Virkelig brug for RÅD - Børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.613 visninger
55 svar
12 synes godt om
25. februar 2013

bøllen

Allerførst vil jeg sige, jeg HÅBER nogen vil svare  for har virkelig brug for et råd.

Til dem der svarer MANGE TAK

Sagen er den min dreng startede i børnehave d 1/11, indkøring gik nogenlunde. Men som om han aldrig rigtig er blevet glad for det. Vi har mange problemer med at komme afsted om morgnen, han vil ikke - Vil over til sin dagplejemor. Når han er der er det ok.

I sidste uge skulle de 2 børnehaver være sammen pga af ferien. De skulle være i den anden ( ikke vores ) og for første gang oplevede jeg vores dreng glad for at skulle afsted. Han var der kun man - tirsdag.

Et andet problem vi har er, at han ikke vil sove i egen seng, startede efter sommerferien. Han bliver puttet i egen seng men kommer omkring midnat ind til os. Og han er meget urolig.

Men i sidste uge som han HELE ugen i egen seng HELE natten uden at vågne. I går da han skulle puttes snakker vi om ferien er slut og imorgen ( idag ) er der børnehave dag igen. Han spørg om han skal i den nye , jeg siger nej.

Gæt hvem vi havde i sengen igen i nat ? Jep bettemanden og han sov MEGET urolig.

Idag skulle vi så i børnehave igen, det gik ok. taget i betragtning af hvordan det har været. Der var lidt snak og brok men det gik, lige indtil han så han skulle i hans egen børnehave. Så blev han sur, skældte ud - det ville han ikke. Satte sig på vejen og nægtede at komme med ( lederne kørte forbi i det samme )

Hvad pokker sker der ?

Og hvad stiller jeg op ?

Hænger de 2 ting sammen ( sove & børnehave ) eller bare et tilfælde ?

HJÆLP er virkelig på bar bund...

Han blev 3 i okt. Jeg har haft snakket med børnehaven INDEn ferien da han virkelig ikke vil afsted

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

tarkoflen

Jeg tænker lidt, at han måske har svært ved, at der er så mange børn i børnehaven? I ferien er der jo ikke særlig mange, og mere tid til det enkelte barn?

Har l prøvet at snakke med børnehaven om, hans reaktion? Måske de har nogle gode bud på, hvordan l skal tackle det derhjemme?

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

tarkoflen skriver:

Jeg tænker lidt, at han måske har svært ved, at der er så mange børn i børnehaven? I ferien er der jo ikke særlig mange, og mere tid til det enkelte barn?

Har l prøvet at snakke med børnehaven om, hans reaktion? Måske de har nogle gode bud på, hvordan l skal tackle det derhjemme?

Jeg har haft snakke med børnehaven omkring det. Men de oplever han trives . Men har som sagt haft mange problemer med at komme afsted . det var lidt bedre inden ferien men nu er den helt gal igen.

ved ikke om det har noget med mængden af børn eller om det er selve børnehaven 

Anmeld

25. februar 2013

Kløver

Det kan sagtens hænge sammen, når du beskriver det, lyder som om at det at skulle i børnehave, påvirker søvnen, måske det giver mareridt, eller gør ham utryg. hvis han virkede så glad på den anden, kunne der være mulighed for at han når der blev plads, blev flyttet kunne jo godt tænkes han ikke trivedes så godt som pædagogerne synes.

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Det kan sagtens hænge sammen, når du beskriver det, lyder som om at det at skulle i børnehave, påvirker søvnen, måske det giver mareridt, eller gør ham utryg. hvis han virkede så glad på den anden, kunne der være mulighed for at han når der blev plads, blev flyttet kunne jo godt tænkes han ikke trivedes så godt som pædagogerne synes.

Han har nogle enkelt gange snakket i søvne om børn fra børnehaven , og ikke på en glad måde. 

jeg har tænkt tanken om at flytte ham men ved ikke om jeg overreagere.

havde slet ikke tænkt at de 2 ting hang sammen, sagde dog i sjov til manden igår, nu er det spændende om han atter kommer ind til os. 

Og når jeg tænker tilbage startede det nok omkring vi begyndte at snakke om nu skulle han i børnehave .

det er som om han affinder sig med at være derover, med tænker jo der må være en årsag til han stadigvæk reagere på at skulle afsted . Han har snart gået der 4 mdr

Anmeld

25. februar 2013

B&J

hvor er jeg ked af det søde det stadig er så svært for ham..

det lyder som om han føler sig utryk i sin børnehave og godt der for sover han ikke særlig godt, der er ingen muligheder for han evt kan komme på prøve i den anden for tænk hvis det bare der han trives og føler her er dejligt....

det kan også være hele stemningen i det han ikke kan lig ved det andet sted... ja hvem ved... det er så svært så længe de er så små...

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

B&J skriver:

hvor er jeg ked af det søde det stadig er så svært for ham..

det lyder som om han føler sig utryk i sin børnehave og godt der for sover han ikke særlig godt, der er ingen muligheder for han evt kan komme på prøve i den anden for tænk hvis det bare der han trives og føler her er dejligt....

det kan også være hele stemningen i det han ikke kan lig ved det andet sted... ja hvem ved... det er så svært så længe de er så små...

Tak søde  Det er ski godt nok trist og synd for ham.

jeg har virkelig tænkt tanken, men må indrømme jeg snart ikke ander hvad den rigtige beslutning er. Havde overhovedet ikke skænket en tanke de 2 ting kunne hænge sammen.

men når. Jeg tænker over det startede det da vi begyndte at snakke børnehave. Hmm

Anmeld

25. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Tak søde  Det er ski godt nok trist og synd for ham.

jeg har virkelig tænkt tanken, men må indrømme jeg snart ikke ander hvad den rigtige beslutning er. Havde overhovedet ikke skænket en tanke de 2 ting kunne hænge sammen.

men når. Jeg tænker over det startede det da vi begyndte at snakke børnehave. Hmm

ja det er bare møg hammer svært, for i mine øjne burde han jo været kørt ind nu uden problemer..... og det med  når han skulle hen det andet sted uden problemer, tror ikke det er børne men stedet....

det kunne jo være fantastisk hvis man bare lige kunne prøve en dag eller 2 måske en uge prøve det andet sted for tænk hvis det bare er det..... men ja det er svært, syntes bare ikke børn skal have det træls med at komme afsted... det skære jo lige i vores møderhjerter

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

B&J skriver:

ja det er bare møg hammer svært, for i mine øjne burde han jo været kørt ind nu uden problemer..... og det med  når han skulle hen det andet sted uden problemer, tror ikke det er børne men stedet....

det kunne jo være fantastisk hvis man bare lige kunne prøve en dag eller 2 måske en uge prøve det andet sted for tænk hvis det bare er det..... men ja det er svært, syntes bare ikke børn skal have det træls med at komme afsted... det skære jo lige i vores møderhjerter

Det jo også det jeg tænker. Han har været der i 4 mdr snart. Og må sige det med natten I sidste uge virkelig har fået mig til at tænke.

ski da underligt han sover hele ugen i egen seng inat var den gal igen

folk siger det er pga af mig han ikke vil afsted. Fordi han kan mærke det påvirker mig. Men folk der virkelig kender mig ved godt det gør det altså ikke.

ikke at jeg er ligeglad , det gå mig på at han ikke virker glad . Men det påvirket mig ikke så han kan mærke det

Anmeld

25. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Det jo også det jeg tænker. Han har været der i 4 mdr snart. Og må sige det med natten I sidste uge virkelig har fået mig til at tænke.

ski da underligt han sover hele ugen i egen seng inat var den gal igen

folk siger det er pga af mig han ikke vil afsted. Fordi han kan mærke det påvirker mig. Men folk der virkelig kender mig ved godt det gør det altså ikke.

ikke at jeg er ligeglad , det gå mig på at han ikke virker glad . Men det påvirket mig ikke så han kan mærke det

det var jo også noget andet som jeg skrev i starten jeg var møg nervøs omkring daniel og han tog det jo i stiv arm selv om jeg var ved at omkomme af nervøsitet...

så tror slet ikke det har noget med det at gøre men klart du bliver mere og mere nervøs når det er og tanker flyver rundt når det er han ikke vil.... men også mærkeligt de ikke kan mærke noget på ham når det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.