Piz os , min datter er gravid !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2013

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Min mor var ikke meget ældre end dig da hun blev mormor
Men hun støttede mi da heldigvis da jeg fortalte at eg var gravid, og jeg var altså kun lige blevet 17.
Jeg synes det er helt vildt synd for din datter at du bliver sur for det har da højst sandsynligt ikke været nemt at fortælle og lige gyldig alder så har man da brug for sin mor når man er gravid.

Måske skal du lige trække vejret og tælle til ti og så ringe tilbage til hende?

Det gjorde jeg da kort tid efter  men i må forstå at det bare ikke er nemt pludselig at få smidt i hovedet i tlf. man bliver chokket og trist , det var jo ikke den fremtid jeg havde håbet for hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Anonym trådstarter

mortilelias:-) skriver:

Og man kan ikk få uddannelse efter?

Det gør det lidt sværere da det ikke er nemt at leve på su .

Anmeld

11. marts 2013

Christina :-)

Anonym skriver:

Det gør det lidt sværere da det ikke er nemt at leve på su .

Jeg ku nu godt leve på su med sønnen uden lån

Anmeld

11. marts 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg har også fortalt hende at jeg vil støtte hende i hendes valg og være der , men hvor meget mormor jeg kan være for den lille er jo lidt begrænset da jeg selv har en lille der bestemt ikke altid sover om natten  ville jo gerne være der fuldt ud

En mormor skal ikke være der om natten, en mormor skal være der når mor siger til..

Hun skal også selv have lov til at passe det kommende barn jo!

Anmeld

11. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Nu syntes jeg bare det er smart i disse tider at få en uddannelse først , så ikke man ender på kontanthjælp som ung mor    Hun behøver jo ikke begå samme fejl som sin mor , ikke at jeg ikke har klaret det godt , men burde da nok have ventet lidt .

Jeg synes, du er i din gode ret til at mene, hvad du vil. Upåagtet, hvornår du selv fik børn. - Måske vil jeg endda mene, at du i særlig grad kan tillade dig at synes, det er meget tidligt, da du netop selv har prøvet det.  Det kvalificerer dit synspunkt, synes jeg.

Men du er ikke i din gode ret til ikke at støtte hende. Men det skriver du jo netop også, at du vil gøre. Det er vigtigt, at din datter har forstået, du mener det med at støtte. Kan jo være, hun blev lidt chokeret over din reaktion (og så ikke heeelt fik fat i resten).

Kan godt forstå, du er lidt paf.

Hold nu fast i det med uddannelsen. - Du kommer nok til at indstille dig på at babysitte en hel del. Og gør alt hvad du kan, for at hun ikke bliver tabt i KH-systemet eller lignende.  Det sker for alt for mange unge forældre, og det er så uværdigt.

Og nå ja forresten: TILLYKKE!!!

Anmeld

11. marts 2013

Julemusen

Kan godt sætte mig ind i dine tanker. 20-årig gravid uden uddannelse og en kæreste som hun har kendt i et år. Er ikke det perfekte tidspunkt at få en baby. Du kender din datters modenhed bedre en os her inde så der er ingen dårlige tanker omkring din reaktion her fra.
Er godt at du har forklaret at du støtter hende i hendes valg:-)
Jeg var selv 20 da jeg blev planlagt gravid med min nu 17 måneder gammel søn. På det tidspunkt havde jeg færdiggjort gymnasiet og var på 4. Sem på universitetet. Man kan sagtens tage en uddannelse mens man har børn. Jeg er så heldig at have fri to dage om ugen hvor jeg kan hygge med min søn. Det ville jeg ikke have hvis jeg var færdig uddannet. Min mors reaktion på min graviditet var ligesom din. Hendes første reaktion var ''åh nej!''. Og er bare fordi det kom som et chok. Det vigtigste nu er at i er positive om det og støttet hende :-)

Anmeld

11. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Ja det korte af det lange er , min datter er gravid   jeg tror hun beholder barnet !   Jeg er 40 år , min datter er 20 så ja æblet falder ikke langt fra stammen . Hun bor sammen med sin kæreste som hun har kendt et lille år , hun er på første år  hg.   Jeg blev vred da hun ringede og fortalte mig det  ved godt at det kan jeg ikke tillade mig , var jo ikke ældre selv .. Måtte vist bare lette hjertet . Hvad tænker i ?? Er det helt hen i vejret ?  Jeg kan da ikke allerede blive mormor , jeg har jo selv et lille barn

Jeg kan godt forstå din bekymring. Men der er ikke meget andet at gøre end at bakke hende op.

Anmeld

11. marts 2013

morethanperfect

Jeg ville bakke hende op .. Det gør du jo nok også  

men ville ikke blive sur overhovedet ... 

Jeg fik oscar som 20 årig , og er glad for det nu .. 

Håber det bedste for jer 

Anmeld

11. marts 2013

Swerg

Uha ja tiden går stærkt !

jeg blev gravid som 18 årig, på kontanthjælp . Min mor var rasende kan du tro.

jeg har mistet meget for hende ! Hun var slet ikke støttende, som man havde brug for!

hun var meget imod det ! 

Nu er min dreng 2,5 år, jeg fylder 22 år, jeg har en skøn uddannelse med et godt arbejde, et stort hus med min søns far og søn.

Det bedste du kan gøre er at være der for din datter.

knus mig, som iøvrigt stadig ikke snakker med sin mor pga graviditeten dengang.

Anmeld

11. marts 2013

AlberteSophie

Hm jeg var selv 20 da jeg fik mit barn..

min mor var 38 år da hun blev farmor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.