Mine børn er forkælede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

PernilleogLouis

Ja min dreng er forkælet. Jeg køber meget tøj til ham men også meget legetøj - han får absolut ik kun gaver til jul og fødselsdag - men når jeg har lyst til at gi ham noget og ja det er ofte 

må indrømme at jeg kan finde det noget provokerende når man fx hører fra andre at nej de gir ik mange gaver - de syns det er vigtigere med tryghed og kærlighed - bare fordi man forkæler sit barn er det ik ensbetydende med at man ik gir dem kærlighed og tryghed - selvfølgelig gør vi det - det ene udelukker ik det andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Laulund87

PernilleogLouis skriver:

Ja min dreng er forkælet. Jeg køber meget tøj til ham men også meget legetøj - han får absolut ik kun gaver til jul og fødselsdag - men når jeg har lyst til at gi ham noget og ja det er ofte 

må indrømme at jeg kan finde det noget provokerende når man fx hører fra andre at nej de gir ik mange gaver - de syns det er vigtigere med tryghed og kærlighed - bare fordi man forkæler sit barn er det ik ensbetydende med at man ik gir dem kærlighed og tryghed - selvfølgelig gør vi det - det ene udelukker ik det andet

Enig! Vi tager f.eks også meget i svømmehal, i zoo, på stranden osv osv. Det "får" hun altså stadig selvom jeg køber meget tøj til hende

Anmeld

1. marts 2013

Brams

MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

Hvordan har I det med at give gaver m.m udover fødseldag og jul?

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Kært barn har mange navne...

Hvordan definerer du forkælelse?

Hvordan forkæler du dit barn?

Påtaler andre dit barns forkælelse?

Jeg er bare lidt nysgerrig...

Kunne ikke have skrevet det bedre selv 

Vi forkæler også Lærke, både med kys, knus, kram og søde ord, men bestemt også med gaver som legetøj, tøj osv. Synes det er fantastisk dejligt at købe ting til hende og hun bliver SÅ glad for selv de mindste ting

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

Laulund87 skriver:

Enig! Vi tager f.eks også meget i svømmehal, i zoo, på stranden osv osv. Det "får" hun altså stadig selvom jeg køber meget tøj til hende

Ja HELE pakken

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

Brams skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv 

Vi forkæler også Lærke, både med kys, knus, kram og søde ord, men bestemt også med gaver som legetøj, tøj osv. Synes det er fantastisk dejligt at købe ting til hende og hun bliver SÅ glad for selv de mindste ting

Åh ja og elsker de lysende øjne og det spæde lille "Taaarrk moar" ♥

Anmeld

1. marts 2013

Carina:-)

Mine rollinger får også jævnligt uden for fødselsdag/jul

Men der hvor jeg synes jeg forfordeler dem er med tid.

Jeg er i den heldige situation at jeg kan give dem korte dage/fridage-

De har alt skoleferie i løbet af året.

Det synes jeg/vi er den bedste måde at "forkæle" vores børn

Det betyder så også at mors tid er væk,og at min nattesøvn er beskåret -for timerne til arbejde skal jo så lægges et andet sted.

Men for mig(os) er det den vigtigste priotering i vores familieliv og så må jeg komme senere 

Så her er det ikke så meget matrielt der forkæles,men mere i familietid (selv om mange nok vil mene at de også har for meget tøj/legetøj)

Anmeld

1. marts 2013

Carina:-)

PernilleogLouis skriver:

Anmeld

1. marts 2013

Muhmi

Jeg køber da gaver til Silas uden nogen egentlig grund, andet end at jeg elsker ham højere end livet selv.. Men jeg køber ikke gaver til ham, bare for at købe gaver... For man skal måske passe på at de ikke bliver vant til at man kommer med noget tit og ofte, men hvis det pludselig stopper, så forstår de det måske ikke, eller de forventer at få ting... Hvis det giver mening?

Men som manden min siger, så er forkælelse mere det der med at barnet forlanger noget og forældreren bare giver efter for at slippe for diskussionen...

Anmeld

1. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Tin skriver:

Og det er netop det, der er den BEDSTE og mest værdsatte forkælelse man kan give sine børn.

Vi har fem børn og de får kun sjælden noget som ren forkælelse, men fordi de har et reelt behov, feks nye sko, tøj mv.

Tilgengæld har jeg mange fridage, da jeg arbejdet nat og ikk fuldtids, og her holder de fri fra bh, og sfo også hygger vi med bagning,leg, skovtur i stuen eller det fri.....og det er forkælelse som alle nyder godt af...både nu og om 10 år, når de husker tilbage på det

En god forkælelse for mig er at bruge masser af tid sammen med børnene, fordybelse, tur i skoven, læse en bog m.m. ..

Anmeld

1. marts 2013

3rollinger

Mine børn faar ikke saa meget, og jeg koeber sjaeldent noget til dem.

Det er ikke saadan en regel jeg har eller fordi de ikke skal forkaeles, men for det foerste fordi jeg har 3 stk, og skal én have skal alle have. Og saa fordi de som regel ikke leget ret meget med deres legetoej. Saa meget hurtig ligger det i et hjoerne og fylder, og da vores lejlighed er lille og vi er 5 personer, saa er det noget jeg taenker meget over. Det meste af deres toej er arvet og de faar mest nyt toej og sko hvis de staar og mangler. Jeg foretager ikke som saadan impulskoeb.

Istedet proever jeg at lave ting med dem (og hermed antyder jeg IKKE at det goer I andre ikke) og det saetter de stor pris paa.  Saa handler jeg istedet ind til at lave flotte smaakager som de kan pynte med glasur. Eller nu i denne uge har de haft kulturel uge, og min datter vil rigtig gerne have et lykkearmbaand, saa det faar hun helt sikkert. Synes ogsaa det er dejligt at de kan oenske sig noget engang imellem, saa glaeden er endnu stoerre naar de faar det.

Og ja, hvis de oensker dig rulleskoejter, cykel eller andre store ting, saa er jeg én af dem du kan hoere der siger at det maa de oenske sig til jul og foedselsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.