Syg barn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

Kløver

De må ikke komme i dagpleje hbis de kræver ekstra omsorg, dvs en næse der løber eller lignende er ikke noget men er barnet sygt må det ikke komme afsted, jeg ville personligt heller ikke sende barnet afsted. Både for barnets skyld, men også for smitterisikoens skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

jydeinden

Baagøe skriver:

Øøøhhh... NEJ! Jeg synes faktisk også det er dagplejerens ansvar at sige fra og ikke ville modtage barnet.

det er ikke alle forældre som tager lige godt imod at blive bedt om at hente sit barn igen.. har personligt hørt om et par tilfælde hvor forældrene har stået og råbt og skreget af en dagplejemor fordi hun ville bede dem om at passe deres barn hjemme.

Anmeld

19. februar 2013

Kløver

Mettefpigen skriver:

Nu snakker jeg om ca 38 i feber, og min basse har kun haft feber 1 gang hvor han har været syg ellers har det kun været når han har fået tænder... Og når han hygger sig og er som han normalt er så kan jeg ikk se problemet... Men det er jo hver sin mening...

Min dreng har også haft feber i forbindelse med tænder, eller rettere lægen siger at barnet ikke har feber hvis det er 37,9 og derunder. Vires deeng reagerer voldsomt på tænder sf mange omgange, og er ikke syg af det, han får rød numse og let feber oftest om natten, hvor vi har fået vurderet fra læge og sp at han i de tilfælde ikke er syg og derfor godt må komme afsted

Synes også det er tydeligt at se hvornår de er syge og mærkes varme, og bruger den erfaring i hvornår mine børn er syge, og er de syge bliver de hjemme, og ringer de fra dp henter jeg med det samme.

Jeg tager så heller temperatur med mindre han virker varm og sløj, så synes ikke jeg er i tvivl om hvornår han bør blive hjemme eller ej og er de fleste forældre gode til at vurdere

Anmeld

19. februar 2013

Mettefpigen

bøllen skriver:

Må indrømme det syntes jeg er en dårlig holdning og have ..

dit barn må være under 3 hvis han går i dagpleje , han kan da under ikke omstændigheder tage det ansvar , det er da DIT som forældre .

og syntes da det er under alt kritik og sende et barn afsted velvidende det har feber .

og undre da mig over jeres dagpleje mor modtaget ham ..

Det er stadig hver sin mening!...

Anmeld

19. februar 2013

Mettefpigen

Lady Marion <3 skriver:

Feber er feber og det er tegn på dit barn er sygt !!!!!  Så skal han da dælen dulme blive hjemme , det er dit ansvar som mor at han ikke smitter de andre , uaset om han har lyst til at lege eller ej , så må han lege med mor !!!!

Han smitter ikk de andre når han er ved at få tænder.... Og nu kender jeg mit barn bedst, og hvis han ikk har noget imod at komme afsted når han har 38 i "feber" hvilket faktisk dårligt nok blir betegnet som feber så må han gerne det....

Anmeld

19. februar 2013

Mettefpigen

Maja84 skriver:

SåSå

Min dreng har også haft feber i forbindelse med tænder, eller rettere lægen siger at barnet ikke har feber hvis det er 37,9 og derunder. Vires deeng reagerer voldsomt på tænder sf mange omgange, og er ikke syg af det, han får rød numse og let feber oftest om natten, hvor vi har fået vurderet fra læge og sp at han i de tilfælde ikke er syg og derfor godt må komme afsted

Synes også det er tydeligt at se hvornår de er syge og mærkes varme, og bruger den erfaring i hvornår mine børn er syge, og er de syge bliver de hjemme, og ringer de fra dp henter jeg med det samme.

Jeg tager så heller temperatur med mindre han virker varm og sløj, så synes ikke jeg er i tvivl om hvornår han bør blive hjemme eller ej og er de fleste forældre gode til at vurdere

Sådan har jeg det også.... For et par uger siden havde han 39,8 i feber fordi han var ved at få tænder men stadig frisk som en havørn men da blev han da ikk sendt afsted!.... Men fordi han har 38 synes jeg ikk han er syg... Det er da noget andet når han disideret fejler noget og har feber.... Men som jeg skrev det er hver sin mening :-)

Anmeld

19. februar 2013

Kløver

Mettefpigen skriver:

Sådan har jeg det også.... For et par uger siden havde han 39,8 i feber fordi han var ved at få tænder men stadig frisk som en havørn men da blev han da ikk sendt afsted!.... Men fordi han har 38 synes jeg ikk han er syg... Det er da noget andet når han disideret fejler noget og har feber.... Men som jeg skrev det er hver sin mening :-)

Nogle børn reagerer anderledes, feks får min søn de klassiske tegn, og han bliver hårdt ramt af især rød numse, og tænderne er længe om st bryde op, og tandlægen siger vi ikke kan gøre noget, de skal nok komme med tiden, han er 2 og har først lige fået tand nr 13, hvor min venindes dreng har alle 20, og han er 3 uger ældre

Skulle jeg holde min dreng hjemme hver gang hans tænder bøvler, kunne jeg ikke lave andet, og han har ingen problemer med at følge den sædvanlige gang i dagplejen

Anmeld

19. februar 2013

ekebiv

Maja88 skriver:

Snakker du med min læge er 37.9-38 ikke feber.. 

Her har prinsessen haft en normal kropstemp. På 37,7-38,2.. altså meget høj.. ibdtil hun blev ca. Halvanden

Der sendte jeg hende ogs afsted.. og jeg er snart pædagog..

min dagpleje mor var også informeret herom

Ok, der er jo selvfølgelig forskel på børn. Jeg sender ikke mine afsted hvis de har over 37.5 målt et stykke tid efter de er stået op (jeg sender dem selvfølgelig heller ikke afsted hvis de er uoplagte uden feber). Jeg hørte engang en børnelæge i morgentv der sade at hun ikke sendte sine børn afsted hvis de lå på 37.5 og det har jeg rettet mig efter siden.
Men jeg kan jo selvfølgelig godt se at når dit barn har så høj kropstemperatur så ville hun jo aldrig komme afsted

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Feber er feber og det er tegn på dit barn er sygt !!!!!  Så skal han da dælen dulme blive hjemme , det er dit ansvar som mor at han ikke smitter de andre , uaset om han har lyst til at lege eller ej , så må han lege med mor !!!!

Anmeld

26. februar 2013

Pige2009

jydeinden skriver:

det er ikke alle forældre som tager lige godt imod at blive bedt om at hente sit barn igen.. har personligt hørt om et par tilfælde hvor forældrene har stået og råbt og skreget af en dagplejemor fordi hun ville bede dem om at passe deres barn hjemme.

Det synes jeg ikke er i orden fra forældrenes side 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.