Virkelig brug for RÅD - Børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

bøllen

B&J skriver:

det var jo også noget andet som jeg skrev i starten jeg var møg nervøs omkring daniel og han tog det jo i stiv arm selv om jeg var ved at omkomme af nervøsitet...

så tror slet ikke det har noget med det at gøre men klart du bliver mere og mere nervøs når det er og tanker flyver rundt når det er han ikke vil.... men også mærkeligt de ikke kan mærke noget på ham når det er

Silas er under skarp mistanke om at være sensitiv som storebror. Og ved af erfaring fra ham, det kan man ikke regne med. De er i stand til at holde på sig selv og reagere hjemme .

skolen ser INTET med T , trods han reagere MEGET herhjemme. Snakkede med fys om det i sidste uge. Omkring Silas , troede ikke han ville være i stand til det pga alderen men jo.

så det er ikke unaturlig med sensitive børn , de ikke reagere på stedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Silas er under skarp mistanke om at være sensitiv som storebror. Og ved af erfaring fra ham, det kan man ikke regne med. De er i stand til at holde på sig selv og reagere hjemme .

skolen ser INTET med T , trods han reagere MEGET herhjemme. Snakkede med fys om det i sidste uge. Omkring Silas , troede ikke han ville være i stand til det pga alderen men jo.

så det er ikke unaturlig med sensitive børn , de ikke reagere på stedet

jamen det lyder jo helt rigtigt når det er jamen er det noget man kan arbejde på eller hvordan???

Anmeld

25. februar 2013

modesty

Allerførst vil jeg sige, jeg HÅBER nogen vil svare  for har virkelig brug for et råd.

Til dem der svarer MANGE TAK

Sagen er den min dreng startede i børnehave d 1/11, indkøring gik nogenlunde. Men som om han aldrig rigtig er blevet glad for det. Vi har mange problemer med at komme afsted om morgnen, han vil ikke - Vil over til sin dagplejemor. Når han er der er det ok.

I sidste uge skulle de 2 børnehaver være sammen pga af ferien. De skulle være i den anden ( ikke vores ) og for første gang oplevede jeg vores dreng glad for at skulle afsted. Han var der kun man - tirsdag.

Et andet problem vi har er, at han ikke vil sove i egen seng, startede efter sommerferien. Han bliver puttet i egen seng men kommer omkring midnat ind til os. Og han er meget urolig.

Men i sidste uge som han HELE ugen i egen seng HELE natten uden at vågne. I går da han skulle puttes snakker vi om ferien er slut og imorgen ( idag ) er der børnehave dag igen. Han spørg om han skal i den nye , jeg siger nej.

Gæt hvem vi havde i sengen igen i nat ? Jep bettemanden og han sov MEGET urolig.

Idag skulle vi så i børnehave igen, det gik ok. taget i betragtning af hvordan det har været. Der var lidt snak og brok men det gik, lige indtil han så han skulle i hans egen børnehave. Så blev han sur, skældte ud - det ville han ikke. Satte sig på vejen og nægtede at komme med ( lederne kørte forbi i det samme )

Hvad pokker sker der ?

Og hvad stiller jeg op ?

Hænger de 2 ting sammen ( sove & børnehave ) eller bare et tilfælde ?

HJÆLP er virkelig på bar bund...

Han blev 3 i okt. Jeg har haft snakket med børnehaven INDEn ferien da han virkelig ikke vil afsted

Uden at kende til alle detaljerne i sagen og uden erfaringer med en dreng på den alder (min egen er kun 16 mdr.) så tror jeg at det drejer sig om noget socialt i børnehaven. Noget mobberi, nogle andre børn som han ikke kan lide eller som ikke kan lide ham - noget i den stil. Det kan godt gå under pædagogernes radar hvis børnene ikke ligefrem skilter med det.

Alternativt  kan det jo også dreje sig om en voksen som han er utryg ved - men det tror jeg nu ikke.

Anmeld

25. februar 2013

Mumto3

Hvad holder dig fr at flytte ham? Det lyder slet ikke som om han er glad for dette. Stakkels jer !

Anmeld

25. februar 2013

helle85

bøllen skriver:

Allerførst vil jeg sige, jeg HÅBER nogen vil svare  for har virkelig brug for et råd.

Til dem der svarer MANGE TAK

Sagen er den min dreng startede i børnehave d 1/11, indkøring gik nogenlunde. Men som om han aldrig rigtig er blevet glad for det. Vi har mange problemer med at komme afsted om morgnen, han vil ikke - Vil over til sin dagplejemor. Når han er der er det ok.

I sidste uge skulle de 2 børnehaver være sammen pga af ferien. De skulle være i den anden ( ikke vores ) og for første gang oplevede jeg vores dreng glad for at skulle afsted. Han var der kun man - tirsdag.

Et andet problem vi har er, at han ikke vil sove i egen seng, startede efter sommerferien. Han bliver puttet i egen seng men kommer omkring midnat ind til os. Og han er meget urolig.

Men i sidste uge som han HELE ugen i egen seng HELE natten uden at vågne. I går da han skulle puttes snakker vi om ferien er slut og imorgen ( idag ) er der børnehave dag igen. Han spørg om han skal i den nye , jeg siger nej.

Gæt hvem vi havde i sengen igen i nat ? Jep bettemanden og han sov MEGET urolig.

Idag skulle vi så i børnehave igen, det gik ok. taget i betragtning af hvordan det har været. Der var lidt snak og brok men det gik, lige indtil han så han skulle i hans egen børnehave. Så blev han sur, skældte ud - det ville han ikke. Satte sig på vejen og nægtede at komme med ( lederne kørte forbi i det samme )

Hvad pokker sker der ?

Og hvad stiller jeg op ?

Hænger de 2 ting sammen ( sove & børnehave ) eller bare et tilfælde ?

HJÆLP er virkelig på bar bund...

Han blev 3 i okt. Jeg har haft snakket med børnehaven INDEn ferien da han virkelig ikke vil afsted

jeg har lært af egen erfaring at det er vigtig at stole på sig selv i sådan nogen situationer

min dreng startede i en lille børnehave og var aldrig rigtig glad, jeg har senere opdagede at det var fordi at de håndterede ham forkert, og han var der i 1,5 år ca. fordi jeg troede at det ville værer lige sådan hvis vi flyttede ham, men vi valgte til sidst at flytte ham og det er det bedste valg vi har taget, for efter en uge så begynte han og åbne stille og rolig op og blev en meget glader dreng, og der var en støtte pædagog der arbejde i begge børnehaver og hun var noget overesket over hvordan han var i den nye børnehave. til trods for at der var dobbel så mange børn i den nye.

så hvis din dreng virker glader for den anden, så kan i jo evt tale med den anden børnehave, og hører om i må komme på besøg og se om han stadig virker glad for den, selv om der er flere børn end i ferien og hvis han er det så ville jeg nok vælge og flytte ham

Anmeld

25. februar 2013

Kløver

bøllen skriver:

Han har nogle enkelt gange snakket i søvne om børn fra børnehaven , og ikke på en glad måde. 

jeg har tænkt tanken om at flytte ham men ved ikke om jeg overreagere.

havde slet ikke tænkt at de 2 ting hang sammen, sagde dog i sjov til manden igår, nu er det spændende om han atter kommer ind til os. 

Og når jeg tænker tilbage startede det nok omkring vi begyndte at snakke om nu skulle han i børnehave .

det er som om han affinder sig med at være derover, med tænker jo der må være en årsag til han stadigvæk reagere på at skulle afsted . Han har snart gået der 4 mdr

Synes ikke du overreagerer, jeg ville nok undersøge muligheden for at flytte ham

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

Mumto3 skriver:

Hvad holder dig fr at flytte ham? Det lyder slet ikke som om han er glad for dette. Stakkels jer !

Ingenting 

Men nu var det først i sidste uge har var i den anden børnehave. Og idag reagerede han så igen.

jeg har snakket med kommunen og han bliver flyttet . Højst sandsynlig fra midt marts 

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Synes ikke du overreagerer, jeg ville nok undersøge muligheden for at flytte ham

Har snakket med kommunen og han bliver flyttet fra midt marts.

tak syntes det er svært og se rationelt på det når man står midt i det. Rart med andres øjne på sagen.

min mavefornemmelse siger han ikke er helt vild med det derover

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

modesty skriver:

Uden at kende til alle detaljerne i sagen og uden erfaringer med en dreng på den alder (min egen er kun 16 mdr.) så tror jeg at det drejer sig om noget socialt i børnehaven. Noget mobberi, nogle andre børn som han ikke kan lide eller som ikke kan lide ham - noget i den stil. Det kan godt gå under pædagogernes radar hvis børnene ikke ligefrem skilter med det.

Alternativt  kan det jo også dreje sig om en voksen som han er utryg ved - men det tror jeg nu ikke.

Ved ikke om der er mobberi, men ved de 2 drenge som er jævnaldrende med ham Har været meget hårde ved hinanden.

og der er kun de 3 drenge på stuen og kun 5 på deres ialt i børnehaven.

men har snakket med kommunen om at få ham flyttet. Så det tror jeg vi gør

Anmeld

25. februar 2013

bøllen

helle85 skriver:

jeg har lært af egen erfaring at det er vigtig at stole på sig selv i sådan nogen situationer

min dreng startede i en lille børnehave og var aldrig rigtig glad, jeg har senere opdagede at det var fordi at de håndterede ham forkert, og han var der i 1,5 år ca. fordi jeg troede at det ville værer lige sådan hvis vi flyttede ham, men vi valgte til sidst at flytte ham og det er det bedste valg vi har taget, for efter en uge så begynte han og åbne stille og rolig op og blev en meget glader dreng, og der var en støtte pædagog der arbejde i begge børnehaver og hun var noget overesket over hvordan han var i den nye børnehave. til trods for at der var dobbel så mange børn i den nye.

så hvis din dreng virker glader for den anden, så kan i jo evt tale med den anden børnehave, og hører om i må komme på besøg og se om han stadig virker glad for den, selv om der er flere børn end i ferien og hvis han er det så ville jeg nok vælge og flytte ham

Tak for svar .

min erfaring siger mig også fra min store dreng at jeg skal lytte til min mavefornemmelse . Men har et eller andet med ikke altid og turde stole på den.

tror det rigtige ville være og flytte ham, og det ender det nok også med. Jeg har snakket med kommunen og det var ingen problem.  Har også sagt til vores leder i eftermiddag at vi har fået en plads.

jeg tror det handler lidt om det du er inde på med jeres dreng, dog har de mere fokus på ham efter jeg har været ved dem pga han var ked af det. 

Ved ikke hvad det skyldes, havde bestemt indtryk af han trives derover. Det samme havde de. Men det er mig en gåde hvorfor han ikke vil afsted 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.