Mine børn er forkælede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Amanda Stage

Jeg synes det er lidt et dilemma. 

Jeg har rigtig meget lyst til at forkæle ham, men jeg er selv blevet forkælet rigtig meget med legetøj. Jeg havde et fuldstændig forskruet forhold til økonomi da jeg blev 18 år, fordi min forældre bare har givet mig i hoved og r** og da jeg blev 18 år, så fik jeg sgu bare et spark bagi mildest talt. Min søster som bliver 19 år om lidt, hun bliver stadig overforkælet og hun har bare SLET ikke økonomisk sans!! Hun tror hun både kan få bil, ipad osv på en hjemmeboende SU! (Nej hun har ikke fået sparket!)

Min kæreste reddede faktisk min økonomi, den var HÅBLØS, men han var igang med at uddanne sig til økonom. Han er meget stædig med at Sigfred (vores søn) ikke skal have alt muligt. Jeg har det bare sådan lidt... Jeg vil hellere have at min søn får det han gerne vil have "fordi alle de andre har" jeg ved godt det er en dårlig undskyldning, men det fik jeg aldrig Det var forfærdeligt at jeg ikke måtte få en nokia 3310, jeg måtte ikke få tøj fra creme fraiche osv. men jeg måtte gerne få en masse billigt bras, så jeg blev mobbet. SKØNT.

men jeg ved faktisk ikke, for jeg synes jo det er fristende at give ham noget jeg VED han bliver glad for, man han skal nødig ende som mig og SLET ikke som min søster! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Victoriasmor88

Mine forældre synes at min datter er alt for forkælet rent materielt.. Jeg er SLET ikke enig. Forkælet det bliver hun i mine øjne den dag hun tigger og jeg giver hende hvad hun vil have på den baggrund, og det kommer ikke til at ske. Jeg køber meget tøj og legetøj til hende. Jeg elsker at tage hende med i legetøjsbutik og det samme gør hendes far. Vi er store legebørn, og kan sagtens se det sjove i nyt legetøj  

Jeg føler selv at jeg blev svigtet som barn.. mine forældre manglede ikke penge, og vores hjem lignede en million, jeg lignede dog altid en hjemløs!! Det sagde mine bedsteforældre også, jeg gik i grimt og hullet tøj, det var ofte drengetøj som min mor lige havde arvet. hun klippede mig selv fordi hun ikke ville betale for en frisør og jeg så skrækkelig ud. Alt dette gjorde at jeg i hele min barndom/ungdom blev mobbet. 

Min mand og jeg har en ok økonomi og vi har valgt at prioritere vores børn højt. Jeg elsker at give og min mand og jeg glemmer for det meste os selv.  

Min bonusdatter har jeg det dog sværre med. Jeg ved hun ikke gør det med vilje men jeg har svært ved at købe noget til hende fordi at hun langt hen af vejen virker ligeglad, og når jeg siger ligeglad skal det forstås på den måde at hun får sin nintendo, mobil osv væk, hun overvejer ikke at lede efter det, og man kan mærke at hun blot venter på vi køber noget nyt. Det gør mig simpelthen så ked af det, for jeg vi jo også gerne gøre hende glad og det samme vil hendes far. Men hun er begyndt at forvente. og vi kan slet ikke leve op til de forventninger hun har om en Mac og sådan.. Jeg håber selvfølgelig ikke at min egen datter bliver sådan når hun når den alder, men man ved jo aldrig  

Anmeld

1. marts 2013

twinny

Mine drenge er snot hamerende møgforkælet både på materielle ting, men også kærlighed.
Jeg er simpelthen træt af, at høre fra min familie "de mangler vidst ikke legetøj" eller lignende. Men som min mand siger, børn kan aldrig for for meget legetøj. Her bliver der købt noget til drengene her gang vi er ude og handle, om et er en lille legeting i netto eller til 1000 i br. Det er meget blandet.

Både mor og far her går på net pæd studie, så vi er meget hjemme. Så masser af tid til hygge, leg og kærlighed til drengene. Samt de sover i vores seng uden vi putter dem i deres egen, de hopper selv op i vores og putter med mor og far dyner. og det får de lov til lige så længe de vil...

Anmeld

5. marts 2013

3rollinger

MorDk skriver:

Altså jeg kan også finde på at sige sådan ingen tvivl om det. Der skal jo også være noget at ønske sig *S*

Men der findes de forældre som altid fyre den sætning af og som ikke giver lidt legetøj hist og der.... for jeg tror 100% på at mange børn bare engang imellem heller vil have et stykke legetøj de sukker efter frem for en skovtur. (Dette er ikke negativt ment) Men når børn er små kan de ikke altid se meningen med en tur i skoven når Lynet McQueen står i vinduet og skriger.... kan du følge mig? Ikke sagt at de så SKAL have det stykke legetøj. Men nogle gange Er det bare FEDERE. Her er det så vores opgave som forældre at få det hele til at balancerer *S*

Jeg elsker kvalitetstid, ture i skoven osv. Ingen tvivl der... MEN hold op hvor er det også bare skønt at se sine unger i noget fedt tøj  og hvor er det helt igennem skønt at se deres øjne lyse når de får noget de bare bliver SÅ glade for *S*

Jeg er enig i at børn ikke bare skal ha for at ha men jeg ELSKER at give min børn gaver. Og det vil jeg gøre til den dag jeg dør ♥

Det synes jeg er en god regel. Altsaa at du vil goere det altid. For til gengaeld, som datter, maa jeg da indroemme at jeg elsker at faa gaver af min egen mor. Hun er faktisk nok den der er skyld i at jeg har en masse nymodens "legetoej", saasom en iPad, en smartphone og den slags.

Og mht dit oprindelige oplaeg, saa er det ikke fordi min boern slet ikke faar legetoej udover jul og foedselsdage, men det er bare ikke i den udstraekning som du beskriver og som jeg kommenterede paa .

Det er ikke saadan at de siger "jeg vil have en Gormiti" og jeg svarer "nej, skat, lad os gaa ud og slå boller op". Saa naiv er jeg heller ikke, ha ha ha ha.

Anmeld

5. marts 2013

annec

MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

Hvordan har I det med at give gaver m.m udover fødseldag og jul?

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Kært barn har mange navne...

Hvordan definerer du forkælelse?

Hvordan forkæler du dit barn?

Påtaler andre dit barns forkælelse?

Jeg er bare lidt nysgerrig...

Jeg er nok lidt ligesom dig.
Jeg køber meget tit tøj og legetøj. Min dreng er kun halvanden så han forstår det måske ikke helt. Men et par gange i ugen får han da lidt :-)

Anmeld

5. marts 2013

Tulle28

Min store datter er også meget forkælet, især min mor kan slet ikke dy sig. Jeg køber også tit ting eller tøj til hende, men jeg synes også at det er vigtigt at børn lærer at tingene har en værdi og at man ikke bare kan gå ud og købe nyt, hvis noget f.eks. går i stykker. Og at man kan ønske sig ting. Vi lever i forvejen i et brug-og-smid-væk samfund

Anmeld

5. marts 2013

sandramor

Jeg sys absolut heller ikke man kan forkæle sine børn for meget

dog har jeg stadig et skræksenarie i mit hoved fra en juleaften for 4 år siden.......
Vi holdte jul hos min bror og hans nu ex kone..... det var suuuper hyggeligt lige indtil vi skulle pakke gaver op

Jeg har ALDRIG i mit liv set så mange pakker!!!!!! og de var kun til min niece........ jeg lyver ikke hvis jeg siger at hun fik mindst 80 gaver!!!! det var heeeeelt forrygt!! og pigebarnet??? hun farer forvildet rundt og pakker gaverne op og kigger ikke engang på dem og gider ikke lege med dem og pludselig blir det for meget for hende...... og hun flipper fuldstændig ud og råber og skriger over et stykke legetøj som ikke virkede ordentligt
Min datter fik den aften omkring 10 gaver.... og hun sad stille og rolig og beundrede hver eneste gave og smilede over hele hovedet......
havde simpelthen så ondt af min niece (hun var dengang 4 år) hendes halvbror har en gang fået så mange gaver at han tilsidst spurgte min bror om han virkelig behøvede at pakke flere gaver op??
Og JO min mening er at børn kan altså GODT få for meget legetøj!! hun havde skisme så meget legetøj at det stod stablet op fra gulv til loft op af alle væggene i værelset.... og hun anede ofte ikke hvad hun skulle lege med....... så jeg mener godt man kan forkæle sine børn med for meget legetøj.......
Det skal så lige siges at nu hvor hun er blevet ældre og min bror kan sætte sin egen dagsorden omkring hvad hun får og ikke får er hun slet ikke den samme pige længere og han siger også selv at hun faktisk ikke har haft godt af at blive overøst med SÅ mange gaver........
Men okay lige den oplevelse har vidst også gjort mig lidt farvet

men jeg eeeeelsker da også at købe gaver og tøj til mine piger og gør det skam også ofte

Anmeld

5. marts 2013

Moma

MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

Hvordan har I det med at give gaver m.m udover fødseldag og jul?

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Kært barn har mange navne...

Hvordan definerer du forkælelse?

Hvordan forkæler du dit barn?

Påtaler andre dit barns forkælelse?

Jeg er bare lidt nysgerrig...

Forkælelse har lidt en negativ klang - men på den måde, du fortæller det på, så er det da lige som det skal være.

Jeg køber også tit småting med hjem til mine børn - tøj, smålegetøj m.m. - behøver ikke være noget legetøj - men måske et par strømper med Spiderman, Cars, Angry Birds el.lign, som er et hit lige nu. Jeg ELSKER at give dem det.

Men ellers forkæler jeg mine børn med masser af kærlighed og tålmodighed. Jeg ELSKER dem, og det skal de vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.