din mening hvad er den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

Mama92

isabellasmor skriver:

Kriminelt ballade eksempelvis 

Vil det sige at det kun indvandrere der begår kriminalitet ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

isabellasmor

Kris89 skriver:

1 gang taget af politiet - dømt for en forbrydelse = UD!

men de der integrere sig - finder job osv. har jeg absolut INTET imod...

gider bare ikke betale for fængselsophold til nogen som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt

vil ikke have noget imod mine børn blev venner med invandre, for hvis børnene er i institution ser jeg det også som om forældrene ønsker at integrere sig - og så er de på ligefod med danskere

Enig 

Anmeld

17. marts 2013

wamse

Jeg har valgt, at alle skal have lov til at være her Jeg ku måske se i specielle sager en grund til udvisning, men det skal nærmere være en undtagelse frem for en regel

Anmeld

17. marts 2013

isabellasmor

som en anden skriver, dem som ikke integrere sig, og dem som er kriminelle.. ( af egen erfaring ved jeg at de 2 ting tit også hænger sammen) det er min holdning, at de ikke burde ha lov at opholde sig her i DK. 

Anmeld

17. marts 2013

isabellasmor

Mama92 skriver:

Og nej. Selvfølgelig er det ikke kun indvandrere der begår kriminalitet.

Anmeld

17. marts 2013

jydeinden

hvis man vil være i danmark for at leve under de regler der er her, og kan accepterer dem uden at skabe en masse problemer og ballade ( dvs grov kriminalitet feks) så er man i mine øjne velkommen både her i landet og i mit hjem kunne aldrig drømme om at bestemme hvem mine børn måtte lege med udfra hudfarve eller fornavn

Anmeld

17. marts 2013

FrkZier

jeg er ikke selv vip bruger så jeg kan desværre ikke gøre jer andre annonyme, men i kan dog stemme om hvad i mener

men har læst en tråd omkring en som er stærkt imod indvandre i vores land, og om at hun ikke vil lade sit barn have en ven med hjem som var indvandre ..

min mening holder jeg formig selv, men vil faktisk gerne høre jeres?
i kan nøjes med at stemme eller komme med en direkte mening, det bestemmer i helt selv

pyyy der er en del svar man kan trykke, men kan ikke komme på flere nu, men man kan stemme flere gange

jeg er i teorien fuldstændig ligeglad om det er en svensker, dansker, tyrker, spanier eller en fra nepal - hvis folk laver kriminalitet skal de straffes!

hvis en dansk infødt laver noget kriminelt jamen så må man tage straffen, evt, fængsel alt efter kaliberen af gerningen.

hvis en ikke dansk indfødt laver noget kriminelt skal de også tage straffen, hvis det er noget alvorligt (mord, voldtægt, grov vold eller lign.) jamen så vil jeg sige udvisning, men jeg synes ikke bare man skal udvise folk til højre og venstre - synes ikke der er nogen grund til at udvise folk pga. en parkingsbøde..

men SELVFØLGELIG må mine børn have lege kammerater der ikke er 100% etnisk danske, alt andet ville da være fjollet, man er jo ikke partout et dårligt menneske bare fordi man er fra mellemøsten, eller fra sverige

Anmeld

17. marts 2013

nielsen80

Synes det er et meget kompliceret spørgsmål at svare på - kan ikke finde en mulighed der 100% passer med min holdning. Jeg har dog stemt "alle har ret til at være her".

Jeg mener faktisk, at vi lever i en global verden og det at DK bliver mere multikulturel og åben er en nødvendighed, hvis vi vil opretholde den levestandard vi har. Vi kan ikke lukke grænserne og leve i vores eget lille paradis - vi er afhængige af handel m.m i andre lande, og for at kunne mestre det, ja så er åbenhed og kulturel forståelse altså en nødvendighed.
Omvendt skal flygtninge selvfølgelig integreres, men integration for mig betyder ikke, at man skal være som en dansker, spise svinekød, gå dansk klædt m.m. Integration er, at man respekter hinandens forskelligheder og får det bedste ud af hinanden. Selvfølgelig skal man respektere landets love og regler - hvis ikke man gør det, ja så skal man straffes efter landets love og regler. Og eftersom udvisning ikke er en mulighed for etniske dansker, så synes jeg heller ikke det skal være det for flygtninger. Synes virkelig at en udvisning er en falliterklæring af DK - det vi siger er, vi formår ikke integrations opgaven, på trods af vi er et land i overskud af resurser, så vi sender problemet videre til et andet land. Det kan vi ikke være bekendt!

Anmeld

17. marts 2013

Dinna88

Alle skal være her - men man skal integrere sig. Jeg erstor fan af multikulturelle samfund. Vi kan give hinanden så meget

Anmeld

17. marts 2013

lycly

For mig er der kæmpe forskel på indvandrere og flygtninge. Dem der kommer hertil kun for at nyde godt af vores velfærd uden at bidrage til det, det bryder jeg mig ikke om. Synes dog ikke at man bare kan kyle folk ud af landet når man først har taget dem ind. Laver de ballade skal de bare spærres inde fuldstændig ligesom danskere skal. (Ville dog ønske nogen gange at man kunne smide nogle af de danske kriminelle langt væk fra Danmark!)
Selvfølgelig er det mega provokerende at man byder nogen velkommen i sit land og de så bare skider højt og helligt på vores regler osv, men synes simpelthen det er forkert at smide dem ud. I øvrigt er de unge kriminelle indvandrere født i Danmark, så hvorfor skulle de pludselig smides til et land der på ingen måde er hjem for dem?
I stedet for synes jeg bare at man skal stoppe med at lukke folk ind i stride strømme, for der er jo dårlig nok jobs til dem der er født her, så det gavner jo ingen at lukke en masse ind som så skal på kontanthjælp. Det bliver dyrt i længden.

Er man flygtninge, dvs man er flygtet fordi man decideret frygter for sit liv i sit hjemland synes jeg det er dybt uansvarligt at smide dem ud. Så synes jeg hellere man skal se på om man kan gøre noget for at få dem hjem og sikre sig at de kan være trygge derhjemme - oftest er de jo flygtet fra et liv med karriere og det hele som de gerne vil tilbage til. Synes der bliver gjort alt for lidt for flygtningene herhjemme, og når de endelig bliver lukket ind, så bliver de overladt til sig selv og så søger de mod andre fra samme lande fordi det er trygt (ville man jo sikkert også selv gøre) og så bliver de bare aldrig ordentligt integreret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.