Piz os , min datter er gravid !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2013

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Nej hun er ikke et lille barn, hun er en voksen kvinde, hun er 20 som du selv siger... og nej synes ikke du kan tillade dig at være sur, for nu er hun selv herre over sit eget liv  

Jeg har vist aldrig påstået hun var mit lille barn , ved da godt hun er en voksen kvinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ja det korte af det lange er , min datter er gravid   jeg tror hun beholder barnet !   Jeg er 40 år , min datter er 20 så ja æblet falder ikke langt fra stammen . Hun bor sammen med sin kæreste som hun har kendt et lille år , hun er på første år  hg.   Jeg blev vred da hun ringede og fortalte mig det  ved godt at det kan jeg ikke tillade mig , var jo ikke ældre selv .. Måtte vist bare lette hjertet . Hvad tænker i ?? Er det helt hen i vejret ?  Jeg kan da ikke allerede blive mormor , jeg har jo selv et lille barn

Jeg tror din reaktion er meget normal når din datter ikke er ældre og endnu ikke har fået taget en uddannelse. Selvom man selv har fået børn tidligt betyder det ikke at det var hvad man ønskede for sine egne, men når det nu engang er sådan det står til, så kan du kun støtte hende i sit valg.

Tillykke med det

/Fenja

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres gode svar , glad for der er nogen der forstår mine følelser   det er da klart man bliver forskrækket og der melder sig 20 tanker

Anmeld

12. marts 2013

Lene Unik

Ens umiddelbare reaktion er man desværre ikke altid herre over. Jeg er selv begyndt at tænke over hvordan jeg ville reagere hvis min datter kom og sagde hun var gravid. Hun bliver 18 år om nogle måneder og har haft den samme kæreste (som er 20år) i over et år. Jeg håber at jeg kan tage det med åbent sind, men hvordan jeg vil reagere hvis jeg kommer i situationen ved jeg ikke.

Som udgangspunkt synes jeg ikke 20 år er for tidligt - men det kommer jo helt an på de unge mennesker og den situation de står i. Jeg fik mine de to ældste mens jeg studerede, og det var jeg rigtig glad for. Der var stort frihedsrum til at planlægge dagene, selvfølgelig presset omkring eksamenssituationer, men ellers gav det mig god tid sammen med børnene.

Anmeld

12. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Ja det korte af det lange er , min datter er gravid   jeg tror hun beholder barnet !   Jeg er 40 år , min datter er 20 så ja æblet falder ikke langt fra stammen . Hun bor sammen med sin kæreste som hun har kendt et lille år , hun er på første år  hg.   Jeg blev vred da hun ringede og fortalte mig det  ved godt at det kan jeg ikke tillade mig , var jo ikke ældre selv .. Måtte vist bare lette hjertet . Hvad tænker i ?? Er det helt hen i vejret ?  Jeg kan da ikke allerede blive mormor , jeg har jo selv et lille barn

støt hende, hjælp hende og vær der for hende

og kan sige fra min mor af, at børnebørn er livets dessert

Anmeld

12. marts 2013

Miia90

Hver glad for du kommer til at opleve at blive mormor. Min mor nåede det ikke selv om jeg kun fra 21 da Jeg blev mor. Min mor døde til kræften. Hun ville ha elskede at blive bedste. Men hun nåede at fortælle at den dag hun skulle være bedste og det blev en pige, ville hun ønske hun fik navnet Philippa. Min datter hedder idag Philippa <3

Anmeld

12. marts 2013

Muhmi

Jeg tror du skal tage og lægge dine følelser helt op på hylden hvor de ikke kan nåes eller findes igen.. De har været sammen et år og hun er 20 år gammel, ergo er hun en voksen pige og hun kan selv bestemme hvad hun vil, inkl. at holde mormor væk fra hendes baby, fordi mormor er en rigtig strid én

Du kan ikke tillade dig at blive sur, bare fordi DU ikke er klar til at blive mormor.. Det var din mor sikkert heller ikke, men vores børn er altså kun til låns og vi kan ikke forvente at vi skal bestemme for dem resten af vores liv...

Vær der istedet for hende, støt hende og fortæl hende at hun ALTID kan komme til dig hvis hun har spørgsmål! Vær en rigtig mor for hende istedet for at være en sur mormor..

Anmeld

12. marts 2013

Juliekp

Min mor var også 40 år da hun blev mormor, hun tænkte også "åh nej, kan da ikk blive mormor som 40 årig". Men det kom hun fuldstændig fra da hun var med til skanning og se vores lille Nicoline Min mor var med mig hele vejen og hun var den bedste støtte! Din datter har brug for dig

Anmeld

12. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min mor bliver 43 år i år og hun er da lige blevet mormor, hun var overlykkelig og elsker simpelthen vores lille datter 

Måske er det fordi du selv har en lille en ? 

Anmeld

12. marts 2013

liwsmor

Anonym skriver:

jeg ville sige jeg var 18 da jeg kom til min mor og sagde jeg var gravid og da hun var 20 havde hun mine to store brødre. men hun blev også virkelig vred på mig, og gik nærmeste da jeg havde fortalt hende det, jeg blev smidt ud hjemme fra da jeg kom og sagde jeg var gravide.

jeg ville sige selvom om man sige mødre altid er der medgang og modgang, så jeg virkelig skuffet over min mor der, men hun blev glad da hun havde tænkt over det en uges tid og følte med i gravidteten og var med til sidste jordmor og fødsel. 

jeg ville også blive skuffet vis min datter kom og sagde hun var blevet gravide tidligt, men jeg ville sige til hende på rolig måde jeg skuffet over dit valg du taget nu, men jeg elsker dig og ville gerne støtte dig i gravidteten, så du ringe bare, men husk dig selv.

jeg har ihverfald lært af min mor efter jeg kom og sagde jeg var gravide, at det okay sige man er skuffet men vær glad og støt din børn som de ville have det.

håber du kan bruge det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.