Syg barn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

jydeinden

Baagøe skriver:

Det synes jeg ikke er i orden fra forældrenes side 

fuldkommen enig men der er desværre nogen gange meget forskellige deffinationer af hvornår et barn er så syg at det skal være hjemme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Helt enig

Tak Og hvis forældrene ikke vil hente, må DP jo indberette det...

Anmeld

27. februar 2013

Pige2009

jydeinden skriver:

fuldkommen enig men der er desværre nogen gange meget forskellige deffinationer af hvornår et barn er så syg at det skal være hjemme..

Lige præcis. Men her er det så DP's opgave at sige fra og sætte standarden, for det er ikke i orden at udsætte de andre børn for bevidst smitte

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

Baagøe skriver:

Lige præcis. Men her er det så DP's opgave at sige fra og sætte standarden, for det er ikke i orden at udsætte de andre børn for bevidst smitte

absolut ikke.. altså et barn kan blive pludseligt syg, det har jeg også oplevet og det er bestemt ikke forældrenes skyld. men når der sidder 4 børn og snotter om kap og man kommer hjem og er sikker på at inden dagen er omme at da er det et mirakel at man ikke er blevet syg. så tænker man lidt, hvorfor holdt nogen ikke deres barn hjemme uden at dagplejeren behøver at fortælle dem at det ikke er i orden for der er jo også grænser for hvor meget børnene får ud af det. men jeg ved omvendt også at det kan være svært at få det til at gå op i en højere enhed. 

Anmeld

27. februar 2013

Pige2009

jydeinden skriver:

absolut ikke.. altså et barn kan blive pludseligt syg, det har jeg også oplevet og det er bestemt ikke forældrenes skyld. men når der sidder 4 børn og snotter om kap og man kommer hjem og er sikker på at inden dagen er omme at da er det et mirakel at man ikke er blevet syg. så tænker man lidt, hvorfor holdt nogen ikke deres barn hjemme uden at dagplejeren behøver at fortælle dem at det ikke er i orden for der er jo også grænser for hvor meget børnene får ud af det. men jeg ved omvendt også at det kan være svært at få det til at gå op i en højere enhed. 

Der er forskel på forkølelse og sygdom. TS skriver jo direkte om det at aflevere et sygt barn og ikke noget om, hvis det bliver sygt. Løbet af dagen. Men hvis barnet bliver sygt i løbet af dagen, er det da også forældrenes ansvar at hente hurtigst muligt og ikke først ved arbejdsdage ophør

Anmeld

6. marts 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Der er forskel på forkølelse og sygdom. TS skriver jo direkte om det at aflevere et sygt barn og ikke noget om, hvis det bliver sygt. Løbet af dagen. Men hvis barnet bliver sygt i løbet af dagen, er det da også forældrenes ansvar at hente hurtigst muligt og ikke først ved arbejdsdage ophør

Nemmlig rigtig, nogle forældre afleverer syge børn "på panodil" ..og spiller overasket, når dagplejer ringer og kræver afhentning

Anmeld

6. marts 2013

twinny

Jeg er sååå træt af forældre, der sender deres børn syge afsted. Fordi de er bange for sygedage. Men det ender bare med alle andre skal holde fri pga. Dem. jeg synes det er pisse egoistisk for det går ud over deres egne børn, pædagogerne, andres børn og forældre.
Her snakker vi ikke om snot. Men feber, hvor barnet lige får en Panodil med på vejen eller lign.

Nej jeg har aldrig sendt og kommer aldrig til at sende vores syge børn i vs.

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Nemmlig rigtig, nogle forældre afleverer syge børn "på panodil" ..og spiller overasket, når dagplejer ringer og kræver afhentning

Ja, det er simpelthen ikke i orden!

Anmeld

17. april 2013

Muhmi

Nej da?

Børn skal ikke ud og skal være "på" når de er syge!

Ejmen, hvis du har tænkt dig at gøre det så synes jeg liiiige du skal tænke dig om, ville du selv synes det var fedt at blive smidt/tvunget på arbejde hvis du havde feber og var skidtmas? Ej vel! 

Think you lige a little about!

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Muhmi skriver:

Nej da?

Børn skal ikke ud og skal være "på" når de er syge!

Ejmen, hvis du har tænkt dig at gøre det så synes jeg liiiige du skal tænke dig om, ville du selv synes det var fedt at blive smidt/tvunget på arbejde hvis du havde feber og var skidtmas? Ej vel! 

Think you lige a little about!

Ok... Nu kan jeg se det plausible i din kommentar, når jeg kigger på forsiden, for der står jeg som den med sidste indlæg på ALLE debatter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.