D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

ja hvorfor?

Det kan man os der ska bare være et sagligt belæg som jeg os skrev tideligere og ikke bare fordi man syntes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Forældre kan anmode om nyt plads, men dagplejeren har intet at sige.

Jeg er næsten 100 % sikker på det.

Jeg kan få børn fra dårligt fungerende familier, det har jeg set i gæstedagpleje....

De hører mere til en vuggestue, hvor der er flere øjne der ser familien, pædagoger etc.

Hvad vil du med denne tråd?????

og du er 'næsten' sikker......?!?! 

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Joh men for at man ka ta stilling til det må man jo vide hva grundlaget for det ekstra pædagogiske behov..

Hvis det er noget alvorligt er jeg overbevist om at der ville være andre instanser inde over som vil sørge for at barnet endte det rette sted men hvis det er almene vanskligheder mener jeg en dagplejer burde ku takle det..
Og som dagplejer har man jo også mulighed for recoursekorps osv så hvorfor skue hunden på hårene

Jeg tror at kun en dagplejer kan forstår hvad jeg mener

Anmeld

8. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

Jeg tror at kun en dagplejer kan forstår hvad jeg mener

Tja der er jo masser her inde så måske du får deres besyv men syntes godt nok du sælger dagplejen noget kort

Anmeld

8. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Dagplejer arbejder alene

har tavshedspligt

er bestemt ikke ligeglad!

i vuggestuen: flere øjne der ser problemet og snakker om det, uddannet personale

Ja de arbejder alene, men hvis der er et barn der har særlige behov får det dobbelt plads, så der er højest 3 børn i alt.
Tavshedspligt, ja det har de vel også i en vuggestue. Du står jo ikke og snakker med de Andre forældre om barnet. Man snakker med forældrene, ligemeget om du arbejder i dp, vs, sfo eller skole. Da det ikke rager Andre mennesker.

Hvor har jeg sagt noget om at være ligeglad?
Du kan ikke sætte det om med at hvordan ens familie er, bestemmer om barnet skal et eller andet sted. Det er forældrenes valg. Og så blander du dig bare udenom.

Anmeld

8. marts 2013

LR85

Månsson skriver:

Ej oki prøv og hør her det er vilkårene.. Man kan ikke bare vælge kerne familier, med god økonomi, gode sociale kompetancer osv.. Hvis man ikke kan håndtere det som dagplejer ja så syntes jeg ærligtalt man sku skifte job

SÅ enig!! 

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det kan man os der ska bare være et sagligt belæg som jeg os skrev tideligere og ikke bare fordi man syntes

Der er jeg enig med dig

Jeg tænker på barnets tarv her og ikke dagplejerens lyst.

Jeg vil sige at i vuggestuen er flere pædagoger som ser på barnet og snakker om evt. problemer med det samme.

At afvise forældre er ikke bare fordi dagplejeren synes det, selvføgeligt.

Hvis forældrene lugter er alkohol til første møde med dagplejeren

eller lugter af hash,

eller man kan se på dem at de ikke har været i bad i flere dage-

kan dagplejeren være bange for at ikke kunne magte denne familie og HJÆLPE BARNET.

Hvad med de andre dagplejebørn?

Men som sagt, forældre bestemmer.

Anmeld

8. marts 2013

jydeinden

jeg skal lige være sikker på jeg forstår det her korrekt, er du modstander af dagplejen eller hvad er det helt præcist du forsøger at sige.. for jeg er ret lost, og er ikke sikker på jeg er den eneste der er det.

Anmeld

8. marts 2013

mth1987

Dette indlæg er da totalt langt ude, eller også er det bare mig der intet fatter. 

Ts dine indlæg giver ikke rigtig mening på den måde du skriver og aner slet ikke hvor du vil hen med det. 

efter min mening skal en dagplejer ku tage sig af alle slags børn der er "normale" til at komme i en helt alm daginstitution. At forældrene måske kan være socialt belastet eller andet det må man tage med. 

Selvfølgelig skal begge parter ku afbryde samarbejdet hvis det ikk kan komme til at fungere, da det jo er vigtig at ha et godt forhold til hhv passeren og forældre. Men at sige nej til forældre og dagplejer på forhånd det er måske lidt overilet...

Anmeld

8. marts 2013

LR85

mth1987 skriver:

Dette indlæg er da totalt langt ude, eller også er det bare mig der intet fatter. 

Ts dine indlæg giver ikke rigtig mening på den måde du skriver og aner slet ikke hvor du vil hen med det. 

efter min mening skal en dagplejer ku tage sig af alle slags børn der er "normale" til at komme i en helt alm daginstitution. At forældrene måske kan være socialt belastet eller andet det må man tage med. 

Selvfølgelig skal begge parter ku afbryde samarbejdet hvis det ikk kan komme til at fungere, da det jo er vigtig at ha et godt forhold til hhv passeren og forældre. Men at sige nej til forældre og dagplejer på forhånd det er måske lidt overilet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.