Marts måned eller IKKE marts måned? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

CH2012

camilla10 skriver:

tænk at have den luksus at bekymresig om barnets fødselsdato. hvis jeg er så ualmindelig heldig at blive gravid, må hn komme på lige den dato hn vil

Jeg vil ikk have dårlig samvittighed over, at jeg tænker på mit kommende barn. For det er for barnets skyld, at jeg er tvivl om vi skal springe denne måned over - for har hørt fra nogle børn, at det ikk er lige sjovt.

Og dernæst tænker jeg på os - for vi ønsker os brændende et barn. Jeg synes ikk det er en luksus, - for jeg aner slet ikk om det kommer til at blive enormt svært for os at blive gravide, (så længe har vi ikk været igang endnu). Det er jeg faktisk allerede lidt nervøs for, men vil ikk tænke for meget over det. Og der slet ingen der siger, at jeg bliver gravid i denne måned heller...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

CH2012

Benjamins'mor skriver:

14 dage, så 28-30. Du ville ikke nå at gå til nytår.

Okay, super... Tak  

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

stm2812 skriver:

Har selv fødselsdag 28. December og synes egentlig aldrig det har været et stort problem. Da jeg gik i skole var det mest irriterende at man ikke knne have evt. Flødeboller med i skole på selve dagen og misundte dem som kunne det. Men det er vist også det største problem jeg havde med det. (; 

vi er selv i gang med pb 2 (har været siden januar 2012) :/ og vi fortsætter planen på trods af vi kan få et december barn. og synes egentlig også bare I skal fortsætte med planen hvis det er det I har allermest lyst til.

Herfra og håber  Den snart er der for jer 

Vi har også snakket om det, og vi er blevet enige om blot at fortsætte

Øv, at I har været igang så længe uden held Jeg håber der snart sker noget for jer - måske er vi begge heldige i marts måned?

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Vi har fået snakket noget mere om det, og vi er blevet enige om ikke at springe denne måned over. Det er jo ikke sikkert der sker noget alligevel, men vil ikke forspilde chancerne i denne måned  Så vi fortsætter God aften til alle! 

Og mange tak for alle jeres svar - det har givet noget at tænke over  

Anmeld

24. marts 2013

Mother-love

Ditte_Marie skriver:

Hvorfor har du ondt af dem?

Spørg af nysgerrighed, da jeg synes at det lyder ret voldsomt..

Hehe Det skulle ikke lyde voldsomt.

Men jeg tænker bare at når de har fødselsdag f.eks den 24. Så får de kun gaver en gang om året. Godt nok både morgen og aften. Men tænker bare at når det både er jul og fødselsdag så vil de måske ikke få fødselsdagsgaver svarende til hvis de havde fødselsdag en anden mdr. Da folk jo skal bruge penge nok på julegaver.
Opmærksomheden omkring barnet vil nok ikke være den samme da de fleste står i køkkenet det meste af dagen.
Barnet kan ikke selv bestemme hvad aftensmaden skal lyde på.

Det kan godt være jeg er helt galt på den. Men det har altid været mine tanker.

Anmeld

24. marts 2013

Kamilla-m

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Først og fremmest: God påske...

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Nej det ville jeg ikke.
Mit barn nr 3 havde jeg termin den 1/1-12.
- Jeg blev også lidt urolig da jeg den 24 december fik veer, men han blev der inde. Men havde han valgt at komme ud havde han bare haft fødselsdag der

Anmeld

24. marts 2013

AnneBJ

Der kan vel være ulemper ved det, uanset hvornår på året man har fødselsdag
Jeg har ALTID fødselsdag i sommerferien og jeg hadede det som barn. jeg har aldrig prøvet at blvie fejret af klassekammerater og lign. på den rigtige dag, ligesom min familie tit er på ferie da det er i højsæsonen.

Min søns fødselsdag rammer påsken i år, og sikke et show det har været at planlægge så diverse bedsteforældre kan deltage, selvom de skal på ferie. 

Opsummering: Jeg ville være fuldstændig ligeglad, der er fordele og ulemper ved alt!

Anmeld

24. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Der kan vel være ulemper ved det, uanset hvornår på året man har fødselsdag
Jeg har ALTID fødselsdag i sommerferien og jeg hadede det som barn. jeg har aldrig prøvet at blvie fejret af klassekammerater og lign. på den rigtige dag, ligesom min familie tit er på ferie da det er i højsæsonen.

Min søns fødselsdag rammer påsken i år, og sikke et show det har været at planlægge så diverse bedsteforældre kan deltage, selvom de skal på ferie. 

Opsummering: Jeg ville være fuldstændig ligeglad, der er fordele og ulemper ved alt!

Helt enig. Jeg har fødselsdag i April, og har også oplevet at påsken faldt på min fødselsdag. Og så har man jo det puslespil at få til at gå op i stedet for. Ville aldrig nogensinde forhindre en evt. graviditet pga. jul, nytår osv. Men kan godt forstå folks tanker omkring det.  

TS. Lyder som en god plan, bare at fortsætte. Når man først står med den positive test, er man ligeglad med datoen.  

I øvrigt er min søn fra 7 december, og vi beslaglægger bare den dag vi holder hans fødseldag i god tid, så familien ved vi fejrer ham. 

Her måtte den en del af familien komme en anden dag, da vi skulle fejre ham i december, pga. snestorm... Og sådan en kan man jo møde langt ind i året  Min pointe er bare, at mange ting kan besværliggøre at få afholdt en fødselsdag. Held og lykke med det! 

Anmeld

25. marts 2013

Timmner

Jeg havde termin den 11 december 2011 og fødte den 20 dec min skønne søn. Og han er sund og rask

Anmeld

25. marts 2013

camilla10

CH2012 skriver:

Jeg vil ikk have dårlig samvittighed over, at jeg tænker på mit kommende barn. For det er for barnets skyld, at jeg er tvivl om vi skal springe denne måned over - for har hørt fra nogle børn, at det ikk er lige sjovt.

Og dernæst tænker jeg på os - for vi ønsker os brændende et barn. Jeg synes ikk det er en luksus, - for jeg aner slet ikk om det kommer til at blive enormt svært for os at blive gravide, (så længe har vi ikk været igang endnu). Det er jeg faktisk allerede lidt nervøs for, men vil ikk tænke for meget over det. Og der slet ingen der siger, at jeg bliver gravid i denne måned heller...

Det var nu ikke for at give dig dårlig samvittighed.

Jeg er blot vildt misundelig på den frihed at bekymre sig om, hvornår barnet skal komme, fremfor frygten for at det aldrig bliver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.