Marts måned eller IKKE marts måned? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

CH2012

Mumto3 skriver:

Vi sprang marts måned over, og det var heldigt for det vidste sig at jeg blev gravid i første forsøg. Havde vi prøvet længe, havde jeg været fuldstændig ligeglad med hvornår barnet kom, bare det kom. Men da vi skulle starte PB op, så udskød vi det lige en måned.

Vi har heller ikke været igang længe, men ønsket om et barn er stadig kæmpe stort. (Vi har været igang med at prøve tilbage i oktober måned, men stoppede pga. personlige ting der lige skulle mere styr på), og det var hårdt at udsætte dengang. Så føler det ville være underligt at udsætte det denne måned... Men regner nu ikk med at blive gravid... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

CH2012

ekebiv skriver:

Min datter er født D 19 december og det er gu lidt øv. Hun er ikke selv opmærksom på det endnu (hun blev 6sidste år) men det er mange gaver på kort tid hvor det havde været bedre at fordele det lidt ud over hele året. Da jg blev gravid med hende talte jeg med n dame hvis datter også var decemberbarn og den datter hadede det(hun var teenager). Det kræver planlægning for at finde en dag til at holde fødselsdagen hvor der ikke er juletræ det ene sted eller det andet sted eller hvor der ikke er inviteret til æbleskiver eller anden jule-hygge. Mht gaver får hun mindre ting og så penge til opsparingen for resten, ellers bliver det simpelthen for meget (vi har et aftalt gavebudget i familien på 250 kr til fødselsdag og jul så hun ville få for 500 af de fleste på 5 dage). Min storebror har fødselsdag d. 4 januar og det har han også altid været lidt træt af.

Okay - ja, der er mange forskellige meninger omkring alt det med julebarn eller ej... 

Jeg har selv fødselsdag d. 21. januar, og synes da det er meget rart med den måned imellem... Men ja, må snakke med min kæreste noget mere om det. Meget rart lige at høre for og imod meninger 

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Ditte_Marie skriver:

Jeg ville slet ikke tøve

Jeg havde termin med min datter d. 24.12.
Fik hindeløsning (en slags igangsættelse) d. 22.12 og 23.12.
Hun ville dog ikke ud, så d. 25.12 tog de vandet og hun er født d. 26.12

Jeg synes ikke det er synd for barnet - hun er så højt ønsket at vi ikke kunne vente.
Jeg mener at det er forældrenes skyld at det bliver synd for barnet...
Herhjemme bliver ALT julepynt fjernet d. 25.12 og der bliver pyntet til fødselsdag. Desuden har vi sagt til familien at der ikke skal byttes julegaver den dag - og hvis de skal, så må de åbnes derhjemme. For der er ikke andre end fødselsdagsbarnet som skal have gaver den dag. Desuden gør vi det til en tradition at vi fyrer fyrværkeri af for hende når det bliver mørkt

Desuden synes jeg det er dumt at tænke så meget over terminen min nr. 2 kommer midt i juli.. Der er detsommerferie - så kan hun ikke dele ud i skolen og alle er på ferie. Sådan vil jeg ikk planlægge mine børn de er sati verden fordi jeg ikke kan undvære dem én dag mere

Det må altså også være den julegave der er allermest personligt for et kommende forældrepar at få 

Jeg synes din tankegang, om at: at de er sat i verden fordi jeg ikke kan undvære dem en dag mere, er rigtig sød...  

Sådan har jeg det også - men jeg er også typen der tænker enormt meget på andre, og tænker derfor barnet; hvordan vil barnet have det med at have fødselsdag en af de dage, når det engang bliver ældre? Men jeg har det også meget underligt at skulle udsætte det, hvis det er det vi gør... Og med hensyn til hvis jeg føder d. 24 eller 31. - så er det også hvad man gør det til - så det ville ikke blive et problem, nu hvor jeg tænkt noget mere over det 

Anmeld

24. marts 2013

Laulund87

Ej jeg synes virkelig det er noget fis sådan noget Min datter er født den 8. december og flere har joket med at det er dårlig planlægning, men tænk hvis vi havde tænkt praktisk, så havde vi ikke haft hende i dag 

Kan ikke se det forfærdelige i at man får et julebarn og det er da kun spændende om de lige vælger at komme den 24. eller 31.

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Christina A skriver:

Jeg ville ikke tøve i 2 sekunder pga det. Sidste år havde jeg selv terminsdato d. 24 december og joirdemoderen fortalte mig at det var en fantastisk dag at føde på da meget få kvinder fødte den dag måske fordi de psykologisk kan udsætte fødslen for ikke at føde denne dag, så man kunne få masser af ro på fødegangen.

Men nu blev det ikke sådan. Hun kom til verden d. 12 i stedet men uanset hvad bekymrede det mig ikke det fjerneste. Har en storebror der er født d. 20 dec. og en kusine fra d. 14 og det er en dejlig måned ifølge dem at have fødelsdag i og synes selv det var helt fantastisk at få barn i den måned. Super hyggeligt og skulle det blive d. 24, så er jeg sikker på man får det bedste ud af det.

Synes absolut ikke du skal forpasse chancen for at blive mor i december.

Hehe, ja - der er sikkert nogle fordele ved det  Og sikken en julegave, man ville få, hvis det var 

Anmeld

24. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg havde termin 28 december. Og var ret irriteret over det, men gik heldigvis helt hen i januar.

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Christabelle skriver:

Nu blev jeg gravid i februar med termin i starten af november, men vi havde aftalt at vi ikke ville springe marts over. Tænk hvis det var den måned hvor det skete og man ellers skulle vente og vente.
Er også overbevist om at børn ikke tager skade af at have fødselsdag i december (heller ikke d 24. eller 31.) for de kommer jo aldrig til at have prøvet andet

Det tænker jeg også...

Og har det også underligt med at skulle udsætte det. Men ja, når de ikk har prøvet andet, så er det jo det - og det er jo også hvad man gør det til... 

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Benjamins'mor skriver:

Jeg havde termin 28 december. Og var ret irriteret over det, men gik heldigvis helt hen i januar.

Ja, man selvfølgelig også gå så lang tid over - men hvis nu jeg ville have termin omkring d. 14-16 december - hvor lang tid vil man lade en person gå over? 

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Maja_4000 skriver:

Nej, selvfølgelig kan man jo ikke være 100% sikker, men vi bruger i hvert fald beskyttelse vil gerne have et forårs- eller sommerbarn næste gang .. Men det er jo ikke sikkert at det er noget jeg selv bestemmer :b

Det var mit eget ønske

Synes også det kunne være hyggeligt med et forårs/sommerbarn, men kan ikk vente mere

Anmeld

24. marts 2013

Benjamins'mor

CH2012 skriver:

Ja, man selvfølgelig også gå så lang tid over - men hvis nu jeg ville have termin omkring d. 14-16 december - hvor lang tid vil man lade en person gå over? 

14 dage, så 28-30. Du ville ikke nå at gå til nytår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.