Hvem var med til jeres første fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2009

Pia.

Kun børnenes far og ingen andre - det har vi haft alene alle tre gange og det har betydet rigtig meget for os begge... men mine forældre sad ude foran døren første gang....

....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Marcus´s mor

Jeg syntes det er HELT OK kun at have sin mand med, jeg vil ikke have nogle mødre med, kan lige forstille mig hvordan de vil stå og pulle nulle om en og sige hvad jeg skal gøre  eii det vil jeg slet ikke kunne holde ud..
Hvis min mand ikke kunne komme med af en eller anden grund, ville jeg gerne have min mor med..

Ei lad det store øjeblik være jeres to´s..

Anmeld

29. juni 2009

LineD

Her hos os er det min mor der skal med.
Morten er med på sygehuset med venter uden for døren.
Det er en beslutning jeg alene har taget og Morten er godt tilfreds, og min mor endu mere tilfreds

Så sådan sker det her forhåbentlig 1 december

Anmeld

29. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
MIn JM (der var så 2, fordi den ene ikke kunne nå det fra starten ), min mand og min surrogatsøster

Det var skønt, fordi jeg ville have JM til at kigge til MIG, Tom til at være der for mig og holde mig i hånden HELE tiden  og min surrogatsøster for at sørge for håndklæder, mad, drikke og tage billeder

Det var perfekt til en hjemmefødsel at have en ekstra hjælper med, men jeg ville ALDRIG NOGENSINDE have hverken mor eller svigermor, eller papmor tilstede ved fødslen... UHADADA... :-S hehe

Anmeld

29. juni 2009

FruPudderkvast

LineD skriver:

Her hos os er det min mor der skal med.
Morten er med på sygehuset med venter uden for døren.
Det er en beslutning jeg alene har taget og Morten er godt tilfreds, og min mor endu mere tilfreds

Så sådan sker det her forhåbentlig 1 december

Må jeg spørge om hvorfor du har besluttet ikke at have din kæreste med inde til fødslen?

sh 18 + 0

Anmeld

29. juni 2009

Mor.sander

Ved den første fødsel havde jeg, Felicias far, min mor og min far med til fødslen... Min far var med for at tage billeder og sad og læste en bog det meste af tiden.
Ved anden fødsel havde jeg Simons far, min mor, Simons farmor og min bror som også klippede hans navlestreng da hans far ikke ville. Simons farmor er utrolig stolt over at have været med og min bror siger at det er den største oplevelse han nogen sinde har haft.

Ved godt at det er mange der har været med begge gange  men når jeg føder ser eller høre jeg ikke noget, jeg føder bare.. Der kunne være 20 mennesker tilstede og jeg ville ikke bemærke dem.

Ved tredje fødsel, når vi engang er så heldige ville jeg gerne have haft min mor med, da hun er en god støtte, men det ønsker min mand ikke da han mener at det kun er noget vi skal have sammen, det respektere jeg selvfølgelig, men han er dog gået på kompromis, så min mor vil være tilstede dog ude for fødestuen.

Anmeld

29. juni 2009

LineD

Saped90 skriver:

Må jeg spørge om hvorfor du har besluttet ikke at have din kæreste med inde til fødslen?

sh 18 + 0

Jamen det må du da

Det er i bund og grund bare fordi jeg ikke kan lide han skal se jeg ligger og har ondt, jeg har en rygsygdom i forvejen, og bare de dage hvor jeg har meget ondt og hulker lidt over det, bliver han meget påvirket og bliver utrolig ked af det, og det er ikke lige det jeg har brug for til min fødsel.
Og så den anden grund fordi der er stor sandsynlighed for det ender med et KS hvis ikke ryggen kan give sig lidt (Mine led i ryggen er groet sammen de første 20 cm for neden i lænden, og det er ikke sikkert at musklerne omkring det sammengroede kan slippe nok til at det overhovedet kan lade sig gøre at føde)

Den sidste grund til at min mor skal med og ikke Morten, er at min mor har samme sygdom og har været igennem samme forløb.

Morten og jeg har naturligvis snakket meget om det, også før jeg blev gravid, og han er meget glad for ikke at skulle være med til selve seancen, som han selv sagde det: "Jeg tror ikke jeg ville kunne holde til at se på det, og vil hellere komme ind når det er overstået og de værste smerter er væk"...

Det var lidt om beslutningen herfra

Anmeld

29. juni 2009

FruPudderkvast

LineD skriver:

Jamen det må du da

Det er i bund og grund bare fordi jeg ikke kan lide han skal se jeg ligger og har ondt, jeg har en rygsygdom i forvejen, og bare de dage hvor jeg har meget ondt og hulker lidt over det, bliver han meget påvirket og bliver utrolig ked af det, og det er ikke lige det jeg har brug for til min fødsel.
Og så den anden grund fordi der er stor sandsynlighed for det ender med et KS hvis ikke ryggen kan give sig lidt (Mine led i ryggen er groet sammen de første 20 cm for neden i lænden, og det er ikke sikkert at musklerne omkring det sammengroede kan slippe nok til at det overhovedet kan lade sig gøre at føde)

Den sidste grund til at min mor skal med og ikke Morten, er at min mor har samme sygdom og har været igennem samme forløb.

Morten og jeg har naturligvis snakket meget om det, også før jeg blev gravid, og han er meget glad for ikke at skulle være med til selve seancen, som han selv sagde det: "Jeg tror ikke jeg ville kunne holde til at se på det, og vil hellere komme ind når det er overstået og de værste smerter er væk"...

Det var lidt om beslutningen herfra

Okay, det lyder ikke rart..  Men jeg synes godt nok at det er stort af jer begge to at I lytter så meget til jer selv og hinanden! Og ja, hvis han ikke mener at han kan klare en fødsel, så er det selvfølgelig også bedre at han kommer ind bagefter og så kan han være der 120 % for både dig og jeres barn!

Lige noget andet.. Kan se at du skal til MD scanning samme dag som mig - vil I vide kønnet, eller skal det være en overraskelse d. 1. december?
Og har du mærket liv endnu?

sh 18 + 0

Anmeld

29. juni 2009

LineD

Saped90 skriver:

Okay, det lyder ikke rart..  Men jeg synes godt nok at det er stort af jer begge to at I lytter så meget til jer selv og hinanden! Og ja, hvis han ikke mener at han kan klare en fødsel, så er det selvfølgelig også bedre at han kommer ind bagefter og så kan han være der 120 % for både dig og jeres barn!

Lige noget andet.. Kan se at du skal til MD scanning samme dag som mig - vil I vide kønnet, eller skal det være en overraskelse d. 1. december?
Og har du mærket liv endnu?

sh 18 + 0

Nej det er ikke det bedste udgangspunkt i verden Jeg priser mig også lykkelig for at vi er gode til at udtrykke vores følelser og tanker og ikke mindst dele dem med hinanden, det løser mange problemer er jeg sikker på

Ja det skal vi - Hvis det er muligt vil vi meget gerne vide kønnet, vi er lidt nysgerrige

Jeg begyndte at mærke blide indvendige bevægelser i 17+0 (Sådan hvor man i hvert fald ikke var i tvivl ) Og har mærket liv stort set dagligt siden, dog kun indvendig, hvad med dig? Mht. liv og køn

Anmeld

29. juni 2009

MorCamilla

Jeg havde INGEN med da Mikkel blev født.. Jeg var indlagt pga kompliseret graviditet i 6 måned, og fødte med AKK en lørdag aften, sådan lidt fra det ene minut til det andet - så Mikkels far nåede ikke ned på sygehuset før jeg havde født...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.