D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Forstår ikke helt dit problem! Du har altid dagpleje pædagogen at støtte dig til! Men tænker lidt, det kan da godt være at faren er rocker men det er altså bestemt ikke ens betydet med at du overhovedet vil kunne mærke det! Og barnet kan vel ikke gøre for at den har forældre der er rocker, morder, røver eller hvad der nu kan være! Det er da dit og mit job ( er selv dagplejer ) at sørge for at barnet kan føle sig tryg! Hvis det så slet ikke fungere, ja så å du have fat i dagpleje pædagogen og så må i sammen finde ud af noget! Et eller andet sted synes jeg ikke man kan sige nej til et barn på grund af forældrenes baggrund! Men det er så min mening! Vi er jo ikke ens!

Jeg tager hatten af for dig fordi du er i stand til at åbne dit hjem for alle mennesker.  

Der opstår ofte en venskab mellem min familie og dagplejebørns forældre. Mine egne børn kommer i tæt dagligt kontakt med dagplejebarnets familie.

Det var kun en teoretiskt eksempel med "rocker".

Som overskriften siger "afvise forældre".

Tak for alle indput

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Dorthe1986

Jeg tænker lidt, at har man valgt at være dagplejer, så har man vel også tænkt at det er ALLE slags forældre, hvis børn man kan komme til at passe. Hvis man allerede på forhånd ved at visse forældre vil man ikke samarbejde med, jamen burde man så ikke arbejde med noget andet.

Og ja dine egne børn ser dem måske et par gange om dagen, men hvad så, tænker jeg lidt... Altså den korte tid det tager at aflevere og hente barnet, hvor meget kan de lige blive påvirket af rockermiljøet? Og igen det handler jo ikke dine børn i den situation, men dagplejebarnet, så det er vel begrænset hvor meget kontakt de egentlig har?

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Sabsy skriver:

Har jeg så en dårligt fungerede familie fordi min søn gik i vuggestue??..

Hvor kommer det fra?

Anmeld

12. marts 2013

Skouboe

Anonym skriver:

Forældre kan anmode om nyt plads, men dagplejeren har intet at sige.

Jeg er næsten 100 % sikker på det.

Jeg kan få børn fra dårligt fungerende familier, det har jeg set i gæstedagpleje....

De hører mere til en vuggestue, hvor der er flere øjne der ser familien, pædagoger etc.

Jeg tror det kommer an på kommunen. Da vores ældste gik i DP, bad hendes DP mor om at få flyttet et af de andre børn, der havde været der i nogle månder. Hun var aldrig faldet til hos hende og DP'en brugte uforholdsvis meget tid og ressourcer på det enkelte barn til skade for de andre. 

Jeg tror faktisk kommunen flyttede hende til en vuggestue.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg tænker lidt, at har man valgt at være dagplejer, så har man vel også tænkt at det er ALLE slags forældre, hvis børn man kan komme til at passe. Hvis man allerede på forhånd ved at visse forældre vil man ikke samarbejde med, jamen burde man så ikke arbejde med noget andet.

Og ja dine egne børn ser dem måske et par gange om dagen, men hvad så, tænker jeg lidt... Altså den korte tid det tager at aflevere og hente barnet, hvor meget kan de lige blive påvirket af rockermiljøet? Og igen det handler jo ikke dine børn i den situation, men dagplejebarnet, så det er vel begrænset hvor meget kontakt de egentlig har?

Der er plads til alle børn hos den rigtige dagplejer eller vuggestue.

Vi drikker fredagskaffe med forældrene meget ofte, så ja mine børn ser dagplejebørns forældre i mere end 5 min.

Det er bedst at fortælle om sine begrænsninger, synes jeg, end at skjule dem.

Det handler om den gode samarbejde.

Dagplejer har ret til at sige fra, så denne diskussion har ikke meget mening. 

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg tror det kommer an på kommunen. Da vores ældste gik i DP, bad hendes DP mor om at få flyttet et af de andre børn, der havde været der i nogle månder. Hun var aldrig faldet til hos hende og DP'en brugte uforholdsvis meget tid og ressourcer på det enkelte barn til skade for de andre. 

Jeg tror faktisk kommunen flyttede hende til en vuggestue.

Gode nyheder for mig, jeg kan se, at jeg får for lidt hjælp fra kontoret.

Tak

Anmeld

12. marts 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Der er plads til alle børn hos den rigtige dagplejer eller vuggestue.

Vi drikker fredagskaffe med forældrene meget ofte, så ja mine børn ser dagplejebørns forældre i mere end 5 min.

Det er bedst at fortælle om sine begrænsninger, synes jeg, end at skjule dem.

Det handler om den gode samarbejde.

Dagplejer har ret til at sige fra, så denne diskussion har ikke meget mening. 

Men hvad kan der ske ved at ens børn lærer andre slags mennesker at kende?

Anmeld

12. marts 2013

Pikku Myy

Sabsy skriver:

Har jeg så en dårligt fungerede familie fordi min søn gik i vuggestue??..

Bare fordi hverken en sten eller morlille kan flyve, betyder det jo ikke at morlille er en sten

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Men hvad kan der ske ved at ens børn lærer andre slags mennesker at kende?

Det gør de til uendelighed

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Bare fordi hverken en sten eller morlille kan flyve, betyder det jo ikke at morlille er en sten

Hvad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.