D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Forstår ikke helt dit problem! Du har altid dagpleje pædagogen at støtte dig til! Men tænker lidt, det kan da godt være at faren er rocker men det er altså bestemt ikke ens betydet med at du overhovedet vil kunne mærke det! Og barnet kan vel ikke gøre for at den har forældre der er rocker, morder, røver eller hvad der nu kan være! Det er da dit og mit job ( er selv dagplejer ) at sørge for at barnet kan føle sig tryg! Hvis det så slet ikke fungere, ja så å du have fat i dagpleje pædagogen og så må i sammen finde ud af noget! Et eller andet sted synes jeg ikke man kan sige nej til et barn på grund af forældrenes baggrund! Men det er så min mening! Vi er jo ikke ens!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

En dagplejemor har ikke ret til at afvise forældrene som vil have sit barn passet i dagpleje.

Det er for dårligt

En god samarbejde = begge parter sige ja

Hvad synes i?

I vores kommune aftales der et besøg mellem tildelte dagplejer og forældre - derefter skal BÅDE forældre og dagplejer melde tilbage til dagplejekontoret, om de ønsker at starte et samarbejde

Så jo, her kan en dagplejer godt sige nej til en familie

Anmeld

8. marts 2013

Sabsy

Anonym skriver:

Forældre kan anmode om nyt plads, men dagplejeren har intet at sige.

Jeg er næsten 100 % sikker på det.

Jeg kan få børn fra dårligt fungerende familier, det har jeg set i gæstedagpleje....

De hører mere til en vuggestue, hvor der er flere øjne der ser familien, pædagoger etc.

Har jeg så en dårligt fungerede familie fordi min søn gik i vuggestue??..

Anmeld

8. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er påvirket af at min kolleger, sagde sit job op pga. hun ikke fik den nødvendige hjælp til et omsorgssvigtet dagplejebarn.

Hun var en god dagplejer, men gav op

Må en dagplejer afvise at passe et barn, hvis far er rocker?

Hvad er du bange for? At barnet også er rocker? Ville du også sige nej hvis faren eller moren var dækket af tattoveringer? Piercinger? Har siddet i fængsel?
Bare fordi at forældrene har gjort nogle dumme ting, gør jo ikke barnet til en ballademager... Det er at dømme børnene udfra forældrene, og det er forkert.
Når du vælger at arbejde med børn, kan man ikke bare vælge nogen fra, fordi de ikke lige er englebørn. Tænk hvis alle gjorde det. Forestil dig hvordan familien vil have det. Når man arbejder med børn, kan man nogle gange føle at man bare vil give op, men det gør man ikke. Hjælp barnet i stedet for. Lige meget om du skal gøre den samme ting 20gange på en dag, gør du det.
Hvis man giver op, på grund af et barn, så er man ikke stærk nok eller ikke har været voksen nok til at be om hjælp.
En hverdag med børn er aldrig ens, der vil være ting der trækker tænder ud, sådan er det vel i alle job.

Anmeld

8. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Jeg er påvirket af at min kolleger, sagde sit job op pga. hun ikke fik den nødvendige hjælp til et omsorgssvigtet dagplejebarn.

Hun var en god dagplejer, men gav op

Må en dagplejer afvise at passe et barn, hvis far er rocker?

Rockerfar er jo ikke = omsorgssvigtet barn, så med mindre der er andre faktorer, der gør sig gældende, virker det som en meget vag grund til at afvise et nyt dagplejebarn

Anmeld

8. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Forældre kan anmode om nyt plads, men dagplejeren har intet at sige.

Jeg er næsten 100 % sikker på det.

Jeg kan få børn fra dårligt fungerende familier, det har jeg set i gæstedagpleje....

De hører mere til en vuggestue, hvor der er flere øjne der ser familien, pædagoger etc.

Det kan også være, at de børn netop har brug for mere nærhed og færre børn

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Rockerfar er jo ikke = omsorgssvigtet barn, så med mindre der er andre faktorer, der gør sig gældende, virker det som en meget vag grund til at afvise et nyt dagplejebarn

Det er vigtig for mig at hele min familie trives og min familie kommer til at møde forældrene til dagplejebarnet 2 gange om dagen.

Jeg har behov for at føle mig tryg i eget mit hjem.

Som overskriften siger: "afvise forældre"

Jeg ville aldrig afvise forældrene pga religion, race eller homoseksualitet.

Min grænse går ved "aktiv kriminalitet".

Anmeld

9. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Det er vigtig for mig at hele min familie trives og min familie kommer til at møde forældrene til dagplejebarnet 2 gange om dagen.

Jeg har behov for at føle mig tryg i mit hjem.

Så du er bange for at blive overfaldet, at de stjæler fra jer?
Og barnet er farligt?
Aktiv kriminalitet? Hvis de har skadet nogen eller røvet et sted, og man ved, går de jo nok ikke rundt.

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

I vores kommune aftales der et besøg mellem tildelte dagplejer og forældre - derefter skal BÅDE forældre og dagplejer melde tilbage til dagplejekontoret, om de ønsker at starte et samarbejde

Så jo, her kan en dagplejer godt sige nej til en familie

Dejligt tak for info.

Anmeld

9. marts 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Jeg har behov for at føle mig tryg i eget mit hjem.

Min søns far er rocker ! Det ser man ikk på ham eller mærke !! Det gør ham altså ikk til en dårlig far .. Og nej vi ikk sammen mere , og jeg tryg ved han har ham ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.