Prisen for den dårligste mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2013

Jibbe

Godt i får ham flyttet og godt du kan overskue at have ham hjemme indtil da! Du må sige til hvis i mangler en legekammerat en dag puha det lyder bare så hårdt det i har været igennem! Godt du lytter til dig selv og din mavefornemmelse! Du har selv fortalt mig et par gange at det skulle man (og det virkede)!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

Rsa

Nu kender jeg ikke historien... Men tænker umiddelbart, er selv børnehave pæd., at rigtig mange børn reagerer - ikke fordi de ikke vil i bhv., men fordi de ikke vil væk fra det der er derhjemme (mor, hyggen eller hvad det nu end kan være). 

Synes dog 4 måneder lyder voldsomt - har han aldrig været sådan før. Tænker om det kunne have noget at gøre med noget derhjemme - forandringer mm.

Synes bare det lyder mystisk, hvis der ikke er noget i bhv. Og det kun forekommer når I skal ud af døren og tænker i såfald om det overhoved hjælper at flytte ham hvis roden til konflikten om at skulle i bhv. Ligger derhjemme og ikke i bhv.

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

Jibbe skriver:

Godt i får ham flyttet og godt du kan overskue at have ham hjemme indtil da! Du må sige til hvis i mangler en legekammerat en dag puha det lyder bare så hårdt det i har været igennem! Godt du lytter til dig selv og din mavefornemmelse! Du har selv fortalt mig et par gange at det skulle man (og det virkede)!

Hej lisbeth

er glad for vores beslutning og håber det er vejen frem  De virker ihvertilfald helt anderledes i den nye, mere imøde kommende . 

Ved ikke om jeg kan overskue det , men har ikke andre muligheder. For aflevere ham ikke igen, idag var dråben. Aldrig har jeg oplevet noget så modbydeligt. 

Det kunne vi sagtens finde ud af , skal have fyldt lidt aktivitet ind ellers bliver tiden lang for os. Så hvis du har lyst er det klart en mulighed.

har jeg sagt så kloge ord hi hi straks svære når det kommer til en selv.

Anmeld

6. marts 2013

4xGreve

bøllen skriver:

Tilfalder mig

Har brug for luft, jeg har det simpelhen SÅ dårligt . Tårerne sprøjter ud af mine øjne. Og kan idag erhverve mig tiltlen som DÅRLIGST MOR.

Jeg har idag måtte tage min dreng sætte ham i bilen uden sko & jakke og aflevere ham i børnehave. Det værste jeg NOGENSINDE har gjordt. Knægten græd og ville bare ikke afsted.

HVORFOR : min dreng VIL ikke afsted i børnehave. Har lavet flere tråde omkring dette. Det bliver bare værre for hver dag der går. Børnehaven siger han trives, og der ingen problemer er

HVORFOR er han så sådan ????

Vil har valgt at flytte ham til ny børnehave, om det er løsningen ved jeg bare ikke. Men jeg kan IKKE mere. Stakkelse dreng....

For satan hvor er det her bare hårdt - undskyld sproget.

Hvad sker der med min lille trold ? han har gået der i 4 mdr og det bliver langt fra bedre med tiden. Har snakket med personalet om det flere gange. Og idag med lederen, hun mener det er synd og flytte ham. Men hvad pokker skal jeg gøre

De har gjordt ALT for ham ( i følge lederen ) for ham i de 4 mdr Intet jeg har hørt om. Sagen er gået totalt i hårdknude nu.

Aner ikke mine levende råd mere. Børnehaven havde møde igår med fys & psy hvor de snakkede om vores dreng og hans trivsel. Nu er lederen skuffet / sur og siger de har spildt tiden. Nu vi alligevel vil flytte ham. Jeg informerede hende d 24 om at jeg havde fået en anden plads til ham, hun fik mig overtalt til at gå tænkeboksen igen. Og vi blev enig om at afvente mødet. Men jeg kan ikke mere.

HVOR længe skal jeg strække den før situationene vender ?

HVAD er fair for MIN dreng ?

HJÆLP piger

Hvor gammel er han? 

Kan jo være han lider af en eller anden form for angst og i det tilfælde er løsningen ikke at flytte ham tværdigmod! Struktur, ens artet rytme og forberedelse og evt. Brug billeder til forberedelse! 

snak med lægen og evt. En børne psykolog! 

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

Rsa skriver:

Nu kender jeg ikke historien... Men tænker umiddelbart, er selv børnehave pæd., at rigtig mange børn reagerer - ikke fordi de ikke vil i bhv., men fordi de ikke vil væk fra det der er derhjemme (mor, hyggen eller hvad det nu end kan være). 

Synes dog 4 måneder lyder voldsomt - har han aldrig været sådan før. Tænker om det kunne have noget at gøre med noget derhjemme - forandringer mm.

Synes bare det lyder mystisk, hvis der ikke er noget i bhv. Og det kun forekommer når I skal ud af døren og tænker i såfald om det overhoved hjælper at flytte ham hvis roden til konflikten om at skulle i bhv. Ligger derhjemme og ikke i bhv.

