Syg barn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.101 visninger
71 svar
47 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Vil I sende et sygt barn i dagpleje?

Jeg tænker på smitte af dagplejemor og de andre børn???

Må et sygt barn sove udenfor (feberkramper)???

Det er som at skydde sig selv i foden synes jeg.

Barnet skal i gæstedagpleje, når dagplejemor bliver syg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Nej selvf ville jeg da ik det ...

Anmeld

18. februar 2013

Valle81

Nej, det ville jeg ikke og især ikke, hvis der er tale om feberkramper.

Det eneste jeg synes der høre hjemme af "sygdom" i dagplejen er snottede næser og hoste, altså alm. snue:0)

Anmeld

18. februar 2013

Kidztown

Hvis barnet har feber ville jeg aldrig sende det afsted i dagpleje. Men alm snot og hoste ryger min afsted.

Ellers kan jeg jo holde fri hele vinteren, for at passe børn

Anmeld

18. februar 2013

Frejsmor

Nej det ville jeg heller ikke.. Både pga. smitten, men da også pga. når min søn er syg skal han da være hjemme så jeg kan passe på ham og holde øje med ham..

Og nej, er min søn syg med feber sover han ikke udenfor, men er det bare en smule snotten/hosten så ser jeg ikke et problem i det..

Men jeg forstår ikke helt problematikken, for det bør jo praktisk talt ikke være muligt at sende sit barn sygt i dagpleje(med mindre det bare er en alm. forkølelse eller barnet er feberfri og i behandling for hvad det end fejler), for det er der jo regler for og dp-mor sender da bare barnet hjem igen, hvis hun finder ud af barnet er syg og har feber f.eks..

Anmeld

18. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

ØØVil I sende et sygt barn i dagpleje?

Øh nej jeg ville da heller ikke ha lyst til at sku arbejde når jeg er syg.. Det har intet med smitte eller andet at gøre men et sygt barn har brug for ro og fred så det kan blive frisk

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Nej det ville jeg heller ikke.. Både pga. smitten, men da også pga. når min søn er syg skal han da være hjemme så jeg kan passe på ham og holde øje med ham..

Og nej, er min søn syg med feber sover han ikke udenfor, men er det bare en smule snotten/hosten så ser jeg ikke et problem i det..

Men jeg forstår ikke helt problematikken, for det bør jo praktisk talt ikke være muligt at sende sit barn sygt i dagpleje(med mindre det bare er en alm. forkølelse eller barnet er feberfri og i behandling for hvad det end fejler), for det er der jo regler for og dp-mor sender da bare barnet hjem igen, hvis hun finder ud af barnet er syg og har feber f.eks..

Det har noget med forældres "barnets første syge dag" på arbejde at gøre..... tror jeg

Anmeld

18. februar 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

Det har noget med forældres "barnets første syge dag" på arbejde at gøre..... tror jeg

Jo, men det er jo ikke dagplejemors problem at forældrene har brugt barnets første sygedag, så må de jo enten tage en omsorgsdag eller tage fri, hvis de ikke kan få bedsteforældre eller andet familie til at hjælpe..

Så det bør ikke være muligt, har barnet feber og er sygt, så kan det ikke komme i dagpleje, det er der regler for og de regler skal da overholdes, både for børnenes og dagplejemorens skyld..

Anmeld

18. februar 2013

helle85

Anonym skriver:

jeg ville aldrig sende mit barn i børnehave med feber

og hvis det er på grund af omsorgs dagene så kan de tage en hver og mange steder har man ret til 2 og ellers ville jeg melde mig syg resten af tiden

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

jeg ville aldrig sende mit barn i børnehave med feber

og hvis det er på grund af omsorgs dagene så kan de tage en hver og mange steder har man ret til 2 og ellers ville jeg melde mig syg resten af tiden

Jeg ville hellere ikke sende mit syge barn i dagpleje/børnehave

Problemet ved forkølelse er tendensen til følgesygdomme hos en del, nemlig mellemørebetændelse, bihulebætendelse samt forværring af astma og bronkitis.

Forkølelse er en smitsom virussygdom og den hyppigst forekommende infektion i Danmark. I sin almindelige simple form er den ganske mild med snue, kradsen i hals og lidt hoste. Den varer en uges tid og kan dæmpes med god te, halspastiller og lidt næsedråber og smertestillende midler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.