Min søn er knap 17 mdr. og han er ikke rigtig forkælet. Endnu. For jeg planlægger skam at han skal blive det. Han forstår jo ikke rigtig endnu alt det der med gaver, så lige nu får han ikke så tit noget. Men jeg glæder mig rigtig meget til at kunne give ham noget han ønsker sig. Det smarte lige nu er jo, at jeg kan have pakket noget af hans legetøj væk, og når det så bliver fundet frem har han glemt alt om at han havde det :-)
Jeg minder mig selv om, at jeg skal nyde at jeg kan spare penge mens han er lille, for han skal nok blive dyr i drift senere. Og jeg glæder mig til vi skal i biografen, vandland, zoo, ferier osv.
Jeg synes heller ikke man kan forkæle sin børn for meget. Mine forældre og bedsteforældre har en hel anden holdning til det, men det må de om. De tror, at hvis man får mange ting, så bliver man en møgunge der ikke er til at være i stue med. Sådan synes jeg ikke man kan stille det op. Man er/bliver en møgunge hvis man får lov til alting (altså de ting som man normalt siger nej til: pille ved komfuret, hive katten i halen og den slags). Man kan sagtens være forkælet og velopdraget!!
Anmeld