Mine børn er forkælede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

MorDk

3rollinger skriver:

Mine børn faar ikke saa meget, og jeg koeber sjaeldent noget til dem.

Det er ikke saadan en regel jeg har eller fordi de ikke skal forkaeles, men for det foerste fordi jeg har 3 stk, og skal én have skal alle have. Og saa fordi de som regel ikke leget ret meget med deres legetoej. Saa meget hurtig ligger det i et hjoerne og fylder, og da vores lejlighed er lille og vi er 5 personer, saa er det noget jeg taenker meget over. Det meste af deres toej er arvet og de faar mest nyt toej og sko hvis de staar og mangler. Jeg foretager ikke som saadan impulskoeb.

Istedet proever jeg at lave ting med dem (og hermed antyder jeg IKKE at det goer I andre ikke) og det saetter de stor pris paa.  Saa handler jeg istedet ind til at lave flotte smaakager som de kan pynte med glasur. Eller nu i denne uge har de haft kulturel uge, og min datter vil rigtig gerne have et lykkearmbaand, saa det faar hun helt sikkert. Synes ogsaa det er dejligt at de kan oenske sig noget engang imellem, saa glaeden er endnu stoerre naar de faar det.

Og ja, hvis de oensker dig rulleskoejter, cykel eller andre store ting, saa er jeg én af dem du kan hoere der siger at det maa de oenske sig til jul og foedselsdag.

Altså jeg kan også finde på at sige sådan ingen tvivl om det. Der skal jo også være noget at ønske sig *S*

Men der findes de forældre som altid fyre den sætning af og som ikke giver lidt legetøj hist og der.... for jeg tror 100% på at mange børn bare engang imellem heller vil have et stykke legetøj de sukker efter frem for en skovtur. (Dette er ikke negativt ment) Men når børn er små kan de ikke altid se meningen med en tur i skoven når Lynet McQueen står i vinduet og skriger.... kan du følge mig? Ikke sagt at de så SKAL have det stykke legetøj. Men nogle gange Er det bare FEDERE. Her er det så vores opgave som forældre at få det hele til at balancerer *S*

Jeg elsker kvalitetstid, ture i skoven osv. Ingen tvivl der... MEN hold op hvor er det også bare skønt at se sine unger i noget fedt tøj  og hvor er det helt igennem skønt at se deres øjne lyse når de får noget de bare bliver SÅ glade for *S*

Jeg er enig i at børn ikke bare skal ha for at ha men jeg ELSKER at give min børn gaver. Og det vil jeg gøre til den dag jeg dør ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

L&V

MorDk skriver:

Altså jeg kan også finde på at sige sådan ingen tvivl om det. Der skal jo også være noget at ønske sig *S*

Men der findes de forældre som altid fyre den sætning af og som ikke giver lidt legetøj hist og der.... for jeg tror 100% på at mange børn bare engang imellem heller vil have et stykke legetøj de sukker efter frem for en skovtur. (Dette er ikke negativt ment) Men når børn er små kan de ikke altid se meningen med en tur i skoven når Lynet McQueen står i vinduet og skriger.... kan du følge mig? Ikke sagt at de så SKAL have det stykke legetøj. Men nogle gange Er det bare FEDERE. Her er det så vores opgave som forældre at få det hele til at balancerer *S*

Jeg elsker kvalitetstid, ture i skoven osv. Ingen tvivl der... MEN hold op hvor er det også bare skønt at se sine unger i noget fedt tøj  og hvor er det helt igennem skønt at se deres øjne lyse når de får noget de bare bliver SÅ glade for *S*

Jeg er enig i at børn ikke bare skal ha for at ha men jeg ELSKER at give min børn gaver. Og det vil jeg gøre til den dag jeg dør ♥

Det er lidt sjovt det oplever jeg helt omvendt altså at børn heller vil ha en tur end et eller andet stykke legetøj til samlingen. Det er et impuls behov hvor det andet opfylder mere basale behov..Kan os høre på de 5-6årige jeg har hverdag at en tur i bilka, svømmehallen osv lever de længe på hvor en ny ninjago er fed den dag også kommer den i kassen med alt det andet..

Hvis Laura en sjælden gang får noget er den en bog eller en bakke bær(aldrig slik) og hun får det aldrig hvis hun er med ude og handle,tøj osv får hun efter behov.

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

Månsson skriver:

Det er lidt sjovt det oplever jeg helt omvendt altså at børn heller vil ha en tur end et eller andet stykke legetøj til samlingen. Det er et impuls behov hvor det andet opfylder mere basale behov..Kan os høre på de 5-6årige jeg har hverdag at en tur i bilka, svømmehallen osv lever de længe på hvor en ny ninjago er fed den dag også kommer den i kassen med alt det andet..

Hvis Laura en sjælden gang får noget er den en bog eller en bakke bær(aldrig slik) og hun får det aldrig hvis hun er med ude og handle,tøj osv får hun efter behov.

Ja men børn er jo også forskellige. Jeg svarer og skriver bare ud fra egne erfaringer. Min søn fx. han er ikke typen (endnu) der bare smider sit legetøj hen i hjørnet. Han går "All in" han ELSKER fx. Cars og Lynet McQueen... han er FAN ♥ Han elsker biler og leger meget med dem. Han bliver SÅ glad for de ting han får og han kan sidde og nævne navn på hvad han har fået af hvem... så for ham er det ikke bare ligegyldige ting. Nok også derfor jeg virkelig elsker at give ham ting og sager ....

Han bliver LYKKELIG når vi siger han skal med ned i Kanoklubben, I skoven, ud og køre bus og tog.... og det varmer da mit hjerte at se hvor lidt der egentlig skal til for at gøre ham glad og tilfreds. Men mange gange når jeg køber noget til ham er det jo også for mit eget EGO. Jeg elsker at give ham gaver og han elsker at få dem...

Så længe han ikke bliver forskruet oven i hovedet så ser jeg intet problem i det *S*

Anmeld

1. marts 2013

L&V

MorDk skriver:

tænke

Ja men børn er jo også forskellige. Jeg svarer og skriver bare ud fra egne erfaringer. Min søn fx. han er ikke typen (endnu) der bare smider sit legetøj hen i hjørnet. Han går "All in" han ELSKER fx. Cars og Lynet McQueen... han er FAN ♥ Han elsker biler og leger meget med dem. Han bliver SÅ glad for de ting han får og han kan sidde og nævne navn på hvad han har fået af hvem... så for ham er det ikke bare ligegyldige ting. Nok også derfor jeg virkelig elsker at give ham ting og sager ....

Han bliver LYKKELIG når vi siger han skal med ned i Kanoklubben, I skoven, ud og køre bus og tog.... og det varmer da mit hjerte at se hvor lidt der egentlig skal til for at gøre ham glad og tilfreds. Men mange gange når jeg køber noget til ham er det jo også for mit eget EGO. Jeg elsker at give ham gaver og han elsker at få dem...

Så længe han ikke bliver forskruet oven i hovedet så ser jeg intet problem i det *S*

De er absolut forskellige men tænker bare at holdbarheden på glæden omkring et stykke tøj eller legetøj ikke er det man husker som voksen men de fede tider med familien.. Men tror du ramme plet med at det lige så meget er for din egen skyld.

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

De er absolut forskellige men tænker bare at holdbarheden på glæden omkring et stykke tøj eller legetøj ikke er det man husker som voksen men de fede tider med familien.. Men tror du ramme plet med at det lige så meget er for din egen skyld.

Jamen du har ret...

Men igen så kommer det an på...

For jeg husker tydligt hvor VILD jeg var med at spille klaver og jeg fik et Keyboard.

Jeg var sindssyg fan af Barbie... og husker tydligt min første barbie dukke...

Jeg husker også de skønne stunder i sommerhuset og alle vores rejser til udlandet.

Vigtigst af alt er KÆRLIGHED og alle de ting jeg giver min søn eller datter er ikke en erstatning. Og det vil de aldrig nogensinde være i tvivl om

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

Idag når min søn kommer hjem fra vuggestue.... så ligger der en rød Tshirt med LYNET MCQUEEN samt en grøn Tshirt med BUMLE fra (Cars) Og et sæt nattøj med CARS. Han bliver SÅ glad Ikke til at skyyyyde igennem. Så lillemor her glæææææder sig til at se hans funklende øjne...  Mine behov skal jo også dækkes ikke? *gg*

Anmeld

1. marts 2013

L&V

MorDk skriver:

D

Jamen du har ret...

Men igen så kommer det an på...

For jeg husker tydligt hvor VILD jeg var med at spille klaver og jeg fik et Keyboard.

Jeg var sindssyg fan af Barbie... og husker tydligt min første barbie dukke...

Jeg husker også de skønne stunder i sommerhuset og alle vores rejser til udlandet.

Vigtigst af alt er KÆRLIGHED og alle de ting jeg giver min søn eller datter er ikke en erstatning. Og det vil de aldrig nogensinde være i tvivl om

Det kan jeg os sagtens huske de der store ting jeg havde ønsket mig helt vildt. og nej selvfølgelig er det ingen erstatning.

Anmeld

1. marts 2013

AnneBJ

Fordi jeg "forkæler" min søn med tid og nærvær, siger jeg ikke, at Jer som forkæler med tøj/legetøj/sko/ osv. ikke bruger tid på Jeres børn, eller giver dem nærvær. 

Men jeg synes det er lidt ærgerligt, at der skal en tur i zoo/svømmehal/biograf osv. til, for at tilbringe tid med barnet som forkælelse.. Altså, at det behøver at koste noget.

Anmeld

1. marts 2013

Isabella_mor

Jeg ville ønske at jeg kunne købe en masse ting til min søn. 

MEN jeg tænker også... Havde jeg pengene til at give ham alverdens legetøj, så ville jeg købe mig til at få kærlighed fra ham..

at mor altid giver gaver. så elsker jeg hende, den dag mor måske står og ikke kan købe gaver så elsker hun mig ikke mere, at kærligheden til min søn ville gå hen og blive matriel istedet for ægte kærlighed gennem andre "ting" som ikke er noget man kan holde på, men noget man kan mærke evig og altid..

så havde jeg pengene ville jeg sikkert have lysten til at gøre det, fordi min kærlighed til min søn er så stor at jeg ikke føler jeg får vist ham det nok, men jeg ved også at det ikke nytter noget at give ham en gave hele tiden..

det hænder da at han får en lille ting.. hvis vi er ude og der er et eller andet spændende. men det er ikke noget der kan betegnes som tit og ofte..

jeg tror IKKE at købe hele BR, gør at ens barn vokser op og lærer værdier på ting og penge.. jeg tænker mere det lærer dem at man bare kan købe det hele og det er kærlighed osv..

det er ikke godt.

Anmeld

1. marts 2013

henh01

Jeg har ikke læst svarene. Men herhjemme får vores også ting ind i mellem (måske også for ofte)

Men jeg vil meget hellere give dem kærlighed og oplevelser fremfor en bil, en dukke eller noget lego. Oplevelser vi kan have sammen, enten alle sammen eller 2 og 2.

Og så er mine børn virkelig forkælet på kærlighed - vi kysser og krammer rigtig meget og fortæller hvor dejlige de er, hvor meget vi elsker dem, værdsætter det de hjælper med osv osv osv..
Herhjemme er man dejlig selvom man ikke præsterer noget !

Til gengæld får de RIGTIG mange gaver af mormor og morfar (som f.eks. lønningsdagsgave, hvor man selv må vælge en ting i BR)

Elsker at se glæden i børnenes øjne, om det er en gave, et kys eller en oplevelse så er det bare fantastisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.