Klippe tånegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

ano14316

AnneBJ skriver:

Det har en anden også foreslået, men jeg er ikke meget for det, mest fordi jeg selv ville synes det var megatræls at nogle klippede negle på mig når jeg sov  

Vågner han slet ikke? Det må jo kilde helt vildt.. Min søns negle skal også løftes lidt og så er de tilmed ret tykke.. 

Måske skal jeg ignorere min følelse af at forstyrre hans søvn og give det et forsøg.. 

Tak for rådet!

Næhh han vågner slet ikke.. 

Jeg vil hellere gøre det når han ikke bemærker det, end at have en kamp... 

Hvis nu du hadede at klippe negle og du synes det var det mest ubehagelige i hele verden, ville det så ikke værer rart at vågne og så var det overstået uden du bemærkede det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Janni.

AnneBJ skriver:

Det var god ide! Det vil jeg helt sikkert prøve! 

Tak

Psst og så har vi gjort det til en dejlig vane før sengetid så er han dejlig afslappet inden putningen og falder nemmere i søvn (det er ihvert fald vores indtryk)

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

ano14316 skriver:

Næhh han vågner slet ikke.. 

Jeg vil hellere gøre det når han ikke bemærker det, end at have en kamp... 

Hvis nu du hadede at klippe negle og du synes det var det mest ubehagelige i hele verden, ville det så ikke værer rart at vågne og så var det overstået uden du bemærkede det?

Haha, jo, det ville selvfølgelig være meget fedt!

Jeg må prøve det og håbe han ikke vågner!

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Janni. skriver:

Psst og så har vi gjort det til en dejlig vane før sengetid så er han dejlig afslappet inden putningen og falder nemmere i søvn (det er ihvert fald vores indtryk)

Det lyder i hvert fald rart! 

Anmeld

31. marts 2013

Fenja09

AnneBJ skriver:

Hvordan bærer I Jer helt praktisk ad med at klippe Jeres børns tånegle? Altså hvordan ligger/sidder de, og hvordan er du selv placeret?

Kan de lide det? Giver du bestikkelse/belønning?

Min søn på 2 år skriger panisk og river benene til sig 1000 gange. Det er så svært at holde ham, jeg plejer at sidde med ham på skødet, for at han skal føle det mere som et "fastlåst kram" end som at blive holdt nede på gulvet med tvang.
Men altså, neglene skal jo klippes, og det tager nemt 20-30 minutter at få klippet alle 10, og jeg synes det er synd for ham, det skal tage SÅ lang tid... 

Hvad gør I?

Vi har altid klippet vores datters negle både på fingre og tæer når hun sover. Det har vi haft mest succes med.

/Fenja

Anmeld

31. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter siger ikke noget - de bliver bare klippet. Hun er 4 år. Men storbror på 5 1/2 år han er bund hysterisk bare jeg siger, at vi i dag skal klippe hans negle på fødderne. Nogen dage går det nogenlunde men andre dage sidder jeg foran ham på gulvet med ryggen til ham og holder hans fod fast. Jeg er bange for, at klippen han i foden, så derfor holder jeg nogen gange lidt ekstra fat.

Anmeld

31. marts 2013

Laulund87

Maria nyder det, underligt nok. Det har hun altid gjort.. Hun kommer selv og siger at hun vil have klippet negle, både på tæer og fingre. Så må jeg lade som om hvis hun ikke trænger.

Ved ikke lige hvordan man gør det til en hyggestund for sådan har det altid været her Hun sidder på mit skød med ryggen til mig. Hvad med noget tegnefilm til at distrahere?

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Fenja09 skriver:

Vi har altid klippet vores datters negle både på fingre og tæer når hun sover. Det har vi haft mest succes med.

/Fenja

Der er flere der har foreslået det, så jeg må prøve! Dog ved jeg ikke helt hvordan jeg skal "komme ned" i tremmesengen og få dem klippet - altså, det er jo ikke sådan lige at sætte sig på sengekanten  

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

MoarHvidovre skriver:

Vores datter siger ikke noget - de bliver bare klippet. Hun er 4 år. Men storbror på 5 1/2 år han er bund hysterisk bare jeg siger, at vi i dag skal klippe hans negle på fødderne. Nogen dage går det nogenlunde men andre dage sidder jeg foran ham på gulvet med ryggen til ham og holder hans fod fast. Jeg er bange for, at klippen han i foden, så derfor holder jeg nogen gange lidt ekstra fat.

Det er også sådan jeg har overvejet at gøre.. For ja, hellere holde godt fast et kort stykke tid, end at klippe dem i foden!

Dejligt din datter ikke har noget imod det

Anmeld

31. marts 2013

AnneBJ

Laulund87 skriver:

Maria nyder det, underligt nok. Det har hun altid gjort.. Hun kommer selv og siger at hun vil have klippet negle, både på tæer og fingre. Så må jeg lade som om hvis hun ikke trænger.

Ved ikke lige hvordan man gør det til en hyggestund for sådan har det altid været her Hun sidder på mit skød med ryggen til mig. Hvad med noget tegnefilm til at distrahere?

Hvor dejligt for jer!

Tegnefilm er fint når det er fingernegle. Så sidder han på mine ben med ryggen mod min mave og der er ingen problemer. Vi siddder på samme måde go fortsætter som regel efter hænder videre til fødder, men han bliver bundhysterisk... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.