Synes det er et meget kompliceret spørgsmål at svare på - kan ikke finde en mulighed der 100% passer med min holdning. Jeg har dog stemt "alle har ret til at være her".
Jeg mener faktisk, at vi lever i en global verden og det at DK bliver mere multikulturel og åben er en nødvendighed, hvis vi vil opretholde den levestandard vi har. Vi kan ikke lukke grænserne og leve i vores eget lille paradis - vi er afhængige af handel m.m i andre lande, og for at kunne mestre det, ja så er åbenhed og kulturel forståelse altså en nødvendighed.
Omvendt skal flygtninge selvfølgelig integreres, men integration for mig betyder ikke, at man skal være som en dansker, spise svinekød, gå dansk klædt m.m. Integration er, at man respekter hinandens forskelligheder og får det bedste ud af hinanden. Selvfølgelig skal man respektere landets love og regler - hvis ikke man gør det, ja så skal man straffes efter landets love og regler. Og eftersom udvisning ikke er en mulighed for etniske dansker, så synes jeg heller ikke det skal være det for flygtninger. Synes virkelig at en udvisning er en falliterklæring af DK - det vi siger er, vi formår ikke integrations opgaven, på trods af vi er et land i overskud af resurser, så vi sender problemet videre til et andet land. Det kan vi ikke være bekendt!
Anmeld