Marts måned eller IKKE marts måned? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

Kløver

CH2012 skriver:

Okay... Altså, jeg har selv fødselsdag d. 21 januar, så godt og vel en måned efter alt juleræset - og ja... Jeg er da glad for, at der lige går den måned imellem, men kender også en som har fødselsdag d. 28. december, og det er ikk noget problem for ham. Men har nu også oplevet en del gange, at drenge går op i det med fødselsdage på en anden måde end så mange andre piger gør

Ja kan tænkes det med drenge, min søn har 30 jan og min mand den 19 og giver også noget med den måned. Havde egentlig termin 3 marts med min søn men han kom 5 uger før tid

Her håber vi at undgå jan og start feb, også, da vi i den periode har 9 fødselsdage så det er altid meget presset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

Kløver

CH2012 skriver:

Det er også sådan noget jeg tænker...

Og det er klart, at hvis vi havde været igang med at forsøge meget længere tid end hvad vi egentlig har, så ville jeg nok være mere klar på hvad jeg ville - og det ville være, at jeg ikk ville tøve 

Men allerede nu, har jeg det bare også lidt sådan: hvad hvis det er meningen, at jeg skal blive gravid i denne omgang, og så forspilder vi vores chancer? 

Det er jo ikke fordi man ikke overlever det man har jo et sted ikke prøvet andet, vi stræber ikke efter det i de måneder men man behøver jo ikke beskytte sig og sker det ja så sker det

Anmeld

24. marts 2013

_-Kathrine-_

Ej jeg synes virkelig det er noget fis sådan noget Min datter er født den 8. december og flere har joket med at det er dårlig planlægning, men tænk hvis vi havde tænkt praktisk, så havde vi ikke haft hende i dag 

Kan ikke se det forfærdelige i at man får et julebarn og det er da kun spændende om de lige vælger at komme den 24. eller 31.

enig med dig!
Vi fik en terminsdato der hed 27/12 og ALLE sagde bare "ej, det er dårligt planlagt"
Vi ville jo heller ikke ha haft Laurits, hvis ikke jeg var blevet gravid der og det er en underlig tanke, syns jeg!

ville kun syntes det var hyggeligt hvis han kom d. 24/12 - men han ventede helt til 3/1-13 

Anmeld

24. marts 2013

mortilnoahogmelina

Jeg har en dreng fra den 30 december . Havde termin den 31 .
Jeg skænkede det aldrig en tanke . Og vi hygger os altid dagen før nytår .

Jeg tror nu man kommer fint igennem det . :-)

Anmeld

24. marts 2013

stm2812

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Først og fremmest: God påske...

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Har selv fødselsdag 28. December og synes egentlig aldrig det har været et stort problem. Da jeg gik i skole var det mest irriterende at man ikke knne have evt. Flødeboller med i skole på selve dagen og misundte dem som kunne det. Men det er vist også det største problem jeg havde med det. (; 

vi er selv i gang med pb 2 (har været siden januar 2012) :/ og vi fortsætter planen på trods af vi kan få et december barn. og synes egentlig også bare I skal fortsætte med planen hvis det er det I har allermest lyst til.

Herfra og håber  Den snart er der for jer 

Anmeld

24. marts 2013

Mother-love

Barnet overlever hvis det har fødselsdag en af de dage. Men personligt ville jeg hoppe mdr over. For jeg har faktisk altid haft lidt ondt af dem der havde fødselsdag netop de dage. Og specielt den 24. Men det er jo ikke noget (tror jeg) der betyder noget. For de ved jo ikke bedre når de er født på dagen

Anmeld

24. marts 2013

camilla10

tænk at have den luksus at bekymresig om barnets fødselsdato. hvis jeg er så ualmindelig heldig at blive gravid, må hn komme på lige den dato hn vil

Anmeld

24. marts 2013

o1Mutte

Jeg er nok ikke den rette at spørge men jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvilken dato baby kommer til verden på, bare den kommer!
Jeg har selv fødselsdag den 19 dec. og det er altså ikke noget jeg har gået og været ked af. Det 'sværeste' er at mange skal til julefrokoster i dec. måned, men det er bare med at være tidligt ude med at invitere folk.

Så NEJ ville aldrig stoppe PB bare fordi den kunne blive født i dec måned..

Anmeld

24. marts 2013

lilledittemor

CH2012 skriver:

Det må altså også være den julegave der er allermest personligt for et kommende forældrepar at få 

Jeg synes din tankegang, om at: at de er sat i verden fordi jeg ikke kan undvære dem en dag mere, er rigtig sød...  

Sådan har jeg det også - men jeg er også typen der tænker enormt meget på andre, og tænker derfor barnet; hvordan vil barnet have det med at have fødselsdag en af de dage, når det engang bliver ældre? Men jeg har det også meget underligt at skulle udsætte det, hvis det er det vi gør... Og med hensyn til hvis jeg føder d. 24 eller 31. - så er det også hvad man gør det til - så det ville ikke blive et problem, nu hvor jeg tænkt noget mere over det 

Hun er den dejligste forsinkede julegave jeg nogensinde har fået

Jeg tænkte da også lidt over det da jeg regnede mig frem til min termin.. Men jeg er sikker på at min datter ikke kommer til at "lide" under det. Så længe at vi, synes at det er en fantastisk dag og vi overbeviser hende om at der ikke er noget galt i at have fødselsdag den dag, så kan jeg ikke se hvordan hun skulle blive sur og skuffet over det...

Men jeg kan godt blive trist over andres indstilling til hendes fødselsdag - som f.eks. "det var dårlig timing" og "stakkels barn, så tæt på jul".. Helt ærligt.. sådan siger man da ikke om det mest dyrebare i hele verden
Jeg er bare lykkelig for at vi bliver så nemt gravide

Jeg tror at forældrenes indstilling til det har rigtig meget at sige, så vi er meget positive omkring det og gør alt for at give hende den bedste dag.
Selvom hun så får mange gaver på kort tid, så mangler hun jo intet og bliver stadig møgforkælet året rundt

Anmeld

24. marts 2013

lilledittemor

michelledam skriver:

Barnet overlever hvis det har fødselsdag en af de dage. Men personligt ville jeg hoppe mdr over. For jeg har faktisk altid haft lidt ondt af dem der havde fødselsdag netop de dage. Og specielt den 24. Men det er jo ikke noget (tror jeg) der betyder noget. For de ved jo ikke bedre når de er født på dagen

Hvorfor har du ondt af dem?

Spørg af nysgerrighed, da jeg synes at det lyder ret voldsomt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.