Klippe tånegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Fenja09

AnneBJ skriver:

Der er flere der har foreslået det, så jeg må prøve! Dog ved jeg ikke helt hvordan jeg skal "komme ned" i tremmesengen og få dem klippet - altså, det er jo ikke sådan lige at sætte sig på sengekanten  

Vi putter i vores seng, klipper neglene og ligger Alberte ned i sin egen seng efterfølgende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

AnneBJ

Fenja09 skriver:

Vi putter i vores seng, klipper neglene og ligger Alberte ned i sin egen seng efterfølgende

Det kan jeg nok ikke med min søn... Han bruger lang tid på at ligge og hygge i sin egen seng, synge, snakke med bamserne osv. Han kan slet ikke finde ud af at falde i søvn i vores seng.. 

Anmeld

31. marts 2013

Laulund87

AnneBJ skriver:

Hvor dejligt for jer!

Tegnefilm er fint når det er fingernegle. Så sidder han på mine ben med ryggen mod min mave og der er ingen problemer. Vi siddder på samme måde go fortsætter som regel efter hænder videre til fødder, men han bliver bundhysterisk... 

Underligt Måske det er ubehageligt eller gør lidt ondt..

Anmeld

31. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
AnneBJ skriver:

Det er også sådan jeg har overvejet at gøre.. For ja, hellere holde godt fast et kort stykke tid, end at klippe dem i foden!

Dejligt din datter ikke har noget imod det

Ja, det er dejligt, at hun ikke siger noget. Vi klipper enda hendes tæer først, så han kan se, at det "altså" ikke gør ondt. Nogen dage går det som sagt fint, men andre gange bliver jeg nød til, at holde ham fast. Min skræk er, at jeg kommer til, at klippe ham i foden. Men når man sidder sådan har man et ordentligt "greb", så foden ikke lige smutter.

Jeg tænker bare "fase" - det går over

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Laulund87 skriver:

Underligt Måske det er ubehageligt eller gør lidt ondt..

Ja, det har jeg også tænkt, jeg forsøger virkelig at være forsigtig, og ikke holde ham stramt! Måske skal vi prøve efter bad, så er neglene da i hvert fald blødere..

Anmeld

31. marts 2013

Tona

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Min datter på to år ligger på puslebordet og hun har så en bamse derude som er hendes "puslebamse". Så snakker vi lidt om at nu skal bamsen have klippet negle og se hvor pænt den tager det osv. og så lader jeg som om jeg klipper dens negle. Bagefter holder Amanda bamsen og viser den hvor god hun er til at få klippet negle. Så går det faktisk fint. Samme praksis ved klipning af fingernegle og redning af hår og somme tider også med tandbørstning

Anmeld

31. marts 2013

MortilElias2010

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Måske er din søn bare virkelig sensitiv/følsom omkring sine tæer men følelsen skræmmer ham måske...? Ved ikke hvad der kan afhjælpe. Jeg syntes jeg kan erindre jeg havde noget lignende med mine tæer (der er ikke noget idag) da jeg var lille. Det kildede så ekstremt at jeg nærmest græd når de skulle ordnes for kunne virkelig ikke have det når mor klippede negle på mig. Over ikke hvor længe det fortsatte.. 

Når Elias har været i bad ligger han på puslebordet og så ordner jeg fingre og tæer der, han har ikke noget imod det. Så det har han ikke fra mig 

Anmeld

1. april 2013

Isabella_mor

her har vi ingen problemer... 

jeg har bare altid gjort det uden at tvinge ham, og han syntes det er sjovt at se, og han ser også når jeg klipper mine osv...

Anmeld

1. april 2013

Nessie

Her har vi samme problem.

Fingerneglene er ikke noget problem, han stikker endda selv fingrene frem. Men når vi når til tæerne bliver han helt hysterisk og græder og skriger og siger at det gør ondt.

Vi har prøvet at vise ham at vi andre også frå klippet negle, og at det ikke gør ondt på os, vi har prøvet med bstikkelse, men det hjælper ikke rigtig noget.

Han plejede at sidde hos mig, så jeg kunne have et fast greb om ben og fødder, men hans ben er blevet for længe, jeg kan ikke længere nå

Det der virker bedst i øjeblikket er at sidde hos far, mens han har en sut og ser fjernsyn, så går det nogenlunde fredeligt til.

Ikke rigtig nogle gode råd her fra, men så kan du da se at vi er andre med samme problem

Anmeld

3. april 2013

AnneBJ

Mor til Amanda og Tobias skriver:

Min datter på to år ligger på puslebordet og hun har så en bamse derude som er hendes "puslebamse". Så snakker vi lidt om at nu skal bamsen have klippet negle og se hvor pænt den tager det osv. og så lader jeg som om jeg klipper dens negle. Bagefter holder Amanda bamsen og viser den hvor god hun er til at få klippet negle. Så går det faktisk fint. Samme praksis ved klipning af fingernegle og redning af hår og somme tider også med tandbørstning

God ide, min dreng vil bare ikke ligge stille på puslebordet. Han er for stærk og for tung, så det er farligt at have ham liggende uroligt deroppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.