Jeg bed mit barn i dag :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

annec

Jeg tror du har brug for hjælp!
Er helt mundlam, har selv et barn og er gravid. Selvom han ikke høre efter, kunne jeg aldrig finde på at gøre det mindste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Miss Kat

Hov... i min harme glemte jeg helt at komme til hovedpointen, som ellers var det vigtigste, jeg ville frem til i mit svar...   Altså, det dur jo ikke at gøre folk bange for at bede om hjælp. Hvis vi truer med bål og brand ligeså snart folk træder ved siden af, ender vi jo med et forum, hvor folk ikke tør bede om hjælp og hvad kan der så ikke ske?? Hun bed sit barn, barnet kom ikke til skade, men hvis TS ikke tør fortælle om sit nederlag og dermed ikke får nogle gode råd til at håndtere situationen en anden gang, kan vi jo risikere at det går meget værre næste gang! Det vil, i mine øjne, være en direkte katastrofe... Det første tegn på at være ansvarsfuld, er da netop at turde erkende en fejl, og selv åbne op for at gøre sit til at det ikke sker igen....   Og dem der sidder og siger: "Du har jo brug for hjælp!" - ja, det er jo det lige præcis dét, hun er i gang med opsøge!

Anmeld

1. marts 2013

Fenja09

Miss Kat skriver:

Hov... i min harme glemte jeg helt at komme til hovedpointen, som ellers var det vigtigste, jeg ville frem til i mit svar...   Altså, det dur jo ikke at gøre folk bange for at bede om hjælp. Hvis vi truer med bål og brand ligeså snart folk træder ved siden af, ender vi jo med et forum, hvor folk ikke tør bede om hjælp og hvad kan der så ikke ske?? Hun bed sit barn, barnet kom ikke til skade, men hvis TS ikke tør fortælle om sit nederlag og dermed ikke får nogle gode råd til at håndtere situationen en anden gang, kan vi jo risikere at det går meget værre næste gang! Det vil, i mine øjne, være en direkte katastrofe... Det første tegn på at være ansvarsfuld, er da netop at turde erkende en fejl, og selv åbne op for at gøre sit til at det ikke sker igen....   Og dem der sidder og siger: "Du har jo brug for hjælp!" - ja, det er jo det lige præcis dét, hun er i gang med opsøge!

Det er skammeligt som folk overfalder hinanden herinde engang imellem!

Anmeld

1. marts 2013

Muffin_girl

Lady Marion <3 skriver:

Jo for søren , det har jeg også skrevet før i denne tråd ... Jeg har hævet stemmen og hvæset ud af tænderne og det har givet mig dårlig samvittighed   Men derfra og til at gøre mit barn ondt der er lang vej .. Jeg er mor til 3 og NEJ har ikke lagt hånd på dem .. Det er i øvrigt heller ikke lovligt !!

Ja det er der bestemt.. Men jeg tror at man som forældre kan lave fejl..
Kan huske min mor engang tog så hårdt fat i min arm, at jeg fik et blåt mærke... I arrig skab.. OG det var ikke retfærdigt.. Men tror at alle kan begå fejl..
Og nej det retfærdiggør det stadig ikke..

Nej self er det ikke lovligt..

Anmeld

1. marts 2013

Fenja09

Lady Marion <3 skriver:

Jo for søren , det har jeg også skrevet før i denne tråd ... Jeg har hævet stemmen og hvæset ud af tænderne og det har givet mig dårlig samvittighed   Men derfra og til at gøre mit barn ondt der er lang vej .. Jeg er mor til 3 og NEJ har ikke lagt hånd på dem .. Det er i øvrigt heller ikke lovligt !!

TS skriver jo faktisk at barnet overhovedet ikke reageret på det, så jeg ved ikke hvor ondt det har gjort og må ærlig indrømme at jeg ikke tror at dette barn får varrige mén.

Jeg er udmærket klar over at det ikke var en velovervejet eller acceptabel reaktion/handling TS valgte, men nu gør man jo ofte ting man fortryder i afmagt og en mindre "kortslutning". Og er der noget børn kan, så er det da at presse deres forældre til det yderste - vi har alle gjort noget vi fortryder. Så længe det ikke er gentagne gange det sker og man kan se at personen har det skidt med det og ønsker gode råd. Så er det mindste man kan gøre som et godt medmenneske at række hånden ud og hjælpe istedet for at belære eller nedgøre. Er sikker på man kommer længst på den måde.

