Jeg bed mit barn i dag :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

dola

HopinWishin skriver:

Nøj hvor er her mange sure hellige og perfekte mødre herinde...

Træls for dig at det lige kammede over for dig... men selvfølgelig ved du at det er forkert..... Både du og dit barn blev overrasket.. og så sker det jo ik igen!

Kram til dig og din lille =)

Hørt hørt og krammer herfra til TS...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Fenja09

Jeg synes det er tydeligt at læse at du har det meget skidt med det du har gjort og ved hvor forkert det er - MEN du er altså kun et menneske, ikke at jeg siger det er ok eller acceptabelt at du har bidt dit barn, tværtimod. Du er måske bare nødt til at finde ud af om det er noget du ved kan ske igen, for hvis det er sådan du reagere når du er presset/stresset så skal du have nogle redskaber til at håndtere det.

Du har ikke gjort større skade end at du ikke kan rette op på det og du kan skam sagtens tilgives for det du har gjort. Det skete en gang og aldrig mere. Tilgiv dig selv - du skal ikke bede om tilgivelse fra andre. Få hjælp, hvis du føler der er brug for det - og tæl til 10 eller 30 hvis en lignende situation opstår.

Mange  herfra

Anmeld

1. marts 2013

Zelinasmor

Til TS. Og mange af jer viiiiildt forargede tag det da roligt! Hun har ikke skadet sit barn!! Men det er jo så nemt at sidde og spille hellig bag en skærm. Synes i selv skal prøve at høre SP hvad hun ville sige til sådan en situation. Mange af jer ville med sikkerhed blive overraskede 

Anmeld

1. marts 2013

missie20

Overskriften giver sig selv i hvorfor jeg er anonym.

Jeg er simpelthen SÅ flov og skammer mig noget så grusomt

Vi var knap steget ud af sengen i morges, da jeg siger til X " Nu skal du have ren ble på og tøj og så skal vi have morgenmad" "NEEEEEEEJ" skriger X. Jeg bliver ved gentagne gange med rolig stemme at forklare X at det skal h*n. Jeg hæver stemmen mere og mere og X bliver vildere og vildere. Uden jeg når at tænke over det (bogstaveligt talt) så bider jeg X i kinden. IKKE hårdt!!!!! Ligesom hvis man siger "nu kommer jeg og spiser dig" og så et "kærligt" bid. INGEN MÆRKER OVERHOVEDET!! Jeg blev så chokeret over mig selv at jeg bare sad og stirrede ud i luften mens tårerne trillede ned af kinderne på mig. X blev hverken ked af det eller noget. H*n kiggede bare på mig som jeg sad der. Jeg sagde med det samme "Mor må ikke bide" SÅ tog h*n sit tøj på og gik ud i køkkenet for at spise morgenmad.

Jeg er gravid og mine hormoner kører rundt og jeg kan sagtens mærke at mit temperement er helt anderledes end det plejer at være. Men at jeg kunne finde på det! Det chokerer mig virkeligt!!! Jeg har tænkt på det hele dagen og købt lidt legetøj til X fordi jeg har så dårlig samvittighed. Føler mig som verdens værste mor!!!! Er stadig helt grædefæridg!

Jeg ber ikke om at blive sat på plads mht dette indlæg - jeg ved det jeg har gjort var dybt forkert!! Måtte bare ud med det.............

Kære trådstarter.

Da jeg læste din tråd tænkte jeg først det var godt du ikke bed hårdere og dit barn ikke virkede påvirket af din reaktion og handling.
Du ved du gjorde noget galt DET er pointen, så jeg syntes du skal prøve og handle anderledes når dit barn bliver trodsig igen.
Her en en mulighed som hjælper hjemme hos mig når min søn prøver og bestemme. Jeg får det til og virke som en leg eller noget sjovt, så han reagere og syntes den leg vil jeg være med i. Det som hjælper 7 ud af 10 gange det er og sige:" Kan du vise hvor stor en dreng du er og tage fx strømper på"? (Min søn fylder 3 år næste måned).

Men jeg har også været en dum mor...
Så kan vi alle ikke prøve og skrive of fortælle en situation hvor vi har svigtet som en god mor??????

