Rengøring - hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

SaNiNa

Jeg elsker at gøre rent, underligt men det gør jeg...

Her støvsuges som regl hverdag lige som legetøj bliver ryddet op.
Støv bliver der tørret af et par gange om ugen bade værelset får en tur 2 gange om ugen.

Gulvvask er som regl 1 gang om måneden da alle møbler skal flyttes ellers kan vi se hvor der er blevet vasket. Hvis der bliver spildt er vi ofte ret hurtige med en klud.

Sengetøj bliver skiftet 1 gang om ugen legetøj bliver vasket af hver 3 månede (den månede der kommer børnepenge så det til at huske)
vinduer bliver pudset indenvendig hver 2 uge udvendig aldrig da de ikker til at komme til. (ønsker mig en vinduspudser)

køleskab hver 2 uge, skabe og skuffer når det trænger hvis der er spildt noget bliver det tørret af.

Bil engang om måneden ellers har vi en kæmpe sandkasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Victoria2013

tarkoflen skriver:

Gud hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste, der har et noget mere afslappet forhold til rengøring! Shit jeg får præstationsangst, når jeg læser hvor meget andre gør rent

Jeg er vist mere på dit hold, jeg gør rent, når jeg synes der trænger... Lige p.t. lidt mere, fordi vi har vores lejlighed til salg, så der skal jo gerne være helt rent og strålende når der kommer fremvisninger!

Jeg ved ikke om rutinerne ændre sig, når vi får hus og et barn, men jeg tvivler på, at jeg går så meget amok, som nogle af de andre søde piger, det ligger altså bare ret langt fra mig, at bruge så lang tid på

Og indrømmet jeg havde en overgang rengøringsdame, og ja jeg boede kun mig selv på 58 kvm, men jeg HADER af et godt hjerte at spilde min tid på rengøring...

Så vi to må vist stå sammen, for der er ikke ret mange andre, der gør så lidt rent, som jeg gør

Nej jeg syntes godt nok også det er lidt vildt, så tit nogle gør hovedrent her i tråden - det er jeg slet ikke motiveret til 

Tror muligvis det bliver lidt mere dog, når lillepigen kommer... jeg vasker jo fx. altid gulv hvis vi skal have børn/småbørn på besøg, fordi de jo opholder sig meget nede i gulvhøjde. Så støvsugning og gulvvask gør vi nok lidt mere i til den tid...

Men ellers ja, jeg er nok meget afslappet hvad angår rengøring. Det er min mor i øvrigt også, så jeg har det ikke fra fremmede. Altså, er da vokset op i et pænt hjem, men ikke skinnende rent som det min kæreste fx. kommer fra. Og jeg har i øvrigt ingen allergier eller det der ligner og det har mine søskende heller ikke

Der er bare så meget andet jeg hellere vil bruge min tid på, end at gøre rent

Anmeld

18. februar 2013

tarkoflen

Kia2013 skriver:

Nej jeg syntes godt nok også det er lidt vildt, så tit nogle gør hovedrent her i tråden - det er jeg slet ikke motiveret til 

Tror muligvis det bliver lidt mere dog, når lillepigen kommer... jeg vasker jo fx. altid gulv hvis vi skal have børn/småbørn på besøg, fordi de jo opholder sig meget nede i gulvhøjde. Så støvsugning og gulvvask gør vi nok lidt mere i til den tid...

Men ellers ja, jeg er nok meget afslappet hvad angår rengøring. Det er min mor i øvrigt også, så jeg har det ikke fra fremmede. Altså, er da vokset op i et pænt hjem, men ikke skinnende rent som det min kæreste fx. kommer fra. Og jeg har i øvrigt ingen allergier eller det der ligner og det har mine søskende heller ikke

Der er bare så meget andet jeg hellere vil bruge min tid på, end at gøre rent

Jeg er også overrasket over, hvordan folk finder tid til så meget rengøring

Jeg har det også hjemme fra, at alting ikke skal skinne, det er sjovere at være sammen og hygge, selvom det var pænt og rent, så var det ikke overdrevet jeg havde allergi da jeg var barn, men det var overfor farvestoffer og vaskepulver, så det kan vist ikke tilskrives, at der ikke blev gjort så meget rent, som andre her gør

Min kæreste kommer fra hvad jeg vil betegne som rengøringsvanvid, han, hans bror og mor har astma og alt i allergi.... Ved ikke om det har en sammenhæng, men det er da lidt påfaldende

Anmeld

18. februar 2013

FrkZier

Ja som overskriften lyder: hvor ofte gør I rent?

Og gør I lige rent hver gang, eller er der forskel? Altså som i hovedrengøring og rengøring? Har I faste dage - med faste opgaver, eller bare når det trænger?

Jeg spørger fordi jeg vil have stillet min nysgerrighed på, om jeg gør mere eller mindre rent end gennemsnittet

Hos mig er der hovedrengøring når min søn er hos sin far. Jeg tager samme tur hver anden weekend, hvor hele lejligheden får en ordentlig tur. Der tørres støv af alle vegne, døre og skabslåger vaskes af, sengetøjet bliver skiftet og badeværelset får en ordentlig tur. Der støvsuges og vaskes gulve. I modsatte uge gør jeg rent efter behov. Det bliver oftest til støvsugning og en hurtig tur med kluden. Der bliver støvsuget gennemsnitlig tre gange i løbet af en uge.  

Ting som køleskab, skabene inden i, vinduespudsning osv. tager jeg når det trænger. 

