Jeg bed mit barn i dag :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

modesty

Nej det er sgu ikke at overreagere , hvad havde barnet gjort for at fortjene sådan en omgang ???  At den person barnet stoler allermest på kammer over og gør sådan ??  I øvrigt et bid som er så ilde set i børnehaven feks...  Der er vel en grund til at det er ulovligt at øge vold på sine børn .

Undskyld, men har du overhovedet læst det første indlæg?

Jeg citerer:

" IKKE hårdt!!!!! Ligesom hvis man siger "nu kommer jeg og spiser dig" og så et "kærligt" bid."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Ryberg

Jeg synes måske snart den her tråd burde stoppe..

Der er absolut ingen behov for at sparke til en der i forvejen ligger ned.

Nogen gange er det bare rart at få tingene sagt, hvilket dette forum heldigvis kan bruges til!! Eller kan det??

Til TS:

Man lærer af sine fejl

Anmeld

1. marts 2013

isabellasmor

modesty skriver:

Undskyld, men har du overhovedet læst det første indlæg?

Jeg citerer:

" IKKE hårdt!!!!! Ligesom hvis man siger "nu kommer jeg og spiser dig" og så et "kærligt" bid."

Men hun gjorde det ikke som i " jeg kommer og spiser dug" det er det som er pointen. Min mor gav mig engang en blodnæse..... hun vendte sig om og ramte mig med albuen. Se, havde hun nu slået ud efter mig BEVIDST, uden jeg var kommet til skade... SÅ havde den da været hel gal, er vi ikke enige?? 

Hun fik så dårlig samvittighed at hun krøb ind i min seng til mig og sov hos mig resten af natten. 

Anmeld

1. marts 2013

modesty

isabellasmor skriver:

Men hun gjorde det ikke som i " jeg kommer og spiser dug" det er det som er pointen. Min mor gav mig engang en blodnæse..... hun vendte sig om og ramte mig med albuen. Se, havde hun nu slået ud efter mig BEVIDST, uden jeg var kommet til skade... SÅ havde den da været hel gal, er vi ikke enige?? 

Hun fik så dårlig samvittighed at hun krøb ind i min seng til mig og sov hos mig resten af natten. 

Barnet opdagede ikke hvad der foregik. Det havde barnet gjort hvis der var blevet slået ud efter det. Så nej, det er ikke det samme.

Så vidt jeg kan vurdere, begik TS den største fejl da hun begyndte at græde bagefter. Havde hun ikke gjort det, havde sønnen sandsynligvis absolut intet bemærket.

Anmeld

1. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Overskriften giver sig selv i hvorfor jeg er anonym.

Jeg er simpelthen SÅ flov og skammer mig noget så grusomt

Vi var knap steget ud af sengen i morges, da jeg siger til X " Nu skal du have ren ble på og tøj og så skal vi have morgenmad" "NEEEEEEEJ" skriger X. Jeg bliver ved gentagne gange med rolig stemme at forklare X at det skal h*n. Jeg hæver stemmen mere og mere og X bliver vildere og vildere. Uden jeg når at tænke over det (bogstaveligt talt) så bider jeg X i kinden. IKKE hårdt!!!!! Ligesom hvis man siger "nu kommer jeg og spiser dig" og så et "kærligt" bid. INGEN MÆRKER OVERHOVEDET!! Jeg blev så chokeret over mig selv at jeg bare sad og stirrede ud i luften mens tårerne trillede ned af kinderne på mig. X blev hverken ked af det eller noget. H*n kiggede bare på mig som jeg sad der. Jeg sagde med det samme "Mor må ikke bide" SÅ tog h*n sit tøj på og gik ud i køkkenet for at spise morgenmad.

Jeg er gravid og mine hormoner kører rundt og jeg kan sagtens mærke at mit temperement er helt anderledes end det plejer at være. Men at jeg kunne finde på det! Det chokerer mig virkeligt!!! Jeg har tænkt på det hele dagen og købt lidt legetøj til X fordi jeg har så dårlig samvittighed. Føler mig som verdens værste mor!!!! Er stadig helt grædefæridg!

Jeg ber ikke om at blive sat på plads mht dette indlæg - jeg ved det jeg har gjort var dybt forkert!! Måtte bare ud med det.............

De kækranset kram til dig.

det ER bare hårdt a være mor og jeg forstår GODT din frustration. 

Du er en god mor, det er jeg slet ikke i tvivl om. Du er en naturlig mor som blev frustreret! 

Anmeld

1. marts 2013

isabellasmor

modesty skriver:

Barnet opdagede ikke hvad der foregik. Det havde barnet gjort hvis der var blevet slået ud efter det. Så nej, det er ikke det samme.

Så vidt jeg kan vurdere, begik TS den største fejl da hun begyndte at græde bagefter. Havde hun ikke gjort det, havde sønnen sandsynligvis absolut intet bemærket.

Kan ikke lige følge dig... kan man miste kontrollen én gang, kan man gøre det igen.. det er dét det for mig handler mest om.. her i hver fald... det var jo, som vi begge vel kan blive enige i, kun et held at barnet ikke reagerede/opdagede hvad der foregik..

Anmeld

1. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Tros min søn på 3 år har bid sparke ud efter mig opført ligesom du skriver her med nejtil ren ble i tøje og mad.

