Er det mærkeligt af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

TNBC

Mor12 skriver:

Jeg vil godt se vedkommende først inden vores barm skal se vedkommende. Jeg mener ikke der er grund til at børnene skal møde nye mennesker som sikkert hurtigt bliver skiftet ud igen. Det skal så også siges at vi ikke ser ham ret meget da jeg ikke kn lide ham og omvendt

Så hver gang dit barn skal møde en, skal du møde personen først?
Man kan ikke sætte sig ned og sige, mit barn må ikke møde den og den, fordi de måske kun er i vores liv i et år. Du siger selv at i ikke der dem tit, så meget tror du dit barn knytter sig til hende? Vi møder mange mennesker i livet, nogen bliver i vores læge, Andre forsvinder igen. Sådan er livet.
Hvad med når dit barn starter i vs, der kommer og går der folk da også.. barsel, vikarer, praktikanter.
Jeg tror ikke børn tænker over det, hvis det er en kort periode. Minderne vil bare forsvinde, og så er den ikke længere. Du skal ikke tænke så meget over det, det er sådan din svigerfar lever, og fordi I ikke kan lide hinanden, skal det ikke gå udover barnet. Det er dit barns farfar.
Angående festen, hvis hun kommer med, så lad vær med st tage billeder af hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Fenja09

Mor12 skriver:

Min Svigerfar har mødt en ny dame, som godt kan ske at blive hans kæreste. Jeg har sagt at vores barn ikke skal møde hende før han er helt sikker på om det skal være hende, og de skal have været sammen længe.

han skifter hans kærester hurtig ud, og jeg ønsker ikke vores barn skal lære en dame at kende, og så kort tid efter opleve at hun forsvinder ud af vores barns liv.

vores barn er ti mdr.

er det helt forkert af mig at sige sådan?

Efter at have læst det meste af tråden synes jeg ikke at det så meget handler om dit barn og farfars evt. nye kæreste, men mere om dit forhold til svigerfar. Kan godt være at jeg er forkert på den, men det er sådan det virker på mig.

Personligt ville jeg være ret ligeglad med om farfaren skiftede sine kærester ud, så længe hun ikke får en "titel" som f.eks farmor. Barnet vil jo møde rigtig mange mennesker som ikke har eller får en tilknytning til det over længere tid.

Jeg tænker også på evt. tanter og venner - de er jo heller ikke de samme hele livet igen. Eller ens venners kærester - man kan ikke helgardere sig på det område. Så synes måske det er bedre at du tager en snak med din svigerfar og får ryddet lidt op i det der nager, så du ikke skal bruge så meget krudt på om han får en ny kæreste eller ej.

Derudover så vil dit barn på 10 måneder slet ikke registrere andet end at der er et nyt menneske i rummet - når denne har forladt selskabet vil dit barn ikke huske eller tænke på det mere.

/Fenja

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

modesty skriver:

Og det er jo lige præcis dét jeg mener at det her drejer sig om: At du ikke kan lide ham.

Fair nok at du gerne vil møde hende først (jeg tænker dog umiddelbart at det må komplicere jeres liv ret meget hvis du skal møde alle mennesker der indgår i jeres sociale liv først, før din søn må møde dem, men okay). Men så kan du vel bare møde hende? Det er jo ikke dét dit indlæg handler om, men om at du vil have at han skal være helt sikker på at det er hende han skal være sammen med i meget lang tid o.s.v.

Hans kærester finder ret hurtig ud af hvordan han er og så smutter de, og det kan nå at blive en del. Så jeg gider ikke møde en ny hvert år.  Men hvis du læser så kan han bestemt heller ikke lide mig. Og det lægger han ikke skjul på.

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

Yurie skriver:

Så hver gang dit barn skal møde en, skal du møde personen først?
Man kan ikke sætte sig ned og sige, mit barn må ikke møde den og den, fordi de måske kun er i vores liv i et år. Du siger selv at i ikke der dem tit, så meget tror du dit barn knytter sig til hende? Vi møder mange mennesker i livet, nogen bliver i vores læge, Andre forsvinder igen. Sådan er livet.
Hvad med når dit barn starter i vs, der kommer og går der folk da også.. barsel, vikarer, praktikanter.
Jeg tror ikke børn tænker over det, hvis det er en kort periode. Minderne vil bare forsvinde, og så er den ikke længere. Du skal ikke tænke så meget over det, det er sådan din svigerfar lever, og fordi I ikke kan lide hinanden, skal det ikke gå udover barnet. Det er dit barns farfar.
Angående festen, hvis hun kommer med, så lad vær med st tage billeder af hende.

Det er da svært at undgå at tage billeder af hende til en fest.

jeg siger ikke jeg skal møde alle. men så snart det er folk som kan få en betydning i mit barns liv såsom at en bedsteforældre har fået en ny kæreste, jo så vil jeg gerne møde vedkommende først. Det er man da i sin gode ret til at ville.

Anmeld

19. marts 2013

modesty

Hans kærester finder ret hurtig ud af hvordan han er og så smutter de, og det kan nå at blive en del. Så jeg gider ikke møde en ny hvert år.  Men hvis du læser så kan han bestemt heller ikke lide mig. Og det lægger han ikke skjul på.

