Er det mærkeligt af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

Amanda Stage

Mor12 skriver:

Jeg har det sådan at det skal hun ikke, men min kæreste siger at det er jo hans far og han vil godt gøre det for hans skyLd. Og jeg mener jo ikke at vi til vores fest skal gøre noget for andre. Er folk ikke tilfredse med vores valg kan de blive væk

pyha den er svær  Jeg kan virkelig godt forstå dig og hvis jeg var dig, så havde jeg sagt at jeg ikke ønskede det, netop af den grund at det skal være en god dag og at din svigerfar ikke skal tro han kan slæbe kvindehober med til hver evig eneste familiefest. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Pikku Myy

Mor12 skriver:

Jeg vil i hvert fald gerne møde hende først siden vores barn ser hende, så kan jeg bedre vurdere det. 

Min kæreste og jeg er ikke enige. For ham må hans far gøre lige hvad han vil. for det er jo hans far.

vi har feks en stor begivenhed her til sommer. Og kom faren og spurgte om hun måtte komme med ville han sige ja. Det synes jeg ikke. For jeg vil ikke have en fremmed med. Vi har måtte vælge gode venner fra da vi ikke havde råd til alle, så skal en fremmed dame pludselig ikke med, når der er betydningsfulde personer som ikke kan komme med grundet økonomi. Og det er han heller ikke enig i.

Jeg synes det er noget helt andet at du ikke har lyst til at der skal fremmede med til jeres vigtige fest. Det er trods alt jeres fest ...

Jeg synes ikke det virker som om du har et særlig godt forhold til din svigerfar, hvis du skal godkende om hans veninde overhovedet må være i samme rum som dit barn ...

Anmeld

18. marts 2013

Mettefpigen

Det er jo hver sin mening.... Men jeg kan ikk se problemet i at han møder hende, hun er jo bare et menneske....

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

Amanda Stage skriver:

pyha den er svær  Jeg kan virkelig godt forstå dig og hvis jeg var dig, så havde jeg sagt at jeg ikke ønskede det, netop af den grund at det skal være en god dag og at din svigerfar ikke skal tro han kan slæbe kvindehober med til hver evig eneste familiefest. 

Ja ikke. For synes ikke det er særlig fedt når vi ved han skifter dem ud, at vi ikke ved hvor længe han så har hende. Og det vil ærge mig at have en med han dropper kort tid efter

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

Pikku Myy skriver:

Jeg synes det er noget helt andet at du ikke har lyst til at der skal fremmede med til jeres vigtige fest. Det er trods alt jeres fest ...

Jeg synes ikke det virker som om du har et særlig godt forhold til din svigerfar, hvis du skal godkende om hans veninde overhovedet må være i samme rum som dit barn ...

Vi har ikke et godt forhold han har gået og fortalt folk at han ikke kan lide mig. Han skider højt og helligt på om hans søn Er glad. Og sådan noget synes jeg ikke er i orden. Han kunne i det mindste lade som ingenting for hans søns skYld. 

Jeg tror bare han vil præsentere os for hende for hun kan komme med til festen. 

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

Mettefpigen skriver:

Det er jo hver sin mening.... Men jeg kan ikk se problemet i at han møder hende, hun er jo bare et menneske....

Et menneske som han med stor sandsynlighed skifter ud om kort tid igen, og jeg gider ikke møde en masse fremmed.  Tror allerede jeg har mødt fem på fire år. 

Anmeld

19. marts 2013

modesty

Mor12 skriver:

Min Svigerfar har mødt en ny dame, som godt kan ske at blive hans kæreste. Jeg har sagt at vores barn ikke skal møde hende før han er helt sikker på om det skal være hende, og de skal have været sammen længe.

han skifter hans kærester hurtig ud, og jeg ønsker ikke vores barn skal lære en dame at kende, og så kort tid efter opleve at hun forsvinder ud af vores barns liv.

vores barn er ti mdr.

er det helt forkert af mig at sige sådan?

Når jeg læser den her tråd, får jeg et klart indtryk af at det slet ikke handler om jeres søn, men om dig. At DU er irriteret over at han skifter damer ud og vil have hende her med til jeres fest.

