lov at gøre det selv, for så var det nemmere at holde ud.. 

Han har ikke noget imod at få sine tæer nusset/aet/trykket på når han har strømper på.. Jeg forsøger at tage godt "fat" i foden, uden at klemme selvfølgelig, så det ikke er blide kildende bevægelser.

Min mor var også blid mod mine tæer, men stadigvæk var det rædselsfuldt og det skyldtes hverken kild eller klem - ja vores kroppe er nu nogen fornurlige nogen 

Anmeld

3. april 2013

optimistmor

AnneBJ skriver:

Hvad gør I?

min drengs negler gror let op så har nemt ved at flække/brække og jeg er derfor nødsaget til at holde dem nede for at undgå det værste. men den måde der for det meste hjælper her, er at han selv får lov at trykke på negleklipperen. når jeg har sat den til hjælper han med at trykke i bund. 

Anmeld

3. april 2013

Mettefpigen

Her sidder han i højstolen, og det er ikk et problem.... Han vil gerne have at jeg blir ved ;-)

Anmeld

4. april 2013

AnneBJ

MKBP skriver:

Nu kommer den knap så pædagogiske (selvom jeg er pædagog...) - hva' med at lokke med lidt slik ?? Karla kan overtales til det meste for en enkelt smarties...

//Mette

Jeg er selv færdig som pædagog om knapt 3 mdr Jeg tror faktisk at det pt. er den bedste løsning. Sidst belønnede jeg ham med chokolade - bagefter. Men han har næsten lige været nødt til at få dryppet øjne, og der viste vi ham det han blev belønnet med (smarties eller whatever) men fortalte at øjnene skulle dryppes først. Han blev stadig meget sur over det, men det gik rigtig hurtigt over.. 
Jeg tror jeg vil prøve det! Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.