Igen - jeg bider mærke i at du herover skriver "Så jeg gider ikke møde en ny hvert år." Jeg forstår bare ikke hvorfor du så ikke opretter en tråd der hedder "Jeg kan ikke lide min svigerfar" i stedet for at kalde det noget andet. Vi kan jo ikke hjælpe dig hvis du ikke gør rede for hvordan landet ligger fra starten.

Umiddelbart vil jeg sige: Det skal jo ikke gå ud over dine børn at du ikke kan lide din svigerfar. Så jeg ville prøve at få det til at fungere alligevel. Og som jeg har nævnt før - det med kæresterne kan jeg ikke se skulle skade dine børn. 

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

Fenja09 skriver:

Efter at have læst det meste af tråden synes jeg ikke at det så meget handler om dit barn og farfars evt. nye kæreste, men mere om dit forhold til svigerfar. Kan godt være at jeg er forkert på den, men det er sådan det virker på mig.

Personligt ville jeg være ret ligeglad med om farfaren skiftede sine kærester ud, så længe hun ikke får en "titel" som f.eks farmor. Barnet vil jo møde rigtig mange mennesker som ikke har eller får en tilknytning til det over længere tid.

Jeg tænker også på evt. tanter og venner - de er jo heller ikke de samme hele livet igen. Eller ens venners kærester - man kan ikke helgardere sig på det område. Så synes måske det er bedre at du tager en snak med din svigerfar og får ryddet lidt op i det der nager, så du ikke skal bruge så meget krudt på om han får en ny kæreste eller ej.

Derudover så vil dit barn på 10 måneder slet ikke registrere andet end at der er et nyt menneske i rummet - når denne har forladt selskabet vil dit barn ikke huske eller tænke på det mere.

/Fenja

Han er ikke en mand man snakker med. Han har en mening og det er den der gælder. Han lytter ikke til hvad andre siger.

med hensyn til mit barn så skal det ikke møde et menneske der måske vil komme til at betyde noget for han/hun , for så senere at forsvinde. Så vil jeg hellere først se vedkommende, også sådan at jeg er tryg ved at vedkommende skal møde mit barn. Så er jeg egentlig ligeglad med at et barn på 10 mdr alligevel ikke husker det. For mig betyder det noget at barnet ikke bare møder et menneske som kan være betydningsfulde før jeg har mødt vedkommende.

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

modesty skriver:

Jeg forstår bare ikke hvorfor du så ikke opretter en tråd der hedder "Jeg kan ikke lide min svigerfar" i stedet for at kalde det noget andet. Vi kan jo ikke hjælpe dig hvis du ikke gør rede for hvordan landet ligger fra starten.

Umiddelbart vil jeg sige: Det skal jo ikke gå ud over dine børn at du ikke kan lide din svigerfar. Så jeg ville prøve at få det til at fungere alligevel. Og som jeg har nævnt før - det med kæresterne kan jeg ikke se skulle skade dine børn. 

Jeg kan jo så ikke gøre for i svare på noget helt andet end det jeg spørger om

Anmeld

19. marts 2013

Mettefpigen

Mor12 skriver:

Et menneske som han med stor sandsynlighed skifter ud om kort tid igen, og jeg gider ikke møde en masse fremmed.  Tror allerede jeg har mødt fem på fire år. 

Jaa som du skriver gider du ikk møde flere.... Så er det jo heller ikk dit barn du mener....
Dit barn forstår jo ikk tingene... Hvis dit barn kommer i dp kommer de også i gæstepleje og der møder de dagplejere som de ser i kort tid... Og det sker der ikk noget ved, så hvorfor skulle der ske noget med at møde din svigerfars kæreste...??

Anmeld

19. marts 2013

modesty

Mor12 skriver:

Jeg kan jo så ikke gøre for i svare på noget helt andet end det jeg spørger om

Jeg har redigeret mit indlæg længere oppe - hvor jeg bider mærke i at du siger at DU ikke gider se en ny kæreste hvert år.

Og jeg svarede dig skam også på det du spurgte om - hele to gange.

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

Mettefpigen skriver:

Jaa som du skriver gider du ikk møde flere.... Så er det jo heller ikk dit barn du mener....
Dit barn forstår jo ikk tingene... Hvis dit barn kommer i dp kommer de også i gæstepleje og der møder de dagplejere som de ser i kort tid... Og det sker der ikk noget ved, så hvorfor skulle der ske noget med at møde din svigerfars kæreste...??

Okay jeg prøver igen. Bedsteforældres kærester vil jo være betydningsfulde personer i mit barns liv, ergo skal barnet ikke præsenteres for alle mulige som de får som kærester. Så vil jeg heller først selv have mødt personen og så se tiden an om det er noget der kan holde. 

kan kan ikke sammenligne dp da barnet vil være der hver dag, ja så kommer der gæste dp men her hvor jeg bor er det nogen som barnet ser flere gange om ugen da der er legestue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.