/Fenja

Anmeld

1. marts 2013

sandramor

Lady Marion <3 skriver:

Nej det er sgu ikke at overreagere , hvad havde barnet gjort for at fortjene sådan en omgang ???  At den person barnet stoler allermest på kammer over og gør sådan ??  I øvrigt et bid som er så ilde set i børnehaven feks...  Der er vel en grund til at det er ulovligt at øge vold på sine børn .

Arh men jeg siger sku ikke at det er okay det hun hat gjort overhovedet......
Jeg siger bare af jeg sys virkelig ikke du tænker dig om når du svarer hende...... Du giver hende slag i hovedet trods hun sikkert har givet sig selv slag nok.... Hvad med at sige til hende... Hør her ja det var meget forkert det du gjorde men du er altså ikke et dårligt menneske.... Sku da ingen grund til at træde på en der allerede ligger ned men alligevel søger råd og hjælp... Hun søger nok ikke flere slag skal du se

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

sandramor skriver:

Arh men jeg siger sku ikke at det er okay det hun hat gjort overhovedet......
Jeg siger bare af jeg sys virkelig ikke du tænker dig om når du svarer hende...... Du giver hende slag i hovedet trods hun sikkert har givet sig selv slag nok.... Hvad med at sige til hende... Hør her ja det var meget forkert det du gjorde men du er altså ikke et dårligt menneske.... Sku da ingen grund til at træde på en der allerede ligger ned men alligevel søger råd og hjælp... Hun søger nok ikke flere slag skal du se

Jeg syntes jo hun søger en masse der siger det ok , det går nok så samvittigheden bliver lettet ,,,, det jo pludselig helt ok hvis der sidder 30 mødre og siger det sker der intet ved ... har man så lært af det om 1 md ???  Jeg tror ikke på rygklapperi , jeg er sgu nok mere barnets advokat ,

Anmeld

1. marts 2013

Amanda Stage

Anonym skriver:

Overskriften giver sig selv i hvorfor jeg er anonym.

Jeg er simpelthen SÅ flov og skammer mig noget så grusomt

Vi var knap steget ud af sengen i morges, da jeg siger til X " Nu skal du have ren ble på og tøj og så skal vi have morgenmad" "NEEEEEEEJ" skriger X. Jeg bliver ved gentagne gange med rolig stemme at forklare X at det skal h*n. Jeg hæver stemmen mere og mere og X bliver vildere og vildere. Uden jeg når at tænke over det (bogstaveligt talt) så bider jeg X i kinden. IKKE hårdt!!!!! Ligesom hvis man siger "nu kommer jeg og spiser dig" og så et "kærligt" bid. INGEN MÆRKER OVERHOVEDET!! Jeg blev så chokeret over mig selv at jeg bare sad og stirrede ud i luften mens tårerne trillede ned af kinderne på mig. X blev hverken ked af det eller noget. H*n kiggede bare på mig som jeg sad der. Jeg sagde med det samme "Mor må ikke bide" SÅ tog h*n sit tøj på og gik ud i køkkenet for at spise morgenmad.

Jeg er gravid og mine hormoner kører rundt og jeg kan sagtens mærke at mit temperement er helt anderledes end det plejer at være. Men at jeg kunne finde på det! Det chokerer mig virkeligt!!! Jeg har tænkt på det hele dagen og købt lidt legetøj til X fordi jeg har så dårlig samvittighed. Føler mig som verdens værste mor!!!! Er stadig helt grædefæridg!

Jeg ber ikke om at blive sat på plads mht dette indlæg - jeg ved det jeg har gjort var dybt forkert!! Måtte bare ud med det.............

Det er lidt mærkeligt, men det virker som om folk er hårde nok herinde, så jeg vil bare sige nogle ting. 

Hvis du græder overfor dit barn, viser du afmagt og barnet får en frygt for dig men mister også respekten. 

At du køber ting til X er HELT hen i vejret og det mener jeg virkelig! 

Jeg har selv været udsat for fysisk afstraffelse, hvor min mor så undskyldte med ting og det er SLET ikke i orden! Man får lavt selvværd, bliver bange og man prøver også på at få negativ opmærksomhed!

