din mening hvad er den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

lycly

Kris89 skriver:

1 gang taget af politiet - dømt for en forbrydelse = UD!

men de der integrere sig - finder job osv. har jeg absolut INTET imod...

gider bare ikke betale for fængselsophold til nogen som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt

vil ikke have noget imod mine børn blev venner med invandre, for hvis børnene er i institution ser jeg det også som om forældrene ønsker at integrere sig - og så er de på ligefod med danskere

Hvad så hvis den person der laver ballade er 20 år gammel og født i Danmark? Skal han så bare kyles til Iran eller hvor han end kommer fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

kriknu

Jeg vil sige at det kommer meget an på hvordan de opfører sig, men det med én gang ballade ( = en gang med politiet) det synes jeg heller ikek er rigtigt, selvfølgelig hvis de er mordere eller har begået andre seriøse kriminalitetsformer så er det ud, men for at blive taget i at stjæle i brugsen ... come on! 

Jeg har mange veninder og venner der er indvandrere og de er allesammen helt igennem fantastiske mennesker med fantastiske familier, de kommer fra en anden kultur- ja, en kultur som vi ikke forstår, men prøver vi overhovedet? 

Jeg mener at alle skal have lov til at være her, de skal i hvert fald have en chance, men de skal også gøre noget for at være her, de familier som ikke gør noget for at få et arbejde, og ikke gør noget for at lære dansk, de burde få et ultimatum, enten lærer de dansk og søger noget arbejde eller også er det ud af landet... det kan godt lyde lidt hårdt, men det er ikke ment sådan, men jeg synes ikke det er fair at de kan sidde derhjemme og få penge for ingenting når de penge sagtens kunne bruges andetsteds.

Anmeld

17. marts 2013

Wimmie

Anonym skriver:

jeg stemmer skam også hvad jeg mener, men vil ikke skrive den

ligesom jeg også skriver bestemmer man selv om man vil eller kun vil stemme

Men du er endda anonym, så du har da intet at "miste" ved at skrive din mening 

Anmeld

17. marts 2013

FogL

Nu bor jeg i Dubai, og her har de altså en fed holdning og lov omkring kriminalitet begået af indvandrere (os, f.eks).
Det er ud,uanset hvilken forbrydelse man begår.. Og sådan synes jeg også det bør være i Danmark.

Anmeld

17. marts 2013

lycly

kriknu skriver:

Jeg vil sige at det kommer meget an på hvordan de opfører sig, men det med én gang ballade ( = en gang med politiet) det synes jeg heller ikek er rigtigt, selvfølgelig hvis de er mordere eller har begået andre seriøse kriminalitetsformer så er det ud, men for at blive taget i at stjæle i brugsen ... come on! 

Jeg har mange veninder og venner der er indvandrere og de er allesammen helt igennem fantastiske mennesker med fantastiske familier, de kommer fra en anden kultur- ja, en kultur som vi ikke forstår, men prøver vi overhovedet? 

Jeg mener at alle skal have lov til at være her, de skal i hvert fald have en chance, men de skal også gøre noget for at være her, de familier som ikke gør noget for at få et arbejde, og ikke gør noget for at lære dansk, de burde få et ultimatum, enten lærer de dansk og søger noget arbejde eller også er det ud af landet... det kan godt lyde lidt hårdt, men det er ikke ment sådan, men jeg synes ikke det er fair at de kan sidde derhjemme og få penge for ingenting når de penge sagtens kunne bruges andetsteds.

Problemet er bare, at meget få arbejdsgivere vil ansætte dem når de søger job. Og der er jo i forvejen ikke ret mange ledige jobs og hvis en arbejdsgiver absolut står og mangler en ansat og sidder med en ansøgning fra en etnisk dansker og så med en ansøgning fra en med fornavnet Mohammed, så er det desværre meget sjældent at Mohammed får jobbet - uanset hvor godt han kan sproget osv

Anmeld

17. marts 2013

lycly

kriknu skriver:

Problemet er bare, at meget få arbejdsgivere vil ansætte dem når de søger job. Og der er jo i forvejen ikke ret mange ledige jobs og hvis en arbejdsgiver absolut står og mangler en ansat og sidder med en ansøgning fra en etnisk dansker og så med en ansøgning fra en med fornavnet Mohammed, så er det desværre meget sjældent at Mohammed får jobbet - uanset hvor godt han kan sproget osv

Anmeld

17. marts 2013

Kay

invandre er jo mange ting... jeg har en ven der er invandret her til fra island... og han er jo også invandre... men ikke en af de udskældte af slagsen

og ja der må hjertens gerne komme invandre i mit hjem og jeg besøger også gerne dem... og selvfølgelig må elna lege med "dem" elna har allerede 2 baby venner der er invandre... den ene fra island og den anden fra frankring... og hvis der skulle komme andre nationaliteter er de lige så velkommende...

men jeg har ingen respekt for at folk ikke kan følge de mest basale love og regler og jeg mener alle der befinder sig i et land, indfødte, turister, invandre eller flygtninge skal opføre sig ordentlig både over for hinanden men også i henhold til landets love og regler!

Anmeld

17. marts 2013

lycly

Freyjasmor skriver:

Nu bor jeg i Dubai, og her har de altså en fed holdning og lov omkring kriminalitet begået af indvandrere (os, f.eks).
Det er ud,uanset hvilken forbrydelse man begår.. Og sådan synes jeg også det bør være i Danmark.

Så hvis et af dine børn om 20 år begår kriminaltet, skal de så bare hjem til Danmark uden jer andre?

Anmeld

17. marts 2013

kriknu

LuLy skriver:

Jamen så gør Mohammed i det mindste et forsøg, det er der mange der ikke gør .. og så længe Mohammed gør et forsøg er det i orden med mig 

Men det burde virkelig forbydes at man skrev navn og nationalitet på ansøgninger, bare for en kort periode og se om det virkede ... om flere ville få tilbud om jobsamtale eller ej 

jeg har en kammerat som hedder noget så dansk som Allan til fornavn men er faktisk araber, han har flere gange oplevet at være til jobsamtale hvor de hver gang får et større chok når en der mest af alt ligner Ali kommer ind af døren ... det er så skrækkeligt at de bliver dømt på udseende og etniske baggrund i stedet for kvalifikationer. 

Anmeld

17. marts 2013

lycly

kriknu skriver:

Jamen så gør Mohammed i det mindste et forsøg, det er der mange der ikke gør .. og så længe Mohammed gør et forsøg er det i orden med mig 

Men det burde virkelig forbydes at man skrev navn og nationalitet på ansøgninger, bare for en kort periode og se om det virkede ... om flere ville få tilbud om jobsamtale eller ej 

jeg har en kammerat som hedder noget så dansk som Allan til fornavn men er faktisk araber, han har flere gange oplevet at være til jobsamtale hvor de hver gang får et større chok når en der mest af alt ligner Ali kommer ind af døren ... det er så skrækkeligt at de bliver dømt på udseende og etniske baggrund i stedet for kvalifikationer. 

Det er så for meget at de bliver dømt på forhånd ud fra udseende og navn, de kan være nok så kvalificerede, men mange danskere er desværre bare så farvet af fordomme at de ikke engang vil give dem en chance.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.