M.h.t. festen kan jeg sagtens se logikken i at I ikke vil bruge en kuvert på hende når I har måttet vælge venner fra. Fair nok.

M.h.t. det andet, synes jeg ærligt talt at du er ret pernitten, undskyld mit ordvalg. Din søn er da ligeglad. For det første fordi han er så lille, men senere i livet kan han da også sagtens klare at farfar har nye veninder ind imellem. Det er jo ikke det samme som hvis det var mor eller far der skiftede kærester ud. Og hvis farfar alligevel hele tiden skifter dem ud, vil I jo aldrig kunne se ham hvis du skal holde fast i dit princip. Det er jo ikke holdbart.

Acceptér at det er sådan han har valgt at leve sit liv. Det kommer ikke til at skade din søn på nogen måde at han bliver introduceret for nogle nye damer med jævne mellemrum.

Anmeld

19. marts 2013

Fuglemor

modesty skriver:

Når jeg læser den her tråd, får jeg et klart indtryk af at det slet ikke handler om jeres søn, men om dig. At DU er irriteret over at han skifter damer ud og vil have hende her med til jeres fest.

M.h.t. festen kan jeg sagtens se logikken i at I ikke vil bruge en kuvert på hende når I har måttet vælge venner fra. Fair nok.

M.h.t. det andet, synes jeg ærligt talt at du er ret pernitten, undskyld mit ordvalg. Din søn er da ligeglad. For det første fordi han er så lille, men senere i livet kan han da også sagtens klare at farfar har nye veninder ind imellem. Det er jo ikke det samme som hvis det var mor eller far der skiftede kærester ud. Og hvis farfar alligevel hele tiden skifter dem ud, vil I jo aldrig kunne se ham hvis du skal holde fast i dit princip. Det er jo ikke holdbart.

Acceptér at det er sådan han har valgt at leve sit liv. Det kommer ikke til at skade din søn på nogen måde at han bliver introduceret for nogle nye damer med jævne mellemrum.

Jeg vil godt se vedkommende først inden vores barm skal se vedkommende. Jeg mener ikke der er grund til at børnene skal møde nye mennesker som sikkert hurtigt bliver skiftet ud igen. Det skal så også siges at vi ikke ser ham ret meget da jeg ikke kn lide ham og omvendt

Anmeld

19. marts 2013

modesty

Mor12 skriver:

Jeg vil godt se vedkommende først inden vores barm skal se vedkommende. Jeg mener ikke der er grund til at børnene skal møde nye mennesker som sikkert hurtigt bliver skiftet ud igen. Det skal så også siges at vi ikke ser ham ret meget da jeg ikke kn lide ham og omvendt

Og det er jo lige præcis dét jeg mener at det her drejer sig om: At du ikke kan lide ham.

Fair nok at du gerne vil møde hende først (jeg tænker dog umiddelbart at det må komplicere jeres liv ret meget hvis du skal møde alle mennesker der indgår i jeres sociale liv først, før din søn må møde dem, men okay). Men så kan du vel bare møde hende? Det er jo ikke dét dit indlæg handler om, men om at du vil have at han skal være helt sikker på at det er hende han skal være sammen med i meget lang tid o.s.v.

Anmeld

19. marts 2013

C-Dog

Ej det synes jeg er lidt skørt. I min egen barndom mødte jeg da mange af min storebrors kærester, uden at ta skade, mødte min mosters forskellige dates, de blev jo bare præsenteret som deres navn, ikke som her er din nye onkel. :-) man har jo også ofte kontakt til en masse mennesker man kun ser en eller et par gange i sit liv. Jeg tror kun det er skadeligt i det omfang at her er din nye far, nå her er en anden ny far, her er din tredje nye far osv hvis du forstår, hvis de primære omsorgspersoner forbliver de samme er barnets tryghed vist sikret?
Man forbyder jo heller ikke klovne og tryllekunstnere til børnefødselsdage fordi børnene måske synes personen er sød og knytter sig og ikke ser ham hende igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.