Marts måned eller IKKE marts måned? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

1990h

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Først og fremmest: God påske...

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Jeg har den 28 december og det har aldrig rørt mig på trods af at julen godt kunne se sådan her ud da jeg var yngre.

24juleaften
25julefrokost fars familie
26 julefrokost mors familie
27 slappe af
28holde fødselsdag for den ene familie
29fødselsdag for den anden familie.
30slappe af
31 nytår.

Begge vores familier er store så vil holdte det tit af to gange og jeg klagede ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Mumto3

Vi sprang marts måned over, og det var heldigt for det vidste sig at jeg blev gravid i første forsøg. Havde vi prøvet længe, havde jeg været fuldstændig ligeglad med hvornår barnet kom, bare det kom. Men da vi skulle starte PB op, så udskød vi det lige en måned.

Anmeld

23. marts 2013

ekebiv

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Min datter er født D 19 december og det er gu lidt øv. Hun er ikke selv opmærksom på det endnu (hun blev 6sidste år) men det er mange gaver på kort tid hvor det havde været bedre at fordele det lidt ud over hele året. Da jg blev gravid med hende talte jeg med n dame hvis datter også var decemberbarn og den datter hadede det(hun var teenager). Det kræver planlægning for at finde en dag til at holde fødselsdagen hvor der ikke er juletræ det ene sted eller det andet sted eller hvor der ikke er inviteret til æbleskiver eller anden jule-hygge. Mht gaver får hun mindre ting og så penge til opsparingen for resten, ellers bliver det simpelthen for meget (vi har et aftalt gavebudget i familien på 250 kr til fødselsdag og jul så hun ville få for 500 af de fleste på 5 dage). Min storebror har fødselsdag d. 4 januar og det har han også altid været lidt træt af.

Anmeld

23. marts 2013

Nemesis

med min mellemste blev jeg gravid i marts med termin d. 4 dec..fødste slut oktober.

Med den sidste blev jeg gravid slut april..fødte 25 dec!

Vi holder ikke fødselsdag den 25 dec. Det er rykket til navnedag i maj. Vi har i forvejen en fødsesdag d. 9 dec og den 14 dec og d. 6 jan og d. 17 jan.
De datoer er noget nemmere at fejre da de ikke ligger lige op ad jul og nytår men d. 25 holder vi ikke.

Anmeld

24. marts 2013

lilledittemor

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Jeg ville slet ikke tøve

Jeg havde termin med min datter d. 24.12.
Fik hindeløsning (en slags igangsættelse) d. 22.12 og 23.12.
Hun ville dog ikke ud, så d. 25.12 tog de vandet og hun er født d. 26.12

Jeg synes ikke det er synd for barnet - hun er så højt ønsket at vi ikke kunne vente.
Jeg mener at det er forældrenes skyld at det bliver synd for barnet...
Herhjemme bliver ALT julepynt fjernet d. 25.12 og der bliver pyntet til fødselsdag. Desuden har vi sagt til familien at der ikke skal byttes julegaver den dag - og hvis de skal, så må de åbnes derhjemme. For der er ikke andre end fødselsdagsbarnet som skal have gaver den dag. Desuden gør vi det til en tradition at vi fyrer fyrværkeri af for hende når det bliver mørkt

Desuden synes jeg det er dumt at tænke så meget over terminen min nr. 2 kommer midt i juli.. Der er detsommerferie - så kan hun ikke dele ud i skolen og alle er på ferie. Sådan vil jeg ikk planlægge mine børn de er sati verden fordi jeg ikke kan undvære dem én dag mere

Anmeld

24. marts 2013

lilledittemor

Desuden er hun født på svigerfamiliens julefokost-dag, men det er der ikke noget at gøre ved. De ved nu at der altid vil være fødselsdag den dag og jeg skal nok sørge for deres julefrokost mad

Anmeld

24. marts 2013

nielsen80

fairlady skriver:

personligt synes jeg den eneste rigtig slemme dag at have fødselsdag må være den 1/1. Jeg er selv født den 29. dec. (ville da foretrække den 24. eller 31.!)og passer det ikke ind i programmet, bliver fødselsdagen rykket til en anden dag og det vil man jo også kunne gøre hvis man er født den 1/1.

Hvor sjovt, jeg har fødselsdag d 30/12

Til TS, jeg ville på ingen måde udsætte jeres forsøg. Har aldrig haft problemer med at have fødselsdag d 30 dec......må ærligt også indrømme, at hvis ens største problem som barn er, at man har fødselsdag i dec, hvor ens forældre desuden gør en del for at fejre dig- så har man det ret godt

Held og lykke med at få to streger.

Anmeld

24. marts 2013

Annette A

Jeg ville ikke tøve i 2 sekunder pga det. Sidste år havde jeg selv terminsdato d. 24 december og joirdemoderen fortalte mig at det var en fantastisk dag at føde på da meget få kvinder fødte den dag måske fordi de psykologisk kan udsætte fødslen for ikke at føde denne dag, så man kunne få masser af ro på fødegangen.

Men nu blev det ikke sådan. Hun kom til verden d. 12 i stedet men uanset hvad bekymrede det mig ikke det fjerneste. Har en storebror der er født d. 20 dec. og en kusine fra d. 14 og det er en dejlig måned ifølge dem at have fødelsdag i og synes selv det var helt fantastisk at få barn i den måned. Super hyggeligt og skulle det blive d. 24, så er jeg sikker på man får det bedste ud af det.

Synes absolut ikke du skal forpasse chancen for at blive mor i december.

Anmeld

24. marts 2013

Christabelle

Nu blev jeg gravid i februar med termin i starten af november, men vi havde aftalt at vi ikke ville springe marts over. Tænk hvis det var den måned hvor det skete og man ellers skulle vente og vente.
Er også overbevist om at børn ikke tager skade af at have fødselsdag i december (heller ikke d 24. eller 31.) for de kommer jo aldrig til at have prøvet andet

Anmeld

24. marts 2013

Maja_4000

CH2012 skriver:

Så du ville ikk gøre det i marts måned, når I skal forsøge igen engang?

Hvorfor fik du PKS? Hvad var årsagen til det?

Nej, selvfølgelig kan man jo ikke være 100% sikker, men vi bruger i hvert fald beskyttelse vil gerne have et forårs- eller sommerbarn næste gang .. Men det er jo ikke sikkert at det er noget jeg selv bestemmer :b

Det var mit eget ønske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.