Det er mange ting for en 3 år her og nu. start med i ren ble og i tøjet når du så har klar det så morgen mad.

Det  jeg har gjort er af jeg har taget ham og give ham tøj på eller sagt så må du komme til mig når du er klar men går der for langtid tager jeg ham bliver han så mere gal og bider mig som er sket ca 1 gang slemt og 2 gang hvor han bare sætter tænderne ned men ikke bider så får jeg hurtigt fat om ham og holde fast i ham ind til mig krammer og kysse ham mens jeg holde ham og bang så falder han til ro 1 gang bliv han dog mere gal men jeg hold ham i ca 3-5 min så slappe han af og sagde mor skal vi ikke tag tøj på nu og få mad

Min datter på 6 har nok bidt mig 10 gang da hun var mindre samme medtode hjalp med tiden.

min stor søn bid mig også nok 10 gang også og der prøve vi forskelige ting.

Bid man tro de jo det er ok de gør det, slå du tro de jo det er ok man gør det, niver du tro de jo det er ok man gør det. Husk et barn på 3 år ligge i af prøve grænser af og gør som vi voksen gør osv de lære af en og læse en.

Prøv med en stol i 3 min eller lege med ham i af få tøj på eller hvis den er meget slem så hold ham fast ikke magt i af give ham tøj på men tag ham op sid  med ham nus ham kram ham vend din vrede til kærlighed trykhed og omsår osv tros du er vred ind i er det meget slemt så tag 5-10 min pause gå ud og træk vejre lidt.

Den hjælper her vildt med barn nr 3 lære man af barn 1 og barn 2 kan jeg sige dig. Det man ikke viste den gang ved man bedre nu.

Men forstå godt du har det skidt med det du har gjort have jeg også ville have haft.

Det er ikke ok men det skriver du jo også selv tros du ikke bid til men 1-5  min mere så kunne det måske have været sket gå ud og tag nået luft tæl til 10 giv ham tid til lige af nu skal han i tøjet måske han kommer selv hvis du siger så går mor nu hej hej den kan også bruges gør min veninde hvis hende datter ike vil afsted eller i tøjet jeg bruger så mere den metode i netto eller ligne kom skat mor går nu f.eks.

Vi alle kan komme ud i vrede om vi er gravid eller ej.Men tæl til 10 træk vejre og evt gå væk fra ham 5 min hvis du bliver mega sur over han ikke vil nu og her det han skal. Jeg ligge altid 30 min ekstra tid af om morgen for ved Tobias skal være i børne have kl 9 så går vi kl 8,30 tros der kun er 200 m derover men så heller komme førtid ind forsent.Med et lære man det jo det med tiden osv.Nogle morgen kan jo tag 1 time andre morgen 1½ time i af gør de små klar.

Det er mit råd ro på god tid og kærlig ord osv når de små pus er sådan din vrede mærke han hurtigt jo osv.

Mvh

Henriette

Anmeld

1. marts 2013

Kløver

Har ikke gennemlæst hele tråden

Puha du trænger til kæmpe kram. Få snakket med din sp, det hjalp mig. Jeg har haft nogle meget hårde nattekonflikter med min søn, og har 2 børn med 14 mdr imellem. Til sidst var min frustration over at intet jeg gjorde godt nok, så stor at jeg råbte af min søn, vidste det var så forkert, og havde læst at det var lige så slemt dom at slå. Tudbrølede bagefter. Fik god snak med sp og nogle værktøjer.
Håber din sp kan hjælpe dig. løftede pegefingre tror jeg du har fået nok af, den værste til at dømme ens egenskaber som mor, er en selv.

Anmeld

1. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Nu læste jeg lige alle indlæggen og hendes en gang mere.

Endelig har hun jo ikke bidt ham rigtigt i mine øjne hun har jo endelig bare som hun selv skiver:

IKKE hårdt!!!!! Ligesom hvis man siger "nu kommer jeg og spiser dig" og så et "kærligt" bid. INGEN MÆRKER OVERHOVEDET!!

(maker lidt uden mærker)

Det er ikke helt ok i samhængen men hun har jo ikke bidt ham som så men var vred og så er det jo ikke helt ok i den samhæng tænker jeg.

Men han bliv da ikke ked osv så syntes du skal komme vider også en anden gang tænker du jo nok på en anden måde tro jeg og ikke gør det igen for ud fra hvad du skriver har du det jo skidt så hvis du ikke have det skidt med det så kan jeg forså alt det der med søg hjælp nu og her osv osv.

Men derfor kan du jo godt få hjælp til af få dæmpe din vrede hvis du føler for det i af lære af klar sådan en morgen på en anden måde for snart er der jo 2 om morgen hvis du forstå og det kan give strees forhånd til et barn.Men når du er ked og han ikke bliv det så kan jeg ikke se anden du skal tilgive dig selv nok meste af alt også var det sådan den morgen bare var den dag.

.

Anmeld

1. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Jeg synes måske snart den her tråd burde stoppe..

Der er absolut ingen behov for at sparke til en der i forvejen ligger ned.

Nogen gange er det bare rart at få tingene sagt, hvilket dette forum heldigvis kan bruges til!! Eller kan det??

Til TS:

Man lærer af sine fejl

Syntes du har helt ret nogle gang skal folk bare ti eller give et  også måske lidt råd ind af skrive dit og dat i surhed til en person.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.