Her kommer min...
Min søn var 2 måneder, havde mave kolik og græd og græd en nat. Både ham og jeg havde ikke sovet igennem siden han blev født.
Nå men han græd og græd, jeg prøvede og amme ham, jeg prøvede og vugge ham, jeg prøvede og synge en sang, jeg prøve og gå rundt med ham, jeg svøb ham, jeg prøvede og ligge ham i lidten og vugge ham, og jeg prøvede og gå rundt med ham, og bleen var tør, men intet virkede, han fortsætte med og græde, så brød jeg sammen, for hans gråd havde stået på i nogle timer, men det er jo klart han havde ondt, det lille pus. Men så knækkede filmen oog jeg råbte" SÅ HOLD DA KÆFT FOR HELVEDE!!!!"
Det er i min verden forkert, jeg indrømmede det overfor min SP og han sagde det er en "normal" reaktion, og dem som har et knæk ville faktisk havde gjort noget der var meget værre...SBS Shaken baby syndrom....:-(
Men min pointe er at man kan ikke være perfekt som mor hele sit barns levetid, og du ved nu at det er forkert og du kan handle anderledes næste gang dit barn er trodsig.
Håber alle vil prøve og indrømme overfor dem selv at de selv har haft et lille "brist" og ikke er så foredrømmende overfor TS.
Herfra til TS.

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Der er da godt nok et par stykker eller tre der kammer helt over i den her tråd...

Hvis TS nu rent faktisk havde bidt barnet så det gjorde ondt, ja okay, men det gjorde hun jo ikke. Et lille nap som barnet ikke engang reagerede på og som slet ikke gjorde ondt. "Søge hjælp"? Come on, slap nu af.

Anmeld

1. marts 2013

sandramor

Jeg sys da godt nok det er mere forkasteligt sådan som folk reagerer overfor ts!!! Vor herre bevares hvor er i da bare perfekte forældre!!! Jesus Christ!!!!
Ts er selv meget ked af det og rystet over hendes handling og den følelse hun sikkert sidder med nu er vidst straf nok!! Og nej selvfølgelig var det absolut ikke hensigtsmæssigt at bide din dreng! Men ja ingen af os er perfekte forældre og vi har allesammen gjort noget vi ikke er stolte af..... Det har jeg skam også....
Jeg husker da min datter var spæd og hun bare græs og græd og efter 5 timer hvor ALT var afprøvet uden held holdte jeg hende op og nærmest råbte i afmagt : HVAD FANDEN ER DER GALT MED DIG??!!! TI DOG STILLE FOR FANDEN!!! Nej det var ikke heldigt og er heldigvis kun den ene gang jeg blev presset derud men vidste jo også godt hvor forkert det var og fortrød og græd som pisket bagefter! Men pointen er at vi alle kan blive presset derud.... Men jeg tog en lang snak med min sp og det sys jeg også du skal gøre :-)

Stort til dig!!!

Anmeld

1. marts 2013

sandramor

Lady Marion <3 skriver:

Hvis ikke jeg må fortælle dig hvor sindsygt jeg syntes det er så ved jeg ikke hvad du vil have folk skal hjælpe dig med ??  Tror det er de færreste der vil skrive , det er hvad der kan ske , vi er jo kun mennesker ,, At du fuldstændigt umotiveret går over og bider dit barn er meget meget bekymrende ,,,    Dit barn har vist helt normalt adfærd for et barn i 2 års alderen ... og så bider du ??  Jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end at jeg håber det her er en joke ... Hvis ikke håber jeg baby.dk vil tage affærre !!!! For du skal hjælpes

Aaaaarrh klap nu lige hesten ik.... Det var dog en VOLDSOM reaktion!!!

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

sandramor skriver:

Aaaaarrh klap nu lige hesten ik.... Det var dog en VOLDSOM reaktion!!!

Nej det er sgu ikke at overreagere , hvad havde barnet gjort for at fortjene sådan en omgang ???  At den person barnet stoler allermest på kammer over og gør sådan ??  I øvrigt et bid som er så ilde set i børnehaven feks...  Der er vel en grund til at det er ulovligt at øge vold på sine børn .

Anmeld

1. marts 2013

Muffin_girl

Lady Marion <3 skriver:

Nej det er sgu ikke at overreagere , hvad havde barnet gjort for at fortjene sådan en omgang ???  At den person barnet stoler allermest på kammer over og gør sådan ??  I øvrigt et bid som er så ilde set i børnehaven feks...  Der er vel en grund til at det er ulovligt at øge vold på sine børn .

Så du har aldrig gjort noget du har fortrudt overfor dine børn/barn? Aldrig taget en forhastet beslutning ? Aldrig snerret af dit/dine børn ?

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

AalborgPigen skriver:

Så du har aldrig gjort noget du har fortrudt overfor dine børn/barn? Aldrig taget en forhastet beslutning ? Aldrig snerret af dit/dine børn ?

Jo for søren , det har jeg også skrevet før i denne tråd ... Jeg har hævet stemmen og hvæset ud af tænderne og det har givet mig dårlig samvittighed   Men derfra og til at gøre mit barn ondt der er lang vej .. Jeg er mor til 3 og NEJ har ikke lagt hånd på dem .. Det er i øvrigt heller ikke lovligt !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.