Marts måned eller IKKE marts måned? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.836 visninger
73 svar
43 synes godt om
23. marts 2013

CH2012

Hej alle skønne kvinder 

Først og fremmest: God påske...

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

esioul

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Jeg er sikker på barnet overlever at have fødselsdag der  - jeg ville ikke tøve.

Anmeld

23. marts 2013

anynom

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Jeg blev gravid i marts og havde termin i december (min pige kom tre uger før, så hun endte med at blive et november barn) - jeg skænkede det aldrig en tanke og synes personligt at det er noget pjat at "flytte" en eventuel befrugtning pga højtider

Anmeld

23. marts 2013

Lise

Min mor havde termin d 24. dec med mig - jeg kom til verden ved pks d. 17. dec. Jeg er kommet fint igennem livet

Jeg ville ikke flytte det, hvis jeg var dig.

Anmeld

23. marts 2013

Maja_4000

Jeg har et bern fra 15. december .. Havde termin den 23., men fik heldigvis pks

Jeg sagde lidt i sjov dengang, at vi skulle springe marts over, men vi havde slet ikke drømt om at jeg ville blive gravid så hurtigt men når vi engangs skal have nr 2, vil vi prøve at planlægge det lidt 'bedre'

Anmeld

23. marts 2013

CH2012

esioul skriver:

Jeg er sikker på barnet overlever at have fødselsdag der  - jeg ville ikke tøve.

Okay... Det er nu heller ikk fordi jeg regner med at blive gravid i denne måned, ville bare ikke gøre det, hvis man allerede nu kunne sige, at det var lidt "strengt" gjort af os... 

Anmeld

23. marts 2013

esioul

CH2012 skriver:

Okay... Det er nu heller ikk fordi jeg regner med at blive gravid i denne måned, ville bare ikke gøre det, hvis man allerede nu kunne sige, at det var lidt "strengt" gjort af os... 

Det er det bestemt ikke.

Anmeld

23. marts 2013

CH2012

JulieWH skriver:

Jeg blev gravid i marts og havde termin i december (min pige kom tre uger før, så hun endte med at blive et november barn) - jeg skænkede det aldrig en tanke og synes personligt at det er noget pjat at "flytte" en eventuel befrugtning pga højtider

Kan godt se, at det må virke som pjat, men kender bare også nogle børn som har fødselsdag henholdsvis d. 24 og 31. december. Og forældrene gør hvad de kan for, at fejre dem, og endda give dem en ekstra dag som bare er "deres". Men ja... Det er selvfølgelig også hvad man gør det til...

Jeg tænker måske også bare mere over det selv, fordi jeg generelt tænker meget over tingene - og det er vores første... 

Anmeld

23. marts 2013

CH2012

Lise skriver:

Min mor havde termin d 24. dec med mig - jeg kom til verden ved pks d. 17. dec. Jeg er kommet fint igennem livet

Jeg ville ikke flytte det, hvis jeg var dig.

Okay...  Men tror du ikk, du var blevet ærgerlig hvis det var d. 24 eller 31?

Men jeg tænker nok også for meget over det - men det gør jeg generelt, og så er det vores første, og ja... Vil så gerne have "styr" på det hele

Anmeld

23. marts 2013

CH2012

Maja_4000 skriver:

Jeg har et bern fra 15. december .. Havde termin den 23., men fik heldigvis pks

Jeg sagde lidt i sjov dengang, at vi skulle springe marts over, men vi havde slet ikke drømt om at jeg ville blive gravid så hurtigt men når vi engangs skal have nr 2, vil vi prøve at planlægge det lidt 'bedre'

Så du ville ikk gøre det i marts måned, når I skal forsøge igen engang?

Hvorfor fik du PKS? Hvad var årsagen til det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.