Syg barn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

bøllen

Anonym skriver:

Bliver der taget særlige hensyn til børn som lige har været syge i børnehaven/vuggestuen?

Jeg kan forestille mig, at barnet kan have brug for lidt ekstra hvile en gang immellem...(ligge på sofaen)..

Eller skal de lave de samme ting som andre børn? F.eks. lege ude i kulden?

Nej det gør der IKKE , barnet SKAL kunne følge den alm daglig dag.

DVS følge dagen om det er på tur, legeplads osv.

Når barnet er frisk kan det jo altså også sagtens dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

bøllen

Anonym skriver:

Vil I sende et sygt barn i dagpleje?

Jeg tænker på smitte af dagplejemor og de andre børn???

Må et sygt barn sove udenfor (feberkramper)???

Det er som at skydde sig selv i foden synes jeg.

Barnet skal i gæstedagpleje, når dagplejemor bliver syg...

Forstår ikke hvorfor du spørg ?

Er det dig der er i tvivl , er du en som passer barn som bliver afleveret eller ?

Her står der i de papirer man få ved opstart ALT omkring sygdom.

Anmeld

19. februar 2013

Mettefpigen

Jeg sender bassen afsted selvom han er forkølet og snottet.... Hvis han har en lille smule feber, men stadig frisk og leger sender jeg ham også afsted... Nede ved vores dp må de gerne komme så længe de er friske og leger :-)

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

jeg ikke på vilkår at jeg ville sende et syg barn afsted + jeg synes det er lidt respekt løs over for de andre børn + dp moren .

go bedring

tak

Anmeld

19. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, selvføgelig ikke. Dp/vs må heller ikke tage i mod et sygt barn. Der er retningslinjer for dette. At forældrene ikke har pasningsmuligheder er deres problem - så må de tage ferie.

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Nej! Hvis min søn er syg, skal han være hjemme i sin seng og plejes. Håber da heller ikke andre sender deres syge børn afsted, så er der jo mere end almindelig smitte fare!

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Nej, selvføgelig ikke. Dp/vs må heller ikke tage i mod et sygt barn. Der er retningslinjer for dette. At forældrene ikke har pasningsmuligheder er deres problem - så må de tage ferie.

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Forstår ikke hvorfor du spørg ?

Er det dig der er i tvivl , er du en som passer barn som bliver afleveret eller ?

Her står der i de papirer man få ved opstart ALT omkring sygdom.

Der er generalt meget sygdom hos dagplejemødre, og jeg tror det er fordi nogle forældre kan ikke finde ud af at vurdere om deres barn er for syg til at møde op...så de smitter dagplejeren og børnene...

Når jeg afleverer mit barn som bliver smittet fordi anden forælder indretter sig ikke retningslinier om syge børn i institutioner, så

Anmeld

19. februar 2013

bøllen

Mettefpigen skriver:

Jeg sender bassen afsted selvom han er forkølet og snottet.... Hvis han har en lille smule feber, men stadig frisk og leger sender jeg ham også afsted... Nede ved vores dp må de gerne komme så længe de er friske og leger :-)

Sender du afsted med en smule feber

Anmeld

19. februar 2013

bøllen

Anonym skriver:

Der er generalt meget sygdom hos dagplejemødre, og jeg tror det er fordi nogle forældre kan ikke finde ud af at vurdere om deres barn er for syg til at møde op...så de smitter dagplejeren og børnene...

Når jeg afleverer mit barn som bliver smittet fordi anden forælder indretter sig ikke retningslinier om syge børn i institutioner, så

Ingen tvivl - selvfølgelig SKAL et barn IKKE afleveres hvis man ved de er syge.

Men der kan jo pludselig opstå sygdom. Og det er man jo ikke herre over.

Jeg har været i børnehave så ved godt hvordan det er, der kunne vi modtage bøn som havde brækket sig hele natten. Eller blev afleveret på panodil . Det er selvfølgelig ikke ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.