Virkelig brug for RÅD - Børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

bøllen

B&J skriver:

jamen det lyder jo helt rigtigt når det er jamen er det noget man kan arbejde på eller hvordan???

Både og , er man sensitiv vil man altid være det. Dog er der ting man kan gøre for at hjælpe disse børn. T ligger f.eks med en kugledyne for at hjælpe kroppen med at finde ro. Så er der andre ting i hverdagen som kan gøre det nemmere for dem, struktur , forudsigelighed, forberedelse. Ikke for mange indtryk i løbet af dagen. 

men alfa omega for disse børn er at de bliver mødt med forståelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Både og , er man sensitiv vil man altid være det. Dog er der ting man kan gøre for at hjælpe disse børn. T ligger f.eks med en kugledyne for at hjælpe kroppen med at finde ro. Så er der andre ting i hverdagen som kan gøre det nemmere for dem, struktur , forudsigelighed, forberedelse. Ikke for mange indtryk i løbet af dagen. 

men alfa omega for disse børn er at de bliver mødt med forståelse.

ja det med kugle dynen har jeg hørt, og man kan få en pude man kan side på der er kugler i også der kan hjælpe børne sådan en har jeg set i den sfo jeg er i.....

men det kan jo også være det bare er det der er svært den afsked i skal have

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

B&J skriver:

ja det med kugle dynen har jeg hørt, og man kan få en pude man kan side på der er kugler i også der kan hjælpe børne sådan en har jeg set i den sfo jeg er i.....

men det kan jo også være det bare er det der er svært den afsked i skal have

Kugledynen er lidt anderledes men samme princip .

ja det er korrekt T har også en luft pude med nupper på, til stolen.

der er ingen problemer når først han er der, det er at få ham afsted og ind derover. 

Anmeld

25. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Kugledynen er lidt anderledes men samme princip .

ja det er korrekt T har også en luft pude med nupper på, til stolen.

der er ingen problemer når først han er der, det er at få ham afsted og ind derover. 

det kan også være svært at oversku hvis det er, at man skal der hen igen nu og ikke i de trykke rammer hos sin dagpleje mor

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

B&J skriver:

det kan også være svært at oversku hvis det er, at man skal der hen igen nu og ikke i de trykke rammer hos sin dagpleje mor

Kan ikke gennemskue hvad det er  

Men de 2 dage i sidste uge var han bare glad 

Har snakket med kommunen og fået en plads til ham. Så tror han bliver flyttet midt marts

Anmeld

25. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Kan ikke gennemskue hvad det er  

Men de 2 dage i sidste uge var han bare glad 

Har snakket med kommunen og fået en plads til ham. Så tror han bliver flyttet midt marts

jeg håber af hele mit hjerte det hjælper på ham og det bare er han ikke føler sig hjemme der

og ja det er altså mærkeligt han var glad i lige de 2 dage og han ellers ikke er det

Anmeld

25. februar 2013

Kløver

bøllen skriver:

Har snakket med kommunen og han bliver flyttet fra midt marts.

tak syntes det er svært og se rationelt på det når man står midt i det. Rart med andres øjne på sagen.

min mavefornemmelse siger han ikke er helt vild med det derover

Dejligt, er jo lige om lidt, håber det hjælper og han vil trivedes bedre derovre

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Dejligt, er jo lige om lidt, håber det hjælper og han vil trivedes bedre derovre

Han kunne faktisk blive flyttet allerede fra d først men hun fortalte skolebørnene fra begge børnehaver ryger afsted i uge 11 . Da de begge køre med overbelægning.

så tænker det er bedst og vente til de er flyttet.

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Og tak  Men som min veninde siger det kan ikke blive værre. 

Anmeld

25. februar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
bøllen skriver:

Han har nogle enkelt gange snakket i søvne om børn fra børnehaven , og ikke på en glad måde. 

jeg har tænkt tanken om at flytte ham men ved ikke om jeg overreagere.

havde slet ikke tænkt at de 2 ting hang sammen, sagde dog i sjov til manden igår, nu er det spændende om han atter kommer ind til os. 

Og når jeg tænker tilbage startede det nok omkring vi begyndte at snakke om nu skulle han i børnehave .

det er som om han affinder sig med at være derover, med tænker jo der må være en årsag til han stadigvæk reagere på at skulle afsted . Han har snart gået der 4 mdr

Følg dit hjerte! Flyt ham hvis han ikke bryder sig om at være der. Jeg har selv været der (her var det bare dagplejen min søn ikke kunne li) han vendte på en tallerken da jeg endelig samlede mig og flyttede ham. Nu elsker han at være afsted. Ved godt hvordan det føles, man tænker om man er for pylret og det er sikkert fint som det er osv. Men det er det ikke altid. Jeg fortryder kun at jeg ikke gjorde det tidligere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.