Mine børn er forkælede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.877 visninger
57 svar
65 synes godt om
1. marts 2013

MorDk

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

Hvordan har I det med at give gaver m.m udover fødseldag og jul?

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Kært barn har mange navne...

Hvordan definerer du forkælelse?

Hvordan forkæler du dit barn?

Påtaler andre dit barns forkælelse?

Jeg er bare lidt nysgerrig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

booster_88

Jeg er ligesom dig, og elsker at købe oget til vores søn, og det ved jeg manden også gør, om det er nyt eller brugt er for os ligemeget han skal lære at værdsætte det han får. Hvis vi eksempelvis er i mødrehjælpens butik, kan vi godt blande for 20 kr biler. Og han værdsætter det lige så højt som noget nyt.

Hvad andre forældre gør må de selv om, og hvad de tænker om os er jeg faktisk ligeglad med.

Anmeld

1. marts 2013

mth1987

Vores datter er vidst også en smule forkælet hun får ikk alt hvad hun peger på men køber da tit ting til hende. Hun mangler bestemt intet, og jeg synes det er helt fantastisk at forkæle hende. Men samtidig er det også vigtigt at hun ikk vokser op og tror hun bare kan få hvad hun vil ha

Anmeld

1. marts 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
MorDk skriver:

Ja mine børn er forkælede! MEGET endda! Er de fleste børn ikke det? Det håber jeg da *S* Men efter min mening er mine børn forkælede på den gode og kærlige måde. Altså forstået på den måde... at jeg intet negativt lægger i det, som nogle gør.

Jeg elsker at købe tøj til mine unger. Jeg elsker at købe legetøj/biler til min søn. Han bliver så glad. Han får ikke noget hver dag men tit og ofte har jeg en lille bil eller McQueen ting til ham. Bare fordi... ♥  Jeg giver ham tøj og legetøj fordi jeg har lyst til at give ham noget. Samtidig er det vigtigt for mig at lærer ham værdien i at få gaver m.m Og at alt ikke behøver være legetøj eller andre dyre ting.

Hvis man kun kan få ting til jul og fødselsdag så skal man vente lææææænge på noget man ønsker sig meget. Jeg høre ofte forældre sige til deres unger: " Du får ikke noget det kan du ønske dig til din fødselsdag eller til jul" Og så er den lig'som lukket!

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Sådan har jeg det altså også 

Jeg elsker at glæde min datter (og bonusbørn) - ved at købe noget og komme hjem og sige "SE hvad jeg har købt"  

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

booster_88 skriver:

Jeg er ligesom dig, og elsker at købe oget til vores søn, og det ved jeg manden også gør, om det er nyt eller brugt er for os ligemeget han skal lære at værdsætte det han får. Hvis vi eksempelvis er i mødrehjælpens butik, kan vi godt blande for 20 kr biler. Og han værdsætter det lige så højt som noget nyt.

Hvad andre forældre gør må de selv om, og hvad de tænker om os er jeg faktisk ligeglad med.

Ja og i børnenes øjne er alt "nyt" jo nyt *S*

Min kæreste sagde forleden: "Ej skat du skal ik købe det til ham så tror han bare han altid skal have noget"

Men nej... for han ved jo aldrig hvornår jeg kommer med noget til ham... og sådan skal det være... hihi...

Det kan være alt fra en frugtstang til en LYNET MCQUEEN BIL ♥

Glemmer mig selv... jeg har mange ønsker... men jeg vil MEGET hellere give mine børn end mig selv ♥

Anmeld

1. marts 2013

B&J

jeg elsker også at forkæle daniel eller det gør vi alle sammen, om det så bare er en lille ting eller stor ting er han lige glad...

lige for tiden har vi købt nye tusser og glimmerlim og ting man kan klister på papir lim og vi laver ting ud af toilet ruller vi maler på også er det billige små ting vi køber til hans kasse og han elsker elsker det

han har også for meget legetøj fordi vi har forkælet ham lidt for meget, men han forstår også vi godt kan gå ud og handle uden han får noget også

men hvor er det sævrt for det er jo ikke for han skal have alt, men det er hyggeligt og vidunderligt.. og han er jo stadig lille ja der er ingen undskyldninger for at han får legetøj og tøj og en masse ting

så det er ikke kun til fødselsdag eller jul

Anmeld

1. marts 2013

Stumpe27

Jeg elsker os at forkæle mine børn meget. Elsker at give dem tøj og nye ting. Vi har bla lige købt en samsung galaxy tab mest for at forkæle hele familen og kommer der en snit hvor der er et par fridage op til en weekend jamen så ser jeg da mit snit til at tage på en forlænget weekend til f. eks lalandia bare for at vi skal blive lidt forkælet.. Og min datter fylder 6 år om 18 dage der har jeg da bla. tænkt mig at forære hende en cirkus billet til benneweis på første række og det er bare fordi hun fortjener det elsker mine børn så højt og elsker at forkæle dem ja i det hele taget dem og min mand

Anmeld

1. marts 2013

Francisca

MorDk skriver:

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

Min datter er også forkælet. Og det er hun af alle i hele familien.  Jeg elsker at købe ting til min datter. Om det så er tøj, legetøj eller ting til hendes værelse. Dyrt som billigt det har ingen betydning. Jeg har valgt at få et barn og derfor vil jeg give hende alt det jeg kan, kærlighed omsorg og gaver 

Jeg er selv blevet forkælet af min mor altid og det har ikke ødelagt mig! Som min læge sagde til min mor dengang.  man kan aldrig forkæle sine børn for meget. og det har han sku ret i. 

Der forskel på at de for noget og bliver glade og at give efter for deres plageri. 

Men her hos mig er min datter forkælet. 

Anmeld

1. marts 2013

MorDk

Francisca skriver:

Min datter er også forkælet. Og det er hun af alle i hele familien.  Jeg elsker at købe ting til min datter. Om det så er tøj, legetøj eller ting til hendes værelse. Dyrt som billigt det har ingen betydning. Jeg har valgt at få et barn og derfor vil jeg give hende alt det jeg kan, kærlighed omsorg og gaver 

Jeg er selv blevet forkælet af min mor altid og det har ikke ødelagt mig! Som min læge sagde til min mor dengang.  man kan aldrig forkæle sine børn for meget. og det har han sku ret i. 

Der forskel på at de for noget og bliver glade og at give efter for deres plageri. 

Men her hos mig er min datter forkælet. 

Jeg er enig! Det er måden man gør det på der betyder noget...

Hvis min søn kom og sagde jeg vil ha og jeg vil ha.... så var der lukket!

Og han skal også lærer at ting koster og man ikke har penge til alt!

Men nøøøj bruger gerne min allersidste 10'er på ham og lillesøster ♥ Så må jeg undværre.

Anmeld

1. marts 2013

helle85

MorDk skriver:

"Møg-forkælet-snot-unge"

"Over-forkælet"

"Forkælet"

mine børn få som regl også noget tit. hver gang jeg har handlet spørg de hvad jeg har købt dog få de ikke noget hver gang.

i år har vi ikke så mange penge, så de få ikke så meget lige nu, da vi har nogen andre ting der skal spares sammen til.

nå mine børn øsker sig noget, siger jeg også at de kan ønske sig det til jul eller fødselsdagsgave, men det er ikke ensbetydende med at de først få det der

vi er også begyndt med at de selv skal prøve at spare sammen til nogen ting da de så lærer værdien af penge og ikke tror man bare kan købe alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.