bøllen skriver:
Allerførst vil jeg sige, jeg HÅBER nogen vil svare 

for har virkelig brug for et råd.
Til dem der svarer MANGE TAK 
Sagen er den min dreng startede i børnehave d 1/11, indkøring gik nogenlunde. Men som om han aldrig rigtig er blevet glad for det. Vi har mange problemer med at komme afsted om morgnen, han vil ikke - Vil over til sin dagplejemor. Når han er der er det ok.
I sidste uge skulle de 2 børnehaver være sammen pga af ferien. De skulle være i den anden ( ikke vores ) og for første gang oplevede jeg vores dreng glad for at skulle afsted. Han var der kun man - tirsdag.
Et andet problem vi har er, at han ikke vil sove i egen seng, startede efter sommerferien. Han bliver puttet i egen seng men kommer omkring midnat ind til os. Og han er meget urolig.
Men i sidste uge som han HELE ugen i egen seng HELE natten uden at vågne. I går da han skulle puttes snakker vi om ferien er slut og imorgen ( idag ) er der børnehave dag igen. Han spørg om han skal i den nye , jeg siger nej.
Gæt hvem vi havde i sengen igen i nat ? Jep bettemanden og han sov MEGET urolig.
Idag skulle vi så i børnehave igen, det gik ok. taget i betragtning af hvordan det har været. Der var lidt snak og brok men det gik, lige indtil han så han skulle i hans egen børnehave. Så blev han sur, skældte ud - det ville han ikke. Satte sig på vejen og nægtede at komme med ( lederne kørte forbi i det samme )
Hvad pokker sker der ?
Og hvad stiller jeg op ?
Hænger de 2 ting sammen ( sove & børnehave ) eller bare et tilfælde ?
HJÆLP er virkelig på bar bund...
Han blev 3 i okt. Jeg har haft snakket med børnehaven INDEn ferien da han virkelig ikke vil afsted
jeg har lært af egen erfaring at det er vigtig at stole på sig selv i sådan nogen situationer
min dreng startede i en lille børnehave og var aldrig rigtig glad, jeg har senere opdagede at det var fordi at de håndterede ham forkert, og han var der i 1,5 år ca. fordi jeg troede at det ville værer lige sådan hvis vi flyttede ham, men vi valgte til sidst at flytte ham og det er det bedste valg vi har taget, for efter en uge så begynte han og åbne stille og rolig op og blev en meget glader dreng, og der var en støtte pædagog der arbejde i begge børnehaver og hun var noget overesket over hvordan han var i den nye børnehave.

til trods for at der var dobbel så mange børn i den nye.
så hvis din dreng virker glader for den anden, så kan i jo evt tale med den anden børnehave, og hører om i må komme på besøg og se om han stadig virker glad for den, selv om der er flere børn end i ferien og hvis han er det så ville jeg nok vælge og flytte ham