Klippe tånegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

AnneBJ

K&S skriver:

Anton har altid siddet på puslebordet med benene mod mig - jeg har så fortalt ham, at det gør ondt i fødderne, når man har sko på, hvis man ikke får klippet negle - og den har han godtaget de fleste gange

Og ellers har jeg taget et par negle pr. dag

Det forsøger jeg også, men han sparker og græder og siger nej, nej, nej.. så fornuft og forklaring er vidst ingen hjælp her.. Jeg synes det er svært at klippe neglene når barnet sidder med fronten mod min front; altså jeg kan bedre hvis det er vendt ligesom når jeg klipper mine egne negle, men det er måske bare et spørgsmål om tilvænning?

Tak for dit input! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

AnneBJ

forår skriver:

min datter er 3 år og har altid hadet at få klippet negle! især på træerne. Og det er fordi de gror nedad, mod tærerne, så de skal også løftes lidt, før man kan klippe dem. Hun siger at det gør ondt, når jeg klipper dem, men har nu forstået at det skal ske en gang imellem.

Hun får en pakke rosiner, hver gang vi skal ha klippet negle, og det går rigtig fint.

I starten klippede jeg hendes tånegle i etapper. For de skal jo ikke klippes så ofte som dem på fingrene. Så hver gang vi klippede fingrenegle, klippede jeg måske 3-4 tånegle.

Og lovede hende at gøre det så forsigtigt som muligt og hurtigt

Håber at det lykkes for jer

Jeg vil forsøge at dele det op også, så det er få negle, men lidt oftere. Og så også give et eller andet mund-godt, det har flere foreslået. Jeg ved ikke om det gør ondt på ham, men jeg tror bestemt ikke det er rart, neglene gror nemlig lidt ned mod huden.. men klippes skal de jo 

Tak for dit forslag! 

Anmeld

4. april 2013

AnneBJ

optimistmor skriver:

min drengs negler gror let op så har nemt ved at flække/brække og jeg er derfor nødsaget til at holde dem nede for at undgå det værste. men den måde der for det meste hjælper her, er at han selv får lov at trykke på negleklipperen. når jeg har sat den til hjælper han med at trykke i bund. 

Vi bruger stadig en neglesaks.. måske skulle jeg skifte til klipper, så er risikoen for virkelig at klippe i ham heller ikke så stor... og det kunne med garanti motivere at han må hjælpe med at trykke

Tak for forslaget! 

Anmeld

4. april 2013

AnneBJ

Mettefpigen skriver:

Her sidder han i højstolen, og det er ikk et problem.... Han vil gerne have at jeg blir ved ;-)

Dejligt for Jer! 

Anmeld

4. april 2013

optimistmor

AnneBJ skriver:

Vi bruger stadig en neglesaks.. måske skulle jeg skifte til klipper, så er risikoen for virkelig at klippe i ham heller ikke så stor... og det kunne med garanti motivere at han må hjælpe med at trykke

Tak for forslaget! 

velbekomme  håber det kan hjælpe, jeg har aldrig brugt saks da jeg synes det er ubehageligt at skulle styre

Anmeld

4. april 2013

AnneBJ

optimistmor skriver:

velbekomme  håber det kan hjælpe, jeg har aldrig brugt saks da jeg synes det er ubehageligt at skulle styre

Jeg ved heller ikke helt hvorfor jeg bruger den - jeg bruger den ikke til mig selv.. Har nok syntes den anden var for voldsom eller noget... 

Anmeld

4. april 2013

K&S

AnneBJ skriver:

Det forsøger jeg også, men han sparker og græder og siger nej, nej, nej.. så fornuft og forklaring er vidst ingen hjælp her.. Jeg synes det er svært at klippe neglene når barnet sidder med fronten mod min front; altså jeg kan bedre hvis det er vendt ligesom når jeg klipper mine egne negle, men det er måske bare et spørgsmål om tilvænning?

Tak for dit input! 

Jeg prøvede at sidde med Anton på skødet med hans ryg mod min mave, men hans ben kunne ikke bøjes, så jeg kunne nå dem - så han blev MEGA utilfreds og hidsig

Anmeld

4. april 2013

AnneBJ

K&S skriver:

Jeg prøvede at sidde med Anton på skødet med hans ryg mod min mave, men hans ben kunne ikke bøjes, så jeg kunne nå dem - så han blev MEGA utilfreds og hidsig

Det er nok også lidt der vi er nu Jeg må øve mig i at klippe dem (på ham) selvom det vender omvendt ifht. når jeg klipper på mig selv

Anmeld

4. april 2013

K&S

Det er nok også lidt der vi er nu Jeg må øve mig i at klippe dem (på ham) selvom det vender omvendt ifht. når jeg klipper på mig selv

Bruger du saks eller klipper?

Jeg bruger saks og den buer lidt, så den kan følge tæerne, selvom du vender mave mod mave

Anmeld

4. april 2013

AnneBJ

K&S skriver:

Bruger du saks eller klipper?

Jeg bruger saks og den buer lidt, så den kan følge tæerne, selvom du vender mave mod mave

Jeg bruger saks, men kan faktisk ikke huske om den buer..  Jeg må bare øve mig, det kan ikke være så forfærdelig svært jo! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.