Du må love mig at det kun bliver den her ENE gang, for vold/fysisk afstraffelse er meget skadeligt for børn. Nogle forældre kan det glippe for, men så er det vigtigt man viser på en voksen måde at man har fortrudt det og ALDRIG med materielle goder! 

Anmeld

1. marts 2013

Maria-s

Lady Marion <3 skriver:

Undskyld jeg blander mig her, men jeg er nødt til at spørge dig.

Nu synes jeg det lyder til at du synes det er lige før TS skal meldes til de sociale myndigheder og at hun er en total uduelig moder, der totalt har svigtet sit barn.

Du siger selv at du også har kammet over for dit barn, ved at hvæsse mellem tænderne. Hvor gammelt var dit barn der? Hvor meget sprog forstod dit barn på det tidspunkt? Kunne det da være at den fremtoning ved at hvæsse mellem tænderne og den sikkert dertil bestemt kropsholdning, viste afsky/ arrigskab overfor dit barn?? Mon du så har skadet dit barns psyke? Måske du skulle vende det med nogle professionelle, så du undgår at sætte dybe spor i dit barns sjæl? Måske tror dit barn du afskyr det/ ikke elsker det, hvis dette er noget der endda er sket flere gange?

Måske du synes jeg provokere. Jeg prøver egentlig blot at fremlægge det på en overdreven måde, som du og andre genrelt gør over for TS. Hun ved hvad hun gjorde var forkert. Men en ret så vigtig poiente i dette, ER altså at hun ikke bed hårdt og det derfor ikke gjorde ondt på barnet. Der er ingen der siger hun skal roses, men heller intet der berettigere en virituel stening. Jeg tager nogen gange min søn bestemt i armen hvis vi går på en parkeringsplads og han ikke vil holde mig i hånden. Er det så også vold? (Og jo jeg forstår godt det ikke kan samlignes, fordi det TS er flov og ulykkelig over, er at hun gjorde det som ren reaktion, at det kom umotiveret og at det ikke var "gavnligt" som at jeg i eksemplet sikre at min søn ikke render ud foran en bil. Jeg prøver blot at sammenligne "graden af vold").

Men kære TS. Jeg har også oplevet at være presset over for mit barn i større eller mindre grad. Det jeg bruger er følgende: synge. Tælle højt til ti. Stoppe op og lige koncentrer mig om at trække vejret ned i maven og mærke det. Eller simpelthen forlade rummet og gå væk fra min søn. Nogen gange få sekunder, andre gange nogle få minutter. Hvis jeg er et sted henne hvor dette ikke er muligt som ude at handle, ja så stiller jeg mine varer og sætter ham ud i bilen, hvor jeg lige trækker vejret dybt inden jeg selv sætter mig ind. Er vi derhjemme og vil han ikke høre efter eller stjerne han ud over at traktoren ikke vil som han vil, ja så løfter vi ham nogen gange ind på hans eget værelse hvor vi sætter ham på gulvet (med lys tændt og dør åben) og så efter et par minutter eller når han er stilnede lidt af, henter vi ham igen med et stort kram og rolig snak.

Føler du ikke selv at nogen af de råd du får er brugbare og er du bange for det kan ske igen, jamen så kontakt din læge. Det er der INTET galt i at gøre og jeg er 99,99999999% sikker på din læge ikke vil være fordømmende. Du er bestemt IKKE den første, der har reageret overfor sit barn på en måde man bagefter har fortrudt.

Anmeld

1. marts 2013

morethanperfect

Lady Marion <3 skriver:

Helt klart et godt råd at få søgt noget hjælp , ellers får du et alvorligt problem når du har født og står med 2 børn en morgen hvor du ikke har fået lov at sove hele natten .

Åhh det der tænkte jeg lige på .. ! Det kan sku være hårdt når den store ikke hører efter og den lill skriger !! 

TS.

Jeg kan sku godt bli irrteret på Oscar hvis han stritter i mod , og slet ikke hører efter hvad jeg siger , men ligefrem at bide sit eget barn ?? Det er noget vi lærer dem at de ikke må .. 

Ja undskyld TS .. Ved godt det ikke er det du har brug for at høre . Men ej hvor jeg syns det er underligt ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.