Nej han har aldrig været sådan her før . Han startede i dagpleje som 10 mdr og det gik fint. Han blev flyttet i privat efter 1/2 grundet ønske om deltid . Og det gik også fint. Han knus elsker sin dagplejemor.

vil sige at er blevet værre jo længere tid der er gået , og han giver klart udtryk for han ikke vil derover . 

ja det er meget mystisk , er helt enig . Derfor er der også gået SÅ længe . Men kan ikke længere ignorere det mere .

storebror er meget sensitiv og har mistanke om lillebror også er. Og hvis min fornemmelse holder stik er det helt normalt adfærd for et sensitivt barn. Snakkede med fys om det for 14 dage siden.

det er ikke kun at komme ud af døren, det er hele vejen derover og at komme ind i børnehaven. De voksne må ikke sige godmorgen til ham, så brøler han i hovedet på Dem. Og så snart jeg henter skal vi hjem NU. Der er ikke tid til snak , hvis jeg skal spørge efter noget, rykker han i mig , begynder at græde og sige han vil hjem NU

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

4xGreve skriver:

Hvor gammel er han? 

Kan jo være han lider af en eller anden form for angst og i det tilfælde er løsningen ikke at flytte ham tværdigmod! Struktur, ens artet rytme og forberedelse og evt. Brug billeder til forberedelse! 

snak med lægen og evt. En børne psykolog! 

Han blev 3 i okt . Angst ??? 

Har mistanke om han er sensitiv. Nej ved ikke om en flytning er løsning men er villig til at tage chancen. Det her er ikke holdbart 

Anmeld

6. marts 2013

4xGreve

bøllen skriver:

Han blev 3 i okt . Angst ??? 

Har mistanke om han er sensitiv. Nej ved ikke om en flytning er løsning men er villig til at tage chancen. Det her er ikke holdbart 

Havde rettet mit indlæg men det var vist for sent da jeg kan se jeg ikke fik det formuleret rigtigt.

Men ja mår jeg tænker angst kan det være seprationsangst det er der faktisk mange børn der har og vokser fra det med tiden! 

han lyder meget som min datter menn hende vil jeg ikke begynde at samligne ham med da der er meget mere i hendes historie end lige som så  men vi har også overvejet at flytte hende men da hun kun har et år tilbage har vi valgt at det nok er bedst ikke at gøre det men ud fra hvad du fortæller har han jo stadig nogle år i børnehaven så det lyder meget fornuftigt at tag chancen! Tager i ned og besøger den nyde børnehave et par gange om ugen nu imens han går hjemme? For det vil jeg klart anbefale jer at gøre så han er tryg ved stedet inden opstart! 

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

4xGreve skriver:

Havde rettet mit indlæg men det var vist for sent da jeg kan se jeg ikke fik det formuleret rigtigt.

Men ja mår jeg tænker angst kan det være seprationsangst det er der faktisk mange børn der har og vokser fra det med tiden! 

han lyder meget som min datter menn hende vil jeg ikke begynde at samligne ham med da der er meget mere i hendes historie end lige som så  men vi har også overvejet at flytte hende men da hun kun har et år tilbage har vi valgt at det nok er bedst ikke at gøre det men ud fra hvad du fortæller har han jo stadig nogle år i børnehaven så det lyder meget fornuftigt at tag chancen! Tager i ned og besøger den nyde børnehave et par gange om ugen nu imens han går hjemme? For det vil jeg klart anbefale jer at gøre så han er tryg ved stedet inden opstart! 

Måske dumt spørgsmål , er det alders bestemt ? Eller hvad siger man , er det en periode i deres udvikling eller længere varende ?

Den tanke havde jeg ikke tænkt, der er intet når vi er inde på stuen. Og vi siger farvel uden problemer. Ja det lyder meget mystisk og forstår det heller ikke selv. Som om han acceptere at han har " tabt " kampen.

er din datter sensitiv ? 

Ja han har jo længe tilbage endnu, da han jo næsten lige er startet. 

Vi var på besøg i mandags, og han var der 2 dage i vinterferien ( ingen problemer med at komme afsted ) vi skal til møde med lederen i næste uge og håber han kan være der i mens. Og så tar vi indkøring i hans tempo jeg går hjemme.

Anmeld

8. marts 2013

4xGreve

bøllen skriver:

Måske dumt spørgsmål , er det alders bestemt ? Eller hvad siger man , er det en periode i deres udvikling eller længere varende ?

Den tanke havde jeg ikke tænkt, der er intet når vi er inde på stuen. Og vi siger farvel uden problemer. Ja det lyder meget mystisk og forstår det heller ikke selv. Som om han acceptere at han har " tabt " kampen.

er din datter sensitiv ? 

Vi var på besøg i mandags, og han var der 2 dage i vinterferien ( ingen problemer med at komme afsted ) vi skal til møde med lederen i næste uge og håber han kan være der i mens. Og så tar vi indkøring i hans tempo jeg går hjemme.

Det er især i nogle bestemt perioeder det er mest tydeligt f.eks når de oplever et stort skift, hvis stemningen er mere presset der hjemme mm. Daniella har altid haft det men i nogle perioeder er det betydeligt værre end andre.

og efter hun er startet i børnehave har det været betydeligt Værre men for os har det hjulpet at hun har fik en bestemt pædago tilknyttet om morgen som hjalp med at vinke.  Desværre gik det tilbage igen da de vuderet at hun ikke længer behøvet den ekstra støtte men nu er der startet en pædago nede i hendes børnehave som hun har knyttet sig helt ekstremt til og de morgner hun et der er der ingen problemer overhovedet! 

Ja Daniella er et ekstremt sensitivt barn ( både hvad gælder lyde, syns og følelses indtryk) og meget følsom.  Men hun er også ekstrem præmature. 

Altså kan kun anbefale en del besøg i børnehaven og langsom indkøring ogmåske ekstra støtte af en bestemt pædago om morgen ved afleveringerne 

Anmeld

8. marts 2013

4xGreve

bøllen skriver:

er din datter sensitiv ? 

Og der findes ingen dumme spørgsmål 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.