Jeg hygger mig når jeg gør rent. Der er altid høj musik og så går jeg for mig selv og tager mig god tid  

Hvad med hjemme hos jer?

Vh. Louise

herhjemme bliver der ryddet op hver dag, altså det tøj man for smidt hist og her, kopper der lige bliver stilt ved computeren osv.

støvsuger faktisk næsten hver dag, men det også pga. jeg ikke har det så godt med støv pga bronkitis.

hver onsdag (som regel om onsdagen) tager vi den store tur med gulvvask, tørre støv af, vaske skabe osv osv

vores køkken bliver rengjort/opryddet hver dag, efternaftensmaden bliver alt stillet i opvaskeren(the life safer) og så bliver alt andet stilt på plads i skabe, skuffer, hylder osv osv

ps. har ingen børn endnu, så nok derfor der er så meget tid til oprydning og rengøring

Anmeld

18. februar 2013

L&V

Altså nu er vi lidt heldige i og med at vi har rengøringshjælp i form af at min mor kommer og gør rent en gang om ugen mens vi er på arbejde. Støvsugning er efter behov og hver aften bliver der ryddet, vasket op og gjorde klar til næste dag.. Hader rod

Anmeld

18. februar 2013

mrhl

Herhjemme er der ingen faste dage hvor der skal gøres det ene og det andet. Tager det bare lidt som det kommer. Tror der bliver støvsuget 3-4 gange om ugen... Nogle gange mere er nok en lille smule hys...
Køkkenet bliver gjort rent hver dag. Altså ikke skabe og skuffer, men sådan generel rengøring. Det er jo der man laver mad, som man skal spise, så der skal altså bare være i orden!
Ting såsom vinduespudsning og vaske skabe, og gulve osv, bliver gjort efter behov. Nok ca. en gang om måneden...

Anmeld

18. februar 2013

booster_88

Mamalou skriver:

Hvad er det for nogle vaner du indøver? Hvis jeg må høre? Bliver lidt nysgerrig

Jeg vil også helst være alene når jeg skal gøre rent. Så kommer der lidt højt musik på, og så hygger jeg mig med det.

Jamen det må du da

Jeg har lavet et uge skema og et måneds skema, uge skemaet er der fra dag til dag, og måneds skemaet er ting jeg vil have gjort en gang månedligt, som eksempelvis at tørre persienner af, pudse vinduer og sådan nogle ting.

Oven i det kigger jeg meget på div. rengørings produkter som kan lette min rengøring, som eksempelvis i harald nyborg kan man købe en feje bakke med tilhørende kost som kan kan stå op med og feje og lige tage de værste krummer på gulvet, grundet til det lange skaft er for at skåne ryggen, ( jaja man kan jo lige så godt tænke praktisk ) Og i den dur, så det er nemt lige at tage det værste og så holde det nede i løbet af dagen.

Så har vi huset under ombygning og i vores mellem gang kommer der en metal plade op som lige har fået en gang tavle lak, hvor jeg kan systamatisere dagene med gøre mål, indkøb og aftaler

Anmeld

19. februar 2013

Mamalou

tarkoflen skriver:

Jeg er også overrasket over, hvordan folk finder tid til så meget rengøring

Jeg har det også hjemme fra, at alting ikke skal skinne, det er sjovere at være sammen og hygge, selvom det var pænt og rent, så var det ikke overdrevet jeg havde allergi da jeg var barn, men det var overfor farvestoffer og vaskepulver, så det kan vist ikke tilskrives, at der ikke blev gjort så meget rent, som andre her gør

Min kæreste kommer fra hvad jeg vil betegne som rengøringsvanvid, han, hans bror og mor har astma og alt i allergi.... Ved ikke om det har en sammenhæng, men det er da lidt påfaldende

Jeg kommer fra et hjem, hvor der var langt imellem rengøringerne og hvor der var rodet. Så jeg er farvet af, at jeg ikke ønsker det sådan selv. Jeg synes ikke selv, at jeg er hysterisk, og kan godt leve med lidt rod f.eks. min søns legetøj... Min søn får også lov at spise en kiks, lidt majs eller rosiner, mens hans ser lidt tv eller leger, og derfor er der behov for en ekstra støvsugning engang i mellem  

Anmeld

19. februar 2013

tarkoflen

Mamalou skriver:

Jeg kommer fra et hjem, hvor der var langt imellem rengøringerne og hvor der var rodet. Så jeg er farvet af, at jeg ikke ønsker det sådan selv. Jeg synes ikke selv, at jeg er hysterisk, og kan godt leve med lidt rod f.eks. min søns legetøj... Min søn får også lov at spise en kiks, lidt majs eller rosiner, mens hans ser lidt tv eller leger, og derfor er der behov for en ekstra støvsugning engang i mellem  

Jeg tror der er mange, der får den modreaktion, hvis de enten har levet helt klinisk eller meget rodet  

jeg har været vant til en mellemting og det passer vist meget godt til mig tror jeg

men jeg tror da også jeg kommer til at gøre mere rent, når der kommer et barn, der kravler rundt på gulvet, og når vi får et hus

Anmeld

19. februar 2013

Mamalou

Månsson skriver:

Altså nu er vi lidt heldige i og med at vi har rengøringshjælp i form af at min mor kommer og gør rent en gang om ugen mens vi er på arbejde. Støvsugning er efter behov og hver aften bliver der ryddet, vasket op og gjorde klar til næste dag.. Hader rod

Snyd... Men nu ved jeg også at du har ondt, så det er dejligt at din mor kan hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.