Mine børn er forkælede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Francisca

MorDk skriver:

Jeg er enig! Det er måden man gør det på der betyder noget...

Hvis min søn kom og sagde jeg vil ha og jeg vil ha.... så var der lukket!

Og han skal også lærer at ting koster og man ikke har penge til alt!

Men nøøøj bruger gerne min allersidste 10'er på ham og lillesøster ♥ Så må jeg undværre.

Lige præcis  Jeg undværre gerne for min datters skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

MorDk

Lige præcis  Jeg undværre gerne for min datters skyld.

Jeg har mange gange været ude for at købe tøj til mig selv.... men det ender med jeg lægger de ting jeg har fundet tilbage fordi... jeg liiige faldt over noget til ungerne. Typisk! Min kæreste efterlyste også en pose med tøj da jeg kom hjem... (altså tøj til mig) Men øhhh

En dag sagde han til mig... Her nu går du ud og køber for 2000kr til dig selv! OG hvis du kommer hjem med andet... så går vi ned og får pengene tilbage igen! BUM! Ja så var linien jo lig'som lagt. Men jeg duer bare ikke til at købe ind til mig selv

Anmeld

1. marts 2013

Laulund87

Maria er forkælet når det gælder tøj og sko, hun har meget mere end hvad der er behov for

Legetøj får hun ikke tit, men det sker da. Selvom jeg køber meget tøj til hende, bliver hun lige taknemmelig hver gang

Min mor kom med en strikket kjole i går og Maria sagde tak nok 5 gange. Hun fik den på, dansede rundt og gav min mor et kæmpe knus. Det var bare så sødt og så ved jeg at jeg ikke overdriver med det jeg køber til hende

Anmeld

1. marts 2013

AnneBJ

Min søn er ikke forkælet, hvad angår tøj, sko, legetøj osv. Mest fordi vi ikke har råd, men også fordi jeg ikke synes det er nødvendigt. Han får emget sjældent noget når vi handler (vi handler oftest bare i Netto/Rema) men nogle gange spørger han efter chokolade eller lignende ved kassen. I 9 ud af 10 gange får han nej, men så kan der godt være en dag hvor han ikke spørger, og jeg har lyst til at forkæle ham; så køber jeg en lille chokolade eller noget.

Jeg har aldrig været et forkælet barn, for det var der ikke råd til. Men jeg var forkælet på "samværd" og "nærvær".. Mine forældre havde altid tid, de var hjemme fra arbejde ved 3 tiden så vi kunne nå at hygge/lege/bage på ganske almindelige hverdage. Det er den forkælelse mine børn også kommer til at opleve, selvom jeg da gerne ville forkæle med gaver også.

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

AnneBJ skriver:

Min søn er ikke forkælet, hvad angår tøj, sko, legetøj osv. Mest fordi vi ikke har råd, men også fordi jeg ikke synes det er nødvendigt. Han får emget sjældent noget når vi handler (vi handler oftest bare i Netto/Rema) men nogle gange spørger han efter chokolade eller lignende ved kassen. I 9 ud af 10 gange får han nej, men så kan der godt være en dag hvor han ikke spørger, og jeg har lyst til at forkæle ham; så køber jeg en lille chokolade eller noget.

Jeg har aldrig været et forkælet barn, for det var der ikke råd til. Men jeg var forkælet på "samværd" og "nærvær".. Mine forældre havde altid tid, de var hjemme fra arbejde ved 3 tiden så vi kunne nå at hygge/lege/bage på ganske almindelige hverdage. Det er den forkælelse mine børn også kommer til at opleve, selvom jeg da gerne ville forkæle med gaver også.

