Anonym skriver:
Ja det korte af det lange er , min datter er gravid
jeg tror hun beholder barnet ! Jeg er 40 år , min datter er 20 så ja æblet falder ikke langt fra stammen . Hun bor sammen med sin kæreste som hun har kendt et lille år , hun er på første år hg. Jeg blev vred da hun ringede og fortalte mig det
ved godt at det kan jeg ikke tillade mig , var jo ikke ældre selv .. Måtte vist bare lette hjertet . Hvad tænker i ?? Er det helt hen i vejret ? Jeg kan da ikke allerede blive mormor , jeg har jo selv et lille barn 
Du kan ikke rigtig gøre så meget andet end at støtte din datter så meget du nu kan i det at blive mor i en ung alder.
Jeg selv var 18 år da jeg blev gravid med min store søn, min mor blev derved mormor i en alder af bare 39 år. Hun blev også noget overrasket over da jeg kom og fortalte jeg var gravid, i første omgang fordi jeg egentlig ikke burde og så fordi jeg kun havde været sammen med faderen i 3 mdr. Hun satte sig ned sammen med mig og snakkede fordele og ulemper igennem, fortalte hvad jeg muligvis kunne gå glip af, men samtidig sagde hun også at jeg stadig ville være ung når min store dreng var voksen, men vigtigst af alt ville hun støtte mig i mit valg og ville tage imod sit barnebarn med åbne arme
I Januar i år fødte jeg min mindste dreng og min mors barnebarn nr. 2 i en alder af 21 år, så nu er min mor, mormor til 2 og "kun" 42 år.
Hun elsker drengene ubetinget, men hun ligger ikke skjul på at hun havde håbet jeg havde ventet med børn og fået min uddannelse først, men ja æblet falder ikke langt og jeg gør det i samme rækkefølge som hende, dog med et barn mere 
Faderen og jeg er stadig sammen, men det er ikke let at være forældre i et så "nyt" forhold, vi har skulle nå en masse ting på rekord tid men vi klare den, fordi vi kæmper!
Se det på den lyse side, du er 40 år, du kan leve dit liv som du vil, låne barnebarnet og aflevere det tilbage, du vil være mere frisk end så mange andre mormødre, og ja når dit barnebarn er voksen, så lever du endnu, så I vil få stor glæde af hinanden. Men hver ærlig overfor din datter og fortæl hvor hårdt det kan være, men samtidig også hvor dejligt det kan være.
Håber på det bedste for jer alle sammen