Mine børn faar ikke saa meget, og jeg koeber sjaeldent noget til dem.
Det er ikke saadan en regel jeg har eller fordi de ikke skal forkaeles, men for det foerste fordi jeg har 3 stk, og skal én have skal alle have. Og saa fordi de som regel ikke leget ret meget med deres legetoej. Saa meget hurtig ligger det i et hjoerne og fylder, og da vores lejlighed er lille og vi er 5 personer, saa er det noget jeg taenker meget over. Det meste af deres toej er arvet og de faar mest nyt toej og sko hvis de staar og mangler. Jeg foretager ikke som saadan impulskoeb.
Istedet proever jeg at lave ting med dem (og hermed antyder jeg IKKE at det goer I andre ikke) og det saetter de stor pris paa. Saa handler jeg istedet ind til at lave flotte smaakager som de kan pynte med glasur. Eller nu i denne uge har de haft kulturel uge, og min datter vil rigtig gerne have et lykkearmbaand, saa det faar hun helt sikkert. Synes ogsaa det er dejligt at de kan oenske sig noget engang imellem, saa glaeden er endnu stoerre naar de faar det.
Og ja, hvis de oensker dig rulleskoejter, cykel eller andre store ting, saa er jeg én af dem du kan hoere der siger at det maa de oenske sig til jul og foedselsdag.
Anmeld