Hvem var med til jeres første fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

Valle81

Da faderen til min datter slet ikke var eller er inde i billedet,valgte jeg at tage min mor og min bedste veninde med.

Det var rigtig fint, men tror der kunne have været hvem som helst med.8 havde faktisk også overvejet inden fødslen, ikke at have nogen med) Jeg var i min helt egen verden og var bare i et med jordefaderen ( jep det var en mand). Og havde stort set ingen kommonikation eller andet med min mor og veninde under fødslen,

Det gik også så stærkt at der heller ikke var tid til det. Det jeg husker dem som under fødsel, var hjælp til at holde mine ben under presseveerne:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

CarinaSB

Jeg skal have min kæreste og storesøster med ..
Jeg vil gerne have en med som har prøvet det før. Og ville ikke spørge min mor da hun ikke kan lide at være med når det er hendes børn der skal føde.
Så jeg ringer til hende når jeg er på sygehuset, og når det er overstået

Anmeld

21. juni 2009

louisepigen23

Det var meningen at både min kæreste og min mor skulle med... og måske min svigermor men da vi var derinde bad jeg min mor og svigermor gå ud i venteværelset.... gad ikke lige at der var så mange alligevel... men til gengæld var min kæreste en kæmpe støtte for mig...

Anmeld

21. juni 2009

Findusinde

Umiddelbart er det kun min kæreste der skal med når jeg skal føde.. Og måske min veninde som er uddannet jordmoder.. Det skal dog liiige diskuteres herhjemme først..

Anmeld

21. juni 2009

Balderson

Jeg havde min mand med og ingen anden.. For os var det stort at vi skulle være forældre for første gang og vi havde bestemt at det ville vi have for os selv...

Og idag er jeg bare så glad for at vi valgte det, for det var vores barn der skulle fødes, vores fælles oplevelse og kan slet ikke beskrive den følelse af glæde at have oplevet min fødsel med min mand.. Han var total cool og havde overblikket og styr på tingene..

Sådan bliver det også nu her næste gang jeg skal føde (om 8 uger ;0) Kun min mand...

Kan godt forstå, at din mor er blevet skuffet (hun havde jo nok glædet sig) men når det så er sagt, så bliver hun alså bare nødtil at accepterer det.. Og ikke rende rundt og være pige fornærmet...

Godt at din kærste holder fast i jeres valg og på den måde støtter dig i ikke at bukke under for presset...

Og med hensyn til det med om hvor du kunne finde noget med navn på, så har jeg købt hagesmække hvor der stod "Bedste guldklump" "Mormors dreng" osv i babysam og er ret sikker på at du kan finde dem i de andre store børnekæder...

Anmeld

21. juni 2009

Sweet1978

Faderen og jordemoderen. Men faderen var nu mere til besvær som hjælp, han havde sagt ja til at lave en computer selvom jeg havde orientert ham om at jeg havde veer, så han blev først klar til at tage ud af døren da jeg sagde nu ringer jeg altså til sygehuset. Og jeg havde kun pakket til mig og bebs, så det resulterede i at han glemte sin astma medicin. Så han for forvirret rundt og det var nærmest mig der måtte hjælpe ham med at finde en løsning på medicinen, i stedet for ham der hjalp mig med at føde. Men tilsidst tog jordemoren affære og sagde at nu måtte han gå uden for og klare det selv jeg skulle ha ro. Han kom så ind og overværede selve fødslen, da hun kom ud.

Anden gang havde jeg min mor, med da der jo ikke v ar en far inde i billedet og kæresten boede helt i Randers. Hun klarede det fint, men synes selv det var hårdt at se sin "lille pige" i store smerter.

Anmeld

21. juni 2009

Mira0911

Min kæreste...

Anmeld

21. juni 2009

Nanna1985

Vores første barn´s vej til verden, der havde Jeg min mand med og da jeg var 6 ½ cm åben kom min mor  Desværre endte det hele i et aks  Der var det kun manden som var med inde..

Vi venter nr. 2 og har tilbud mit mor om at komme med igen, det ville hun rigtig gerne, men ringer først når jeg er omkring 6-7 cm åben, så kan hun lige være med til sidste  Eller skal min dejlige mand med igen  

Anmeld

21. juni 2009

Mum33

Det er super intimt, så ingen andre end min mand !!!!

Anmeld

21. juni 2009

Vinker

Jeg ville egentlig gerne i første omgang at det bare var min kæreste og jeg. Det er jo VORES lille barn og derfor vores oplevelse, MEN eftersom min kæreste har det meget skidt med at være på sygehuse, sagde han faktisk i starten af min graviditet at han IKKE ville med til fødslen for det ville han ikke kunne holde til. Men efter nogle måneder kom han og sagde at han havde tænkt rigtig meget over det og at han gerne ville prøve at med, men at han selvfølgelig ikke vidste hvordan han ville tackle det. Så derfor snakkede vi om at have en "hjælper" med, men hvem? Det endte med at blive min storesøster. Hun var den sidste i familien der havde født så tænkte at hun da måtte være en god hjælper at ha med og det var hun sørme også

Min storesøster var lige så meget med for at støtte min kæreste som for at støtte mig!

Jeg endte med at knue min kæreste med den ene hånd og min søster med den anden.

Jeg er glad for at de begge var der, men eftersom min kæreste klarede det ret flot så håber jeg på at vi næste gang kan være alene om det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.