Syg barn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Det barn jeg snakker om har været uoplagt, spiste ikke etc

Om barnet er rask må forældre vurdere, eller dagplejer

Men hvordan ved du det? En ting er hva der sker mandag men tirsdag er en ny dag... Børn kan jo os blive syge mens de er afsted.
Så sendte de vel barnet hjem hvis de mente der var belæg for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Er det ikke noget med barnet kan klare alm aktiviteter eller ej. ?

Dvs. lege udenfor f.eks.

Det ved jeg ikke noget om
Altså, jeg kan mærke på min datter om hun er syg, eller 'bare' forkølet .. Er hun glad, trives, jagter hunden, spiser og drikker, samt leger ville jeg sende hende afsted .. Frisk luft har hun kun godt af -

Men, har hun feber, om det er aftenen før eller om morgenen, så bliver hun hjemme .. Det er kun sket en gang, det var så pga tænder, så hun var ikke pylret, som hvis hun havde været syg syg ..

Anmeld

19. februar 2013

Moar2011

Anonym skriver:

Vil I sende et sygt barn i dagpleje?

Jeg tænker på smitte af dagplejemor og de andre børn???

Må et sygt barn sove udenfor (feberkramper)???

Det er som at skydde sig selv i foden synes jeg.

Barnet skal i gæstedagpleje, når dagplejemor bliver syg...

jeg ikke på vilkår at jeg ville sende et syg barn afsted + jeg synes det er lidt respekt løs over for de andre børn + dp moren .

go bedring

Anmeld

19. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Nej og desuden ville barnet nok også "ryge retur" igen.

Hvis barnet har feberkramper så skal man da ringe til lægen!

/Fenja

Anmeld

19. februar 2013

bøllen

Anonym skriver:

Selvfølgelig vil jeg ikke sende et sygt barn afsted .

hvis det er oplagt er sygt med feber , dårlig mave eller andet . Men snot og hoste kan de jo være ramt af hele vinteren.

men syntes det nogle gange kan være svært , stod selv i sidste uge med barn som en dag havde feber ( 37,9 ) næste dag frisk som en havørn . Han kom afsted i børnehave . Da han kom hjem havde han det fint og der havde intet været at mærke på ham. først på aften fik han feber ( 38,9 ) og var hjemme de efterfølgende dage . Havde en i infektion og fik pencilin . Han var afsted igår , hoster fortsat ( ab )

så syntes det KAN være svært at vurdere  men er barnet oplagt syg så NEJ . I vores skal de også kunne følge dagen og ryger også hjem hvis der bliver vuderet barnet IKKE er frisk

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Selvfølgelig vil jeg ikke sende et sygt barn afsted .

hvis det er oplagt er sygt med feber , dårlig mave eller andet . Men snot og hoste kan de jo være ramt af hele vinteren.

men syntes det nogle gange kan være svært , stod selv i sidste uge med barn som en dag havde feber ( 37,9 ) næste dag frisk som en havørn . Han kom afsted i børnehave . Da han kom hjem havde han det fint og der havde intet været at mærke på ham. først på aften fik han feber ( 38,9 ) og var hjemme de efterfølgende dage . Havde en i infektion og fik pencilin . Han var afsted igår , hoster fortsat ( ab )

så syntes det KAN være svært at vurdere  men er barnet oplagt syg så NEJ . I vores skal de også kunne følge dagen og ryger også hjem hvis der bliver vuderet barnet IKKE er frisk

Bliver der taget særlige hensyn til børn som lige har været syge i børnehaven/vuggestuen?

Jeg kan forestille mig, at barnet kan have brug for lidt ekstra hvile en gang immellem...(ligge på sofaen)..

Eller skal de lave de samme ting som andre børn? F.eks. lege ude i kulden?

Anmeld

19. februar 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Nej! Hvis min søn er syg, skal han være hjemme i sin seng og plejes. Håber da heller ikke andre sender deres syge børn afsted, så er der jo mere end almindelig smitte fare!

Anmeld

19. februar 2013

Muhmi

Nej selvfølgelig ville jeg ikke sende mit barn afsted hvis han var syg, det får han jo absolut intet ud af og desuden så er Silas sådan en af dem hvor man tydeligt kan se på ham hvis han har feber eller er utilpas, så vores dp ville ringe lige efter vi havde afleveret ham for at sige vi skulle hente ham igen...

Børn skal, ligesom voksne, blive hjemme når de er syge, for de risikerer at smitte alle andre de omgåes og det er fandeme ikke fair overfor dem der ikke har lyst til at blive syge...

Man skal altid blive hjemme når man er syg, sådan er det bare...

Og at barnet skal i gæstedagpleje når dagplejemor er syg er da kun en god ting, du ville da heller ikke have lyst til at skulle kigge efter 4-5 unger når du havde feber og snot i hele krydderen vel? 

Anmeld

19. februar 2013

Mettefpigen

Jeg sender bassen afsted selvom han er forkølet og snottet.... Hvis han har en lille smule feber, men stadig frisk og leger sender jeg ham også afsted... Nede ved vores dp må de gerne komme så længe de er friske og leger :-)

Anmeld

19. februar 2013

Guldfisken

Nej? Hvorfor i al verden skal barnet afsted når det er sygt? Barnet har bedst af at være hjemme og sammen med mor og/eller far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.