Mine børn er forkælede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

foto på lærred

henh01 skriver:

Til gengæld får de RIGTIG mange gaver af mormor og morfar (som f.eks. lønningsdagsgave, hvor man selv må vælge en ting i BR)

WOW hvor må det være fedt, at være barn i en legetøjsbutik sådan en dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

henh01

foto på lærred skriver:

WOW hvor må det være fedt, at være barn i en legetøjsbutik sådan en dag

De ELSKER det...

Og i morgen er det DAGEN! Samtidig med det lovende gode vejr, torvedag med salg af frisk frugt/grønt og blomster og gratis is hos paradis is - så kan dagen vidst ikke være mere perfekt. Slet ikke når man er hhv 2 og 8 år (og mor her der er gravid)

Anmeld

1. marts 2013

lycly

Ja jeg er bare glad for at jeg ikke har flere penge end jeg har. For så var min datter da nærmest også druknet i tøj og legetøj Jeg elsker at købe ting til hende, pengene er der bare ikke altid desværre Hun er heldigvis så lille endnu at hun ikke helt forstår det, så der er lidt til endnu til at jeg skal til at lære hende penge og gavers værdi - og opdrage hende til ikke at opføre sig som en snotforkælet unge

Anmeld

1. marts 2013

Silas&Mille

MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

Hvordan har I det med at give gaver m.m udover fødseldag og jul?

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Kært barn har mange navne...

Hvordan definerer du forkælelse?

Hvordan forkæler du dit barn?

Påtaler andre dit barns forkælelse?

Jeg er bare lidt nysgerrig...

Jeg gør som dig.

Køber når jeg lige falder over noget som jeg synes min søn eller datter skal have.

Om det er tøj eller et stykke legetøj det er forskelligt.

Knægten er helt skudt i Bumle, så kigger ALTID efter ting og tøj med Bumle når jeg er ude og handle. Finder desværre ikke ret tit noget, men det lykkedes da indimellem. Tøssen får typsik noget med Helly Kitty eller Disney Prinsesser

Anmeld

1. marts 2013

foto på lærred

henh01 skriver:

De ELSKER det...

Og i morgen er det DAGEN! Samtidig med det lovende gode vejr, torvedag med salg af frisk frugt/grønt og blomster og gratis is hos paradis is - så kan dagen vidst ikke være mere perfekt. Slet ikke når man er hhv 2 og 8 år (og mor her der er gravid)

Åh lyder til at blive en dejlig dag i morgen. Har bedste forældrene så kun de 2 børnebørn for tænker, at hvis man har 4-5 stykker eller derover så vil det hurtig kunne blive dyrt (ikke at det ikke også bliver det med kun 2, hvis der er frit valg i hele butikken )

Anmeld

1. marts 2013

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Vi er meget ens søde

Anmeld

1. marts 2013

Kris89

MorDk skriver:

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

forkælelse - på den dårlige måde ser jeg ikke som de ting barnet får...

men hvis barnet er med ude og handle og absolut skal have noget hver gang fordi barnet beder om det ser jeg det som "dårlig" forkælelse...

forældre (må selvf. bestemme )
men i mine øjne må de give deres børn alt det de vil (og sådan håber jeg også jeg selv bliver)
men for mig skal dehelst være noget man køber når de ikke er med, eller man siger - idag skal vi i fætter br og købe en ting til dig som du må vælge...

en "møgforkælet" unge ser jeg som dem der får slik/ting når man er ude og handle for at få ro.
dermed ikke sagt at det ikke sker ind i mellem

hmm. håber det gav mening

Anmeld

1. marts 2013

isabellasmor

MorDk skriver:

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Præcis som dig 

Elsker at give Isabella legetøj, og tøj , og ja hun er forkælet  

I min verden er man forkælet på en negativ måde, når man ikke sætter pris på mindre gaver, og REGNER med at få hele tiden. 

Men sådan bliver Isabella ikke  Det er min opgave som hendes mor at sørge for  

Og lige som tilføjelse, så møder jeg ikke særlig mange som jeg mener er forkælede. Og dem jeg møder, det er som regel voksne mennesker 

Anmeld

1. marts 2013

henh01

foto på lærred skriver:

Åh lyder til at blive en dejlig dag i morgen. Har bedste forældrene så kun de 2 børnebørn for tænker, at hvis man har 4-5 stykker eller derover så vil det hurtig kunne blive dyrt (ikke at det ikke også bliver det med kun 2, hvis der er frit valg i hele butikken )

De har snart 5

Både min bror og jeg skal have barn nu her i år (jeg i maj og ham i sep)

Det er ikke altid fordi det behøver at være dyrer ting de vælger - den store får som regel et beløb det max må koste og den lille bliver guidet i retning af de realistiske ting. Men jeg synes tit der bliver brugt en tus basse på sådan en lørdags tur.

Anmeld

1. marts 2013

Fenja09

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Jeg tror rigtig mange børn er "møg-forkælede" i dagens Danmark og det er på både godt og ondt. Vi forbruger jo for meget mere end da jeg f.eks var barn, selvom vi også havde og fik mange ting.

Jeg bruger rigtig mange penge på tøj til vores datter og hun er altid den første jeg køber til når der er lønningsdag - jeg køber dog ikke legetøj hverken hver eller hver anden uge. Hun får når hun behøver og så køber jeg også en del. F.eks skal hun have nyt legetøj i denne måned og har allerede købt noget af det, men i sidste måned fik hun ikke noget.

Min datter er forkælet både i form af kærlighed og materielle goder. Prøver dog på, at starte tidligt med at lære hende at man ikke får hvad man peger på og synes faktisk det er helt ok at børn får af vide at hvis de ønsker sig noget, så skal de sætte det på ønskelisten til fødselsdag eller jul. Selvfølgelig ikke hvis det drejer sig om en spand og skovl eller en ny fodbold, men større ting er for mig helt fint.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.