Jeg har heller ikke særlig mange penge, men jeg bruger dem gerne på mine unger *S* Men jeg føler selv jeg giver dem "HELE PAKKEN"

Dog ikke DYRE DYRE ting og rejser osv. MEN Alt mulig andet ♥

Anmeld

1. marts 2013

tribk

Min søn er knap 17 mdr. og han er ikke rigtig forkælet. Endnu. For jeg planlægger skam at han skal blive det. Han forstår jo ikke rigtig endnu alt det der med gaver, så lige nu får han ikke så tit noget. Men jeg glæder mig rigtig meget til at kunne give ham noget han ønsker sig. Det smarte lige nu er jo, at jeg kan have pakket noget af hans legetøj væk, og når det så bliver fundet frem har han glemt alt om at han havde det :-)

Jeg minder mig selv om, at jeg skal nyde at jeg kan spare penge mens han er lille, for han skal nok blive dyr i drift senere. Og jeg glæder mig til vi skal i biografen, vandland, zoo, ferier osv.

Jeg synes heller ikke man kan forkæle sin børn for meget. Mine forældre og bedsteforældre har en hel anden holdning til det, men det må de om. De tror, at hvis man får mange ting, så bliver man en møgunge der ikke er til at være i stue med. Sådan synes jeg ikke man kan stille det op. Man er/bliver en møgunge hvis man får lov til alting (altså de ting som man normalt siger nej til: pille ved komfuret, hive katten i halen og den slags). Man kan sagtens være forkælet og velopdraget!!

Anmeld

1. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
AnneBJ skriver:

Og det er netop det, der er den BEDSTE og mest værdsatte forkælelse man kan give sine børn.

Vi har fem børn og de får kun sjælden noget som ren forkælelse, men fordi de har et reelt behov, feks nye sko, tøj mv.

Tilgengæld har jeg mange fridage, da jeg arbejdet nat og ikk fuldtids, og her holder de fri fra bh, og sfo også hygger vi med bagning,leg, skovtur i stuen eller det fri.....og det er forkælelse som alle nyder godt af...både nu og om 10 år, når de husker tilbage på det

Anmeld

1. marts 2013

booster_88

MorDk skriver:

Ja og i børnenes øjne er alt "nyt" jo nyt *S*

Min kæreste sagde forleden: "Ej skat du skal ik købe det til ham så tror han bare han altid skal have noget"

Men nej... for han ved jo aldrig hvornår jeg kommer med noget til ham... og sådan skal det være... hihi...

Det kan være alt fra en frugtstang til en LYNET MCQUEEN BIL ♥

Glemmer mig selv... jeg har mange ønsker... men jeg vil MEGET hellere give mine børn end mig selv ♥

Fuldstændig enig Og det er så fedt at se deres små lysende øjne.

Anmeld

1. marts 2013

Troldemommi

MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

Hvordan har I det med at give gaver m.m udover fødseldag og jul?

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Kært barn har mange navne...

Hvordan definerer du forkælelse?

Hvordan forkæler du dit barn?

Påtaler andre dit barns forkælelse?

Jeg er bare lidt nysgerrig...

Ja Johanne er forkælet ikke bare af hendes forældre men af hele hendes familie, så sent som igår havde min søster købt en fin men brugt dukkevogn til hende

Jeg tror det er meget svært ikke at forkæle ens børn, de er jo det bedste i vores liv

selvom jeg tit køber noget til hende bruger jeg egentlig ikke så mange penge, jeg elsker nemlig at købe godt men brugt

Monica

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

Tin skriver:

Og det er netop det, der er den BEDSTE og mest værdsatte forkælelse man kan give sine børn.

Vi har fem børn og de får kun sjælden noget som ren forkælelse, men fordi de har et reelt behov, feks nye sko, tøj mv.

Tilgengæld har jeg mange fridage, da jeg arbejdet nat og ikk fuldtids, og her holder de fri fra bh, og sfo også hygger vi med bagning,leg, skovtur i stuen eller det fri.....og det er forkælelse som alle nyder godt af...både nu og om 10 år, når de husker tilbage på det

Enig... <3

Jeg giver mine unger lidt af det hele ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.