Klippe tånegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Silas&Mille

Her sidder de pænt foran mig med fronten mod mig og venter pænt på at jeg bliver færdig. Eller Mille bliver hurtigere utålmodig end Silas gør, men hun er også kun 14 måneder gammel
Men ellers kan de faktisk godt lide det begge to, de synes det er sjovt at få klippet negle.

Så ikke den store hjælp herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Gittemor09

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

her var der også en periode min datter ikke kunne li det....

så fandt jeg bare på og lave lidt sjovt ud af det, og sagde haps frøen tager neglen hver gang jeg klippede hun hylede af grin... (man kan også bruge andre dyr de kan li )

Anmeld

31. marts 2013

morethanperfect

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Oscar elsker det .. ligesom og få børstet tænder .. Heldigvis .. 

Han sidder bare på puslebordet

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Moma skriver:

Ellers prøv at gøre det, når han sover.

Det kunne jeg, men er som udgangspunkt ikke så meget for at forstyrre ham når han sover.. jeg ville ikke bryde mig om, at nogle klippede mine negle mens jeg sov. Men måske virker det, jeg vil huske forslaget i hvert fald. 

Tak

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Janni. skriver:

Her har vi over en længere periode givet ham fod- og tå massage med henblik på at vænne ham til at vi rører ved fødder og tæer. Det har virket, nu får vi som oftest lov til at klippe tånegle.

Mit råd: prøv om i kan gøre det til hyggestund.

Det var god ide! Det vil jeg helt sikkert prøve! 

Tak

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Babymor2010 skriver:

Bella på 2,5 år sidder lige så stille og kigger med. Hun sidder på puslebordet og så står far foran hende og klipper hendes negle. 

Hun havdet et tidspunkt hvor hun absolut ikke ville have klippet negle, men det forsvandt da hun så jeg også gjorde det - så skulle hun også prøve 

Jeg må prøve at vise ham, at jeg også gør det på mig selv

Tak for råd! 

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

ano14316 skriver:

Nu har jeg ikke læst de andres svar.. 

Men jeg gør det når han sover... han negle på tærene er utroligt sværre at klippe for de følger tåen helt, så man skal ligesom løfte lidt op og det kræver altså er foden er stille.. 

Hænderne går meget nemmere, det kan bare være imens han ser lidt tegnefilm.. men tager dem nu alligevel når han sover hvis jeg tager tærerne.. 

Det har en anden også foreslået, men jeg er ikke meget for det, mest fordi jeg selv ville synes det var megatræls at nogle klippede negle på mig når jeg sov  

Vågner han slet ikke? Det må jo kilde helt vildt.. Min søns negle skal også løftes lidt og så er de tilmed ret tykke.. 

Måske skal jeg ignorere min følelse af at forstyrre hans søvn og give det et forsøg.. 

Tak for rådet!

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Silas&Mille skriver:

Her sidder de pænt foran mig med fronten mod mig og venter pænt på at jeg bliver færdig. Eller Mille bliver hurtigere utålmodig end Silas gør, men hun er også kun 14 måneder gammel
Men ellers kan de faktisk godt lide det begge to, de synes det er sjovt at få klippet negle.

Så ikke den store hjælp herfra

Men dejligt for dig Tak for svar!

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Gittemor09 skriver:

her var der også en periode min datter ikke kunne li det....

så fandt jeg bare på og lave lidt sjovt ud af det, og sagde haps frøen tager neglen hver gang jeg klippede hun hylede af grin... (man kan også bruge andre dyr de kan li )

Dét må vi også prøve - tak! 

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

morethanperfect skriver:

Oscar elsker det .. ligesom og få børstet tænder .. Heldigvis .. 

Han sidder bare på puslebordet

Dejligt for dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.