Klippe tånegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.336 visninger
61 svar
20 synes godt om
31. marts 2013

AnneBJ

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

LR85

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Han siddee bare på skødet a mig, ryggen mod min mave. 

Det går helt fint. Siger bare han skal. 

Hvis det er svært, kan du måske rive dem lidt af. Så ser han ikke saksen

Anmeld

31. marts 2013

B&J

daniel sidder ved siden af stille og roligt også klipper jeg da han var bange sagde jeg stille og roligt se mor klipper sine negle også kiggede han på mig også hver gang jeg klippede en negl på mig selv sagde jeg en sjov lyd også grinte han jo og der efter har det gået super nemt...

men trælst når det er så svært sådan er det med tandbørsten her istedet for

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

LR85 skriver:

Han siddee bare på skødet a mig, ryggen mod min mave. 

Det går helt fint. Siger bare han skal. 

Hvis det er svært, kan du måske rive dem lidt af. Så ser han ikke saksen

Han har ikke noget imod saksen når det er fingerneglene.. 

De er for tykke til jeg kan rive dem!

Dejligt det ikke er noget problem for Jer!

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

B&J skriver:

daniel sidder ved siden af stille og roligt også klipper jeg da han var bange sagde jeg stille og roligt se mor klipper sine negle også kiggede han på mig også hver gang jeg klippede en negl på mig selv sagde jeg en sjov lyd også grinte han jo og der efter har det gået super nemt...

men trælst når det er så svært sådan er det med tandbørsten her istedet for

Nåhja det kunne jeg selvfølgelig prøve..! Det er ikke noget problem med fingerneglene.. 

Øv med tandbørsten - det er trods alt dagligt!

Anmeld

31. marts 2013

B&J

AnneBJ skriver:

Nåhja det kunne jeg selvfølgelig prøve..! Det er ikke noget problem med fingerneglene.. 

Øv med tandbørsten - det er trods alt dagligt!

jaa det er træls når det er tæerne og ikke fingerne ...

ja det er rigtigt træls men ikke noget at gøre ved helgivis fik han ros da han var ved tandlægen og det er et plus

Anmeld

31. marts 2013

Moma

Ellers prøv at gøre det, når han sover.

Anmeld

31. marts 2013

Janni.

Her har vi over en længere periode givet ham fod- og tå massage med henblik på at vænne ham til at vi rører ved fødder og tæer. Det har virket, nu får vi som oftest lov til at klippe tånegle.

Mit råd: prøv om i kan gøre det til hyggestund.

Anmeld

31. marts 2013

Clisolka

AnneBJ skriver:

Hvad gør I?

Bella på 2,5 år sidder lige så stille og kigger med. Hun sidder på puslebordet og så står far foran hende og klipper hendes negle. 

Hun havdet et tidspunkt hvor hun absolut ikke ville have klippet negle, men det forsvandt da hun så jeg også gjorde det - så skulle hun også prøve 

Anmeld

31. marts 2013

ano14316

AnneBJ skriver:

Hvad gør I?

Nu har jeg ikke læst de andres svar.. 

Men jeg gør det når han sover... han negle på tærene er utroligt sværre at klippe for de følger tåen helt, så man skal ligesom løfte lidt op og det kræver altså er foden er stille.. 

Hænderne går meget nemmere, det kan bare være imens han ser lidt tegnefilm.. men tager dem nu alligevel når han sover hvis jeg